Inlägg från: Kockobello |Visa alla inlägg
  • Kockobello

Idioter på blocket

Ibland har man också packat saker inför postning och krånglat sig iväg till postombudet, då plötsligt hör man ingenting mer. Många är hemskt ouppfostrade och respektlösa. Lika när de ska pruta på redan låga summor, typ "jag kan bara betala 50 kr" när man vill ha 500 för något som kostade 2000. Men då eldar jag upp grejerna hellre.

• Kockobello
    Anonym (S) skrev 2022-08-19 08:30:15 följande:

Lite kul att du är snål när du ska annonsera, men köparna får inte vara snåla, de ska godta ditt pris. 

Det är köparnas marknad på det mesta som säljs begagnat. 

Beror på. Jag kan slänga grejerna istället för att acceptera skambud.
  • Kockobello
    Anonym (Säljare) skrev 2022-08-19 09:07:26 följande:
    Jag accepterar inte heller skambud faktiskt. Enklare saker som barngrejer skänker jag oftast till vår lokala loppis. Jag har även använt bjussa.se flera gånger när det varit stora saker som behövts hämtats. 

De grejer jag har ute nu ligger dock på 5-siffriga belopp och då säljer jag istället för att skänka. Eller behåller om det inte är efterfrågan just nu. Det är ok - allt styrs ju av tillgång och efterfrågan.

Jag förväntar mig en viss nivå av grundläggande hyfs som jag tyvärr tycker många saknar, att man svarar på mess/Mail till exempel. Det räcker ju med ett tack, det är inget för oss? Eller tack, men vi har köpt en annan xx? Så kan man ju avskriva den spekulanten.
    Ja, väldigt störigt när de först ska ha varorna för att sedan sluta svara. Vad är svårt med att skriva typ "tyvärr, jag ångrade mig"? Det är grundläggande hyfs.
  • Kockobello
    Anonym (lll) skrev 2022-08-19 09:11:25 följande:

Hehe, skulle sälja en leksak en gång, superbilligt, 40 kr eller så. Personen ville betala 20 kr, jag sa nej (eftersom priset redan var så billigt), då försökte hon med 25, 30. 

Jag slutade svara faktiskt. Det blev ju så dumt. Jag hade andra annonser ute också, och det handlade inte om att jag desperat behövde pengar men jag ville inte bara skänka bort saker. Kanske hade hon väldigt ont om pengar, jag vet inte, men det där påstridiga sättet känns obekvämt för mig. 
    Visst, jag hade kunnat sagt ok, men tycker väl ändå att det är jag som säljer som bestämmer. 

Har varit med om liknande, helt vidrigt beteende.
Svar på tråden Idioter på blocket