Inlägg från: Anonym (Trodde jag aldrig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Trodde jag aldrig)

Börja röka?! Hjälp!

Anonym (betraktare) skrev 2024-05-03 23:08:17 följande:
    Nyttig bortsett från en och annan cigg damen kommer unna sig... 😂
    Just det? den lilla detaljen 🙈 Blir ändå betydligt färre de dagar jag jobbar, men ikväll var jag så galet röksugen att jag rökte två när jag slutat jobba och innan jag tränade. Brukar i möjligaste mån försöka att inte röka mindre än en timme före träning/match/tävling. Går bra för det mesta?
    Anonym (betraktare) skrev 2024-05-04 00:27:14 följande:
    Efter varandra eller två samtidigt? Haha!
    😂😂😂
    Nej, där går gränsen. Efter varandra.

Det är nog det närmaste jag kommer din önskan om att jag borde röka i något tävlingssammanhang. När jag står i träningskläder ca 50-75 meter från gymmet och blossar.
    Anonym (betraktare) skrev 2024-05-04 00:49:43 följande:

Två samtidigt hade i och för sig varit rätt hårt! Tror dock aldrig jag har sett någon göra det dock, det är nog inte ens en grej eller vad man ska säga 😂

Ja, det tangerar ju nästan tävlingssammanhang i alla fall.

Ja och det känns ganska skämmigt. Går ju undan på en gångväg en bit därifrån men där kommer ju folk ibland och så står jag där i träningstights och röker. Händer ganska sällan dock och brukar ta på mig en Hoodie och dra luvan över huvudet 😊
    Anonym (betraktare) skrev 2024-05-04 01:05:29 följande:
    Tycker inte du behöver skämmas! Det är nog inte många av dem som ser dig som är i bättre form än vad du är ändå!
    Sant! Du är så snäll och förlåtande. Och jag är verkligen i bra form. Kroppen mår mycket bättre sedan jag slutade elitsatsa.

Nästa vecka ska jag åka och hälsa på mina föräldrar när det är långhelg. Ska vara där torsdag-lördag. Ska bli mysigt. Mina syskon kommer också hem.

Bor du nära dina föräldrar?
    Anonym (betraktare) skrev 2024-05-04 01:18:31 följande:

Kul! Hoppas det blir lyckat.

Ja, bor nära mina.

Du är snabb att svara.

Ja, det blir mysigt. Idrotten har alltid varit central i vår familj och gett mig massor men jag är glad att ha en annan distans till det idag. Har alltid tränat av glädje till mina idrotter men ändå drabbats av lite kroppsegets som varit osund. Har dock alltid hållit mig på rätt sida gränsen. 

Vad är du bra på? 

Kroppshets skulle det stå

Anonym (betraktare) skrev 2024-05-10 10:40:41 följande:
    Hur ser planerna ut för den kommande helgen?
    Sorry att jag varit dålig på att svara i veckan. Det har varit fullt upp, men nog borde jag ha skrivit.

Igår och idag har jag och tjejgänget varit iväg på ett spadygn. Supermysigt och man har verkligen gått ner  varv.

I övrigt har veckan innehållit det gamla vanliga, dvs jobb, träning och plugg. Hur har din vecka varit?

I helgen blir det match på söndag. Imorgon jobb hela dagen och sedan planerar jag att träna efter jobbet. Söndag kväll måste jag plugga.

Det där du skrev om att vara händig? det är inte jag. Typ tummen mitt i handen.

Hur ser dina helgplaner ut?

PS! Har du sett fotbollens historia på SVT? Avsnitt 2 innehåller en eller två korta sekvenser med något du borde reagera på 😅
    Anonym (betraktare) skrev 2024-05-11 18:33:03 följande:

Min vecka har varit helt okej, dock inget utöver det vanliga så att säga.

Minns att du nämnde förut att du inte är så händig men att du är bra på att laga mat. Lite tvärtom för min del. Kan givetvis laga mat för mitt eget behov men det blir sällan eller aldrig något spektakulärt om man säger så

Har inte sett den dokumentären men det borde jag kanske göra då jag ju trots allt är fotbollsintresserad. Anar vad det är du syftar på och jag tänker att det var betydligt vanligare förr. I NHL var det t.ex. inget man höjde på ögonbrynen åt, vilket det naturligtvis skulle vara idag. 😅

Klart du ska se den serien. Jag är jätteintresserad av sådant som hände när mina föräldrar var unga, oavsett ämne egentligen. Och ja? du tänker rätt? vid ett par snabba klipp ser man kvinnliga fotbollsspelare stå och röka när de till synes är kvar på planen. Den tiden hade passat mig 😂😅

Anonym (betraktare) skrev 2024-05-13 13:12:13 följande:
    Haha! Undrar vad den 25-åriga versionen av dig hade sagt om den kommentaren...  😂😂😂
    Tyckt att vederbörande är dum i huvudet.
    Anonym (betraktare) skrev 2024-05-18 22:46:23 följande:

Dum i huvudet är du absolut inte, även om just det beslutet kanske inte var jättebra egentligen.

