Inlägg från: Anonym (Trodde jag aldrig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Trodde jag aldrig)

Börja röka?! Hjälp!

Anonym (Röker ibland) skrev 2024-04-10 23:58:18 följande:
    Jag uppfyller kraven för svara 🤣🤣🤣 chattråd eller inte, kul att se lite liv i den här gamla tråden. Chatta på bara!
    😂😂😂
    Vad snäll du är! Hoppas allt är bra med dig. Var tvungen att scrolla i tråden för att se varför du skrivit i den. Röker du fortfarande? 
    Anonym (betraktare) skrev 2024-04-11 19:35:54 följande:
    Jodå, har gjort rätt för mig så gott jag har kunnat. 😅
    Hoppas du har en skön kväll 🙂
    Ja, jag har tränat ikväll. En intensiv dag med en lång föreläsning på förmiddagen, eget plugg på eftermidddagen, därefter träning med laget innan jag avrundade med lite lätt egen träning på gymmet. Trött nu!
    Anonym (betraktare) skrev 2024-04-11 22:42:11 följande:
    Är också trött, även om jag tyvärr inte hann med någon träning. Hoppas på att kunna ta ett pass i morgon.
    Jag vill önska dig en fin helg! Något roligt på agendan?
    Anonym (Röker ibland) skrev 2024-04-12 18:35:07 följande:
    Ja det är ju några år sedan som det var aktivitet här. Åtminstone innan ni började chatta 😃 Jodå jag röker men har försökt sluta några gånger och haft kortare uppehåll.
    Jag såg att du var en som hade börjat för att din partner började (och som den här tråden egentligen handlar om, men där jag snokade in mig 🙈). Är han fortfarande din partner? Är du sur på honom för att han bidrog till att du började röka som vuxen?

Jag har bara haft längre förhållanden på den tiden jag inte rökte och det gjorde inte mina partners heller. Sedan jag började röka har jag haft några kortare förhållanden och jag har lärt mig att det är lättast när ingen eller båda röker?

Kram till dig!
    Anonym (betraktare) skrev 2024-04-12 23:02:42 följande:

Nja, har egentligen inget särskilt planerat. Kanske ska passa på att vårtvätta bilen, möjligen även slänga på sommarhjulen om väderprognosen ser skaplig ut framåt.

Själv då, match på gång? Något annat kul? 🙂

Jag vet ju inte var du bor, men där jag bor känns sommardäck självklart. Har iofs inte bil, men körkort 😅

Match hemma imorgon! Jag och mitt tjejgäng ska nog gå ut imorgon kväll. Kraschade på soffan här hemma efter några intensiva dagar. Måste handla frukost och cigg imorgon bitti, något jag borde fixat ikväll. Värdelös på att planera sånt. Ciggen stressar ju mer än det andra, men har räknat ut att de räcker precis.
    Anonym (betraktare) skrev 2024-04-12 23:21:38 följande:

Haha, känns som att du har hyfsad koll på det ändå!

Jo, det känns som att våren definitivt är här men i och med att jag kör bil tidiga morgnar och sena kvällar till och från jobb vill jag vara på den säkra sidan. Kan fortfarande sjunka under nollan nattetid.

Hoppas som vanligt att ni vinner matchen! Hoppas också att det blir kul med tjejgänget, vilket jag är övertygad att det blir. Ni verkar så sköna!

Fan! Nu blev det så där igen att jag skrev ett långt svar och loggades ut? Irriterande!

Skrev om laget, om att jag borde köpa fler än ett paket cigaretter åt gången (men sällan gör det), om laget osv.

Minns också att jag skrev en fråga huruvida du sysslat med lagsport.
    Anonym (betraktare) skrev 2024-04-12 23:48:48 följande:

Fan vad irriterande att det blir sådär!

Ja, jag höll på med en lagsport när jag var yngre men det var på väldigt låg nivå. Men vi hade i alla fall roligt och jag har många bra minnen från den tiden.

Ja, även om jag presterat på en högre nivå i min(a) individuella sport(er) har jag alltid dragits till lagsporter där jag också varit väldigt bra. Ibland undrar jag HUR bra jag kunde blivit, men samtidigt är idrott på elitnivå ganska osunt. Jag mår mycket bättre i mitt idrottande nu som en 30-årig rökande föredetting 😅 Tror faktiskt att det var rebellen inom mig som föll pladask för ciggen.

Mina två yngre syrror idrottar också, men har inte min talang även om de har samma pannben. Kroppshetsen inom alls elitidrotter är sjuk, men jag har klarat mig förhållandevis bra. Ett ämne som är svårt att prata om.
    Anonym (betraktare) skrev 2024-04-13 00:07:01 följande:
    Det är ju absolut så att elitidrott bedrivs på en så extrem nivå att den gamla romantiserade bilden av sunda atleter inte alls stämmer, precis som du är inne på. Skönt att du mår bra och trivs på din nuvarande nivå! De här lite rebelliska tendenserna är ju en av de saker jag gillar med dig, tycker det är så coolt, haha! // Tyst
    Ja, ibland funderar jag på varifrån de rebelliska tendenserna kommer men jag tror att de har med mitt idrottande att göra (tyvärr). Jag har aldrig känt mig pressad från vare sig föräldrar eller tränare, men ändå varit  en värld där prestationen betyder allt. Glad att jag tagit mig ur detta, samtidigt som jag upplevt så enormt mycket genom idrotten. Svårt att förklara.

Jag älskar fortfarande att träna och vad jag än företar mig är jag duktig. Vill ändå inte att min identitet ska vara ? tjejen som är så bra på det osv? utan jag är ju som vilken människa som helst. Svårt att förklara?
    Anonym (betraktare) skrev 2024-04-13 00:19:55 följande:

Bra att du tagit dig ur det som varit destruktivt med idrotten men ändå klarat att behålla de positiva inslagen och glädjen, genom att lägga dig på en något lägre nivå.

Det känns utifrån som att du befinner dig på ett väldigt bra ställe just nu, du verkar oftast glad och positiv (och skönt rebellisk, haha). Samtidigt är det naturligtvis svårt att göra en sån bedömning här, det kan ju såklart vara så att jag missuppfattat allt.

Bilden jag har fått av din identitet är i alla fall väldigt tilltalande!

Jo, jag mår bra och har en kropp som fungerar. Min utbildning är viktigast just nu, men som högpresterande tjej måste jag observera mina egna signaler. Även om min familj alltid varit ett stöd (även om de hatar min rökning) så känns det skönt att bo, leva och plugga på annan ort.

En fråga till dig: Hur hittade du den här tråden?
    Anonym (betraktare) skrev 2024-04-13 00:29:57 följande:

Det var faktiskt väldigt slumpartat. Sökte på något helt annat, minns inte riktigt vad, och av någon anledning dök den här tråden upp. Tyckte den hade en ganska originell titel (vanligtvis brukar ju folk vilja ha hjälp att sluta röka, inte börja) så jag klickade upp den och läste lite i den. Så fastnade jag särskilt för din historia då det var fascinerande och intressant att en idrottstjej plötsligt började röka i vuxen ålder.

Något i den stilen var det.

Långt svar försvann igen. Handlade mycket om hur jag som förebild röker offentligt.

Berättade dessutom om hur jag hittade denna tråd, då jag sökte på det skruvade faktum att börja röka som vuxen.
Svar på tråden Börja röka?! Hjälp!