Separation med småbarn
Vi är precis i startgroparna för vår separation. Har pratat om det några gånger, sen försökt och nu verkar vi väl ha kommit fram till det här beslutet igen. Varje gång vi bestämmer oss för att separera så får jag nästan panikångest och blir så ledsen och känner att livet är helt förstört. Men under de tider vi försöker hålla ihop så känner jag att jag inte står ut i förhållandet och längtar till ?nästa gång? vi kommer fram till att vi inte ska stanna tillsammans. Jag tror att vi älskar varandra, men vi har verkligen vuxit isär och har så olika syn på det mesta och framtiden. Vi har två små barn ihop och jag vet inte hur jag ska klara av att missa halva deras uppväxt?! Men jag kan inte leva i ett förhållande där jag inte är lycklig eller kär bara för att få vardagen att gå ihop. Jag tror och hoppas att vi ändå kommer kunna sköta en separation ?snyggt? och att vi kanske på sikt även kommer kunna umgås ihop tillsammans med barnen. Det är inga svek eller otroheter med i bilden, men vi går nog runt och är ganska irriterade på varandra hela tiden.
Vi har inte berättat för någon om separationen än, och jag tror det kommer att komma som en chock hos alla vi känner. Är ni fler där ute som är mitt uppe i en separation med småbarn?! Snälla - jag behöver någon att prata med. Både om det känslomässiga och hur man löser allt det praktiska. Jag vet varken in eller ut just nu! Kan vi höras i ett privat meddelande?!