Hur har di helg varit så långt?

Oj! Förra helgen var bra. Jobbade och spelade match (oavgjort). Haft en tuff pluggvecka, varit hos en kompis ikväll, jobb imorgon och match på söndag.

Hur har din vecka varit?
    Anonym (betraktare) skrev 2024-05-26 23:29:04 följande:

Det var en ganska intensiv vecka vad arbete beträffar. Helgen var lugn, har mest följt hockey-VM.

Hur gick din match idag?

Ursäkta oerhört sent svar. Vi kryssade!

Veckan har bestått av plugg, plugg och åter plugg.

Hur har din vecka varit?
    Anonym (betraktare) skrev 2024-06-01 18:25:24 följande:

Har varit lite utbildningar på jobbet så faktiskt en del plugg här också. Ledigheten känns välbehövlig den här gången.

Hur har helgen börjat? Har du match igen?

Det har varit en lugn helg. Hängt med mina vänner och vi har tillbringat mycket tid ute i solen. Tränat på egen hand i fredags, idag och ska träna imorgon. Ingen match i helgen, men på onsdag.
    Anonym (betraktare) skrev 2024-06-07 15:32:27 följande:

Jag har haft mycket att göra även denna vecka. Nåja, tre dagar ledigt nu, känns välbehövligt. Själv då, planer för helgen?

Är rökningen "trevligare"/lättare att hantera under sommarhalvåret när det i regel är lite skönare att vara utomhus?

Hej 😊
    Har haft match idag. Vinst både idag och i onsdags. Skadade mig dock idag. Trampade snett och fick en ganska rejäl stukning i fotleden. Ska nog vara bra igen. Imorgon jobbar jag och planerar att träna efteråt. Får välja övningar där foten inte behöver användas.

Ja, mycket smidigare att vara rökare på sommaren. Det är ingen höjdare att gå ut i smällkalla vintern. Å andra sidan gör det att man röker lite mer. Jag har aldrig fått uppleva att man får röka på uteserveringar här i Sverige, blev förbjudet nåt år Innan jag började. Det hade varit nice och jag har ju upplevt det utomlands. En cigg till en öl, drink eller kaffe är något jag verkligen gillar.

Jag har haft mycket att göra även denna vecka. Nåja, tre dagar ledigt nu, känns välbehövligt. Själv då, planer för helgen?

Är rökningen "trevligare"/lättare att hantera under sommarhalvåret när det i regel är lite skönare att vara utomhus?

Usch! Pratar bara om mig själv? hur har din helg varit?

Förresten? vad tror du det värsta är att råka ut för som rökare?
    Anonym (betraktare) skrev 2024-06-09 00:50:20 följande:
    Helgen har varit väldigt bra så långt! Har varit med mitt gamla kompisgäng som inte ses alltför ofta nuförtiden och det har varit riktigt kul! 

Svårt att veta, men kan tänka mig att en situation där du inte kan röka på väldigt länge kan vara jobbig, t.ex en lång flygresa. Sen kan säkert vissa ickerökare vara ganska otrevliga ibland, även om jag vet att du är väldigt hänsynsfull. 

Det känns verkligen som att vi är vänner "på riktigt" förresten! 😁
    Kul att träffa gamla kompisar.

Ja, det är jobbigt men att som i lördags kväll inse att man har missat att köpa cigg är snäppet värre när klockan passerat midnatt? Nåja, jag överlevde till söndag morgon.

Klart vi är vänner 😊

@Betraktare Skicka DM till @hejhoppduglade

Anonym (Fimpen) skrev 2024-06-18 20:54:14 följande:

Imorgon ska jag sluta röka. Hoppas att abstinensen inte blir allt för svår. Jag snusar ju, så det kanske lindrar lite. Men jag vill sluta snusa också framöver.  // Glad

Stort lycka till! Hur länge har du rökt?
Svar på tråden Börja röka?! Hjälp!