• Anonym (Orkar inte...)

Idioter på blocket

Jag annonserade ut vår barnvagn för drygt två veckor sedan, vi har haft den i ett halvår, det är en Cresent kombivagn, och jag har satt priset ungefär hälften mot nypriset, alltså 2000 kr. Kostade drygt 4000 ny.

Nöt nr 1: Vill betala 1500 kr, jag säger ok, då försöker hon med 700... Säger att under 1500 går jag inte. Inget mer svar...

Nöt nr 2: Meddelar att hon är beredd att köpa den för 500....

Nöt nr 3: Vill ha flera bilder på vagnen, det räcker tydligen inte med de två som var i annonsen. Fotar vagnen från alla håll och kanter och skickar till henne. Inget svar.

Nöt nr 4: Verkar uppriktigt intresserad och vi bestämmer att hon ska komma tre dagar senare, alltså söndag kl 16. Äntligen en seriös person!

Därefter hör tre personer till av sig, men jag svarar att det är en som är intresserad och kommer på söndag... Men hör av mig om det inte blir något!

Nöt nr 4 dyker aldrig upp på avtalad tid på söndagen, och svarar inte på mail...

Hör av mig till de andra intresserade, varav två svarar att de tyvärr hunnit hitta andra vagnar. Den tredje svarar inte.

Var annonserar ni när ni vill sälja saker?

• Svar på tråden Idioter på blocket
  • Bananböjaren

Inget fel på blocket, det finns mycket seriösa köpare och säljare där. Det är bara en sida att annonsera på. Att det dras en hel del nötter till din annons beror antagligen på att du bor på en plats i Sverige där nötterna samlas. Låt mig gissa, Stockholm?

• Bananböjaren
    AmericanMommy skrev 2019-07-31 01:02:44 följande:

Jag säljer inte saker längre har haft för många dåliga erfarenheter från Craigslist som det heter där jag bor. Nu skänker jag sakerna istället till välgörenhetsorganisationer och så kan man skriva av beloppet på skatten, win win!

Hur bestäms storleken på avdraget, vem värderar grejerna?
  • Anonym (HG)
    Bananböjaren skrev 2019-07-31 19:28:36 följande:

Inget fel på blocket, det finns mycket seriösa köpare och säljare där. Det är bara en sida att annonsera på. Att det dras en hel del nötter till din annons beror antagligen på att du bor på en plats i Sverige där nötterna samlas. Låt mig gissa, Stockholm?

Fast när jag säljer hör folk av sig från norr till söder i vårt land. Det finns nötter överallt, i alla städer. Bara för att man säljer i en stad är det ju inte bara dem som hör av sig som bor i den staden. Sist så var det nötter från Sundsvall och Malmö som hörde av sig till mig och ville jag skulle leverera varan flera mil, sänka priset pga deras tågbiljetter mm.
  • Anonym (A+)
    Egon den stora skrev 2019-07-30 22:22:12 följande:

Har lämnat blocket. Kör marketplace eller tradera.

Det tråkiga är väl alla som tror att dom kan pruta en kvart efter att annonsen läggs ut. Jag har en konversation som gällde en vara på marketplace

K: finns varan kvar?

Jag: ja det gör den och jag har fått ett bud på 700.

K:ok.

15 minuter senare: jag bjuda 350.

Jag: jag sa ju att jag hade bud på 700.

?:ok

Lite senare: bjuda 450?

Jag: men driver du med mig? Du måste ju bjuda över 700 i så fall.

K:ok jag fatta.

500?

Jag blockerar.

HAHAHAHA
    VILKEN MUPP! Stör mig fan på sådana.
  • Anonym (A+)

Blocket undviker man, dyrt och en samling idioter som inte har bättre för sig än att vara troll.

• AmericanMommy
    Bananböjaren skrev 2019-07-31 19:31:13 följande:

Hur bestäms storleken på avdraget, vem värderar grejerna?

Man får kvitto från stället man skänker till. Man skriver själv i beloppet på kvittot i de flesta fall.
  • Anonym (Orkar inte...)
    Anonym (A) skrev 2019-07-31 13:50:51 följande:

Skönt att du fick den såld

Har tyvärr inte fått den såld ännu.
  • AmericanMommy
    Man343 skrev 2019-07-31 01:20:15 följande:

Snarare tvärtom, gåvoskatten vill väl sossarna införa igen....

Det kanske blir som i USA, här är det 50% gåvoskatt och 50% arvskatt.
  • Egon den stora
    Anonym (A+) skrev 2019-07-31 19:59:22 följande:

HAHAHAHA

VILKEN MUPP! Stör mig fan på sådana.

Tror det eller ej, men någon månad senare hör samma person av sig för en annan grej jag sålde och ställde 1000 frågor. Efter att hon äntligen bestämt sig och fått min adress så hör jag inte av henne mer. Skriver ett medelande och frågar när hon tänker komma. Får svar att hon inte kan åka till mitt hus eftersom hon inte känner mig!

Varför slösade hon då tid från början?
  • elmadumle

Jag har kaninuppfödning, djur med stamtavla och märkning för utställning. Jag tar som minst 500 kr för mina kaniner. Vissa nötter anser att för det dyra priset borde hemkörning ingå, och helst till en stad i andra änden av landet. Suck, köp din kanin hos en djuraffär istället då....

Svar på tråden Idioter på blocket