Inlägg från: Anonym (Trodde jag aldrig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Trodde jag aldrig)

Börja röka?! Hjälp!

Anonym (betraktare) skrev 2024-03-29 01:40:58 följande:

Precis så jag har uppfattat det också! Är övertygad om att jag skulle kunna umgås med dig utan att störa mig på det alls (rent hypotetiskt alltså)

Börjar bli sent nu, ska sova. Vi kanske fortsätter missbruka tråden i morgon, haha 😉

Yes! Jag kanske är mer otillgänglig under ett par dagar hos mamma och pappa, men å andra sidan är ju telefonen med mig när jag går ut och röker.

Glad Påsk!
    Anonym (betraktare) skrev 2024-03-31 17:43:50 följande:
    Hoppas det har varit en lyckad påsk och att hemresan också går enligt dina planer! Glad
    Ganska nyss hemkommen. Det har varit en jättemysig helg med god mat, bra samtal, sällskapsspel, gemensam joggingrunda igår och en härlig skogspromenad idag på förmiddagen.

Hur har din påsk varit?
    Anonym (betraktare) skrev 2024-04-03 15:22:20 följande:
    Hur har veckan startat? Jobb eller plugg som gäller, eller båda delar? Glad
    Den har börjat bra för mig. Har pluggat både igår och idag tillsammans med samma tre tjejer som jag lärde känna direkt när jag började plugga (som på ett sätt fick mig att testa att röka). Vi har varit tajta hela tiden och ses ofta även utanför pluggandet. Jag har dessutom tränat både igår och idag. Ikväll ska jag mestadels softa.
    Anonym (betraktare) skrev 2024-04-03 18:37:43 följande:

Jaså, du umgås fortfarande med "syndabockarna", haha! Röker de också fortfarande?

Skönt med en lugn kväll, blir samma här. Glad

Anonym (betraktare) skrev 2024-04-03 20:53:21 följande:
    Och hur ser de på att du började? Dåligt samvete, eller tycker de att det är lite kul? 😅

Ja, hon som rökte då och som jag började hänga med ut och röka även på dagarna röker fortfarande. Sen var det en av tjejerna som feströkte, hon vejpar numera dagligen. Den fjärde tjejen är duktig icke-rökare som tvingas stå ut med alla våra rökpauser 😅

Nej, men vi skojar fortfarande om hur otippat det blev för mig som började och jag brukar säga att de bara hade dåligt inflytande på stackars mig.
    Anonym (betraktare) skrev 2024-04-03 21:31:46 följande:
    Älskar att du ser den komiska aspekten i det hela. Säger en del om dig tycker jag!
    Humor och självdistans är viktiga egenskaper.
    Anonym (betraktare) skrev 2024-04-04 16:11:37 följande:
    Håller helt med!
    Förresten, du har inte planerat att göra en svensk klassiker? Känns ju som att du borde det, någon gång. 😉
    Absolut inte planerat, men visst kan det bli aktuellt framöver eftersom jag gillar att sätta upp mål och numera är jag motionär. Är dock en usel skidåkare, en lika usel simmare och har med min tävlingsbakgrund svårt att bara delta utan att maximera mina möjligheter.

Har du gjort klassikern?
    Anonym (betraktare) skrev 2024-04-05 23:46:04 följande:

Ja, har gjort den en gång och har inga planer på att göra om det.

Hade varit skitkul att hjälpa dig att fila på skidtekniken, men förstår ju att det dessvärre blir svårt att få till i praktiken. Tyst

Jag är inte heller någon lysande simmare, men det var ändå det klart lättaste delmomentet. Där hade jag i och för sig inga som helst ambitioner att prestera någon imponerande tid.

Har också hört att simningen är förhållandevis lättast, följt av Vasaloppet. Jag har inte cyklat jättemycket, men är stark i benen så det bekymrar mig inte. Löpningen kräver ju en uthållighet jag inte riktigt har, men lätt kan träna upp. Värst är nog ändå mina egna krav på att prestera. Det har varit jobbigt att acceptera min nya nivå sedan jag slutade att elitsatsa, men nu har det ju gått ett antal år och det har fallit på plats. Men att bara sladda bak i kön är inget för mig? lite sjukt så klart, men jag är präglad av att lyckas ganska bra i tävlingssammanhang.
    Anonym (betraktare) skrev 2024-04-05 23:57:56 följande:

Kan förstå känslan lite, tror jag. Samtidigt kanske man får finna sig i att man kanske inte kan prestera toppresultat i alla fyra grenarna.

Du gör ju naturligtvis som du vill, någonstans ska det ju vara en kul grej också. Känns dock som att du är en tjej som nästan borde ha klassikern på meritlistan, hoppas du inte tar illa upp, haha!

Själv tyckte jag cyklingen var klart värst!

Hade du en bra grupp som du cyklade med? Hur dags startade du och hur lång tid tog det?
    Anonym (betraktare) skrev 2024-04-06 00:07:56 följande:

Cyklade med en kompis men man hamnade i lite olika grupper under olika delar av loppet. Startade på kvällen, har för mig att det var strax efter 20.

Nästan så jag skäms lite men det tog faktiskt närmare 17 timmar för oss, men då hade vi bara genomförande som uttalat mål.

Ser framför mig hur du totalt tappar respekten för mig nu men vad fan, jag är en ärlig person... 😅

Nej Nej! Skulle aldrig döma någon på det sättet. Jag är klokare än så. Bra att du tog dig runt.

Haft en bra fredag annars? Några helgplaner? Jag har varit ute med mitt vanliga tjejgäng och tagit några glas. Jobb på gymmet från 13 imorgon och sedan bortamatch på söndag. Ska sticka tidigare till gymmet för att köra ett rejält träningspass innan jag börjar jobba.
    Anonym (betraktare) skrev 2024-04-06 00:44:58 följande:

Trodde jag faktiskt inte heller, du verkar så trevlig.

Fredagen var helt okej, ganska lugnt på jobbet, hann t.o.m. med ett kortare träningspass. Sen lite hockey på kvällen om än inte med favoritlaget. Tjejgänget, är det ni fyra som du berättade om förut?

Har inte direkt planerat något den här helgen, får se vad jag hittar på.

Det kanske är konstigt men jag gillar att veta när du har match! Hoppas ju alltid att ni ska vinna, även om jag inte ens vet vilken sport det är, haha!

Ja, det är vi fyra som pluggat ihop nu i drygt fyra år. Vi har sjukt roligt tillsammans.

Bra att du håller på oss 😉 Bortamatch betyder ofta några timmar i buss, men kortare resa denna gång. Min kompis ?Sara? är skadad så det betyder att jag troligen får smygröka på egen hand 😂😂 Men förhoppningsvis hänger hon med oss och kollar på matchen.
Svar på tråden Börja röka?! Hjälp!