• Anonym (***)

Separation med småbarn

Anonym (Ledsen mamma) skrev 2019-08-03 09:42:40 följande:
    Och exakt på vilket sätt tycker du att dina kommentarer var till hjälp för mig utifrån mitt inlägg?!
    Det var ju en risk du tog, när du skaffade barn. 
  • Anonym (***)
    Anonym (Ledsen mamma) skrev 2019-08-03 22:46:16 följande:
    Ehm.. ja okej.. ska vi ner på den nivån alltså! Då vore ju det bästa om Sveriges befolkning valde att sluta skaffa barn då, med tanke på den stora risken. Tror visserligen den största risken i det sammanhanget är att det inte kommer finnas något Sverige då om sisådär 100 år. Om vi ska undvika allt som innebär en risk så bör vi aldrig sätta oss i en bil, äta något som är onyttigt eller dricka alkohol för den delen. Så fruktansvärt less på alla jävla mom shamers. Läst så många trådar om separationer nu och aldrig möts männen av liknande kommentarer. Fy dig!
    Ja, fast i ditt fall var ju risken större. Så här skrev du:

Men sen så älskar jag ju honom och ville verkligen hinna få barn innan det var för sent. Absolut inte bästa anledningen att få barn. Trodde väl också att allt helt magiskt skulle bli perfekt när vi hade vår egna familj. 

Var skrev jag att man inte ska skaffa barn? Du läser in saker jag inte skrivit, varför? Träffade jag en öm tå? 

Det är tråkigt att ni ska skiljas, men måste ju ändå ha  förstått att era chanser var små, eftersom ni skaffade barn trots ett dåligt förhållande. 
Svar på tråden Separation med småbarn