Det är drygt med blocket, det sköna nu är ju iaf att man inte längre ser något telefonnummer utan måste skicka meddelande.
Nu senast skulle vi sälja lite däck och fälgar, jag skrev helt enkelt att skambud besvaras ej, prutat och klart, självklart trillar det in puckon som vill köpa för halva priset, dessa meddelanden har jag bara ignorerat, samma sak om de först bara frågor om de finns kvar men sen börjar pruta, då svarar jag inte mer.
Hade en av bilarna ute för ett tag sen som behövde lite kärlek och då skrev jag med stora bokstäver högst upp att "LÄS HELA ANNONSEN!!!!!!" men ändå så kommer dom ju, prutarna och de som inte läser "jaha, är det något fel på den", vi hade lagt ut den billigt då det var en del saker som behövde fixas, några kom och tittade och ville ha ner priset ytterligare, vi hade den ute för 10 och den är värd ca 30 efter kanske 5000 i reparationskostnader, det slutade med att vi behöll den som extra bil istället.
En gång gick torktumlaren sönder, så jag la ut den och skrev att den inte fungerar, jag tror att det är något med trumman men den som kan och vill kan ta den och se. Det ringde som fan då detta var när telefonnummer fortfarande fanns med, jag kommer på en gång sa de och var eld och lågor, innan samtalet avslutades så frågade jag om de hade läst annonsen ordentligt då den inte fungerar, det hade dom ju inte gjort, säkert 4-5 personer, när nästa sen ringde så pratade han engelska och när han frågade om den fanns kvar så gick samtalet så här:
"Yes, I still have it but it doesn't work, I don't know what it is or how hard it is to rapair"
"Oh, it's broken?"
"Yes"
"Maybe i can fix it"
"Maybe you can"
"I'm coming to pick it up and I will try"
Jag tycker väl att Blocket är rätt bra men det finns ju jobbiga personer, har testat marketplace på Facebook också och har väl både sålt och köpt därigenom men iaf jag fick massa meddelanden från folk som skulle köpa men behövde först adress osv, jag sa först området lite löst och sa att jag kunde förklara när de närmar sig men de skulle ha adressen, kollade upp profilen och det var väldigt tydligt att det inte var äkta, man lär sig känna igen dessa profiler och meddelanden så det är ju bara att ignorera det med.
Jag bor ute på landet och vi har lokala köp och sälj grupper där de närmsta byarna är med, där både köper och säljer jag helst, folk sätter rimliga priser och vi säljer inte skit till varandra, det är inte tillräckligt anonymt helt enkelt :)