• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • LLW

Nu behöver jag massor hållna tummar!!

Pratade precis med läkaren på RMC där vi gjort våra tre landstingsförsök. Trodde att det var slut nu men tydligen räknar de inte bara äggplock, utan utvärderar alla försöken tillsammans och beslutar om man får fler. Och läkaren sa att vi med stor sannolikhet kommer få göra en fjärde behandling hos dom!! Ååh vilken lättnad isåfall! Dels 7 timmar mindre bilväg än till Falun (som vi valt att gå vidare med privat) och dels typ 70.000 kronor mindre!

Hoppas så innerligt att vi får göra ivf där en gång till! Nästa vecka skulle de ha konferens och gå igenom vårt fall, så efter det får vi svar. Kommer bli långa dagar..

• misu80
    LLW skrev 2019-08-07 15:21:55 följande:
    Ang82 skrev 2019-08-07 11:28:14 följande:

Jag ska börja med långa protokollet nu på lördag, är då på cd 21.

Tack tjejer! Då verkar det vara standard med dag 21 :)

Ang82 vilka mediciner ska du ta?
    Jag är osäker, men jag vill minnas att läkaren sa att man ska börja spraya 7 dagar före beräknad mens. Så för min del är det dag 19 eftersom min cykel är 26 dagar.
  • misu80
    LLW skrev 2019-08-07 15:30:54 följande:

Pratade precis med läkaren på RMC där vi gjort våra tre landstingsförsök. Trodde att det var slut nu men tydligen räknar de inte bara äggplock, utan utvärderar alla försöken tillsammans och beslutar om man får fler. Och läkaren sa att vi med stor sannolikhet kommer få göra en fjärde behandling hos dom!! Ååh vilken lättnad isåfall! Dels 7 timmar mindre bilväg än till Falun (som vi valt att gå vidare med privat) och dels typ 70.000 kronor mindre!

Hoppas så innerligt att vi får göra ivf där en gång till! Nästa vecka skulle de ha konferens och gå igenom vårt fall, så efter det får vi svar. Kommer bli långa dagar..

Åh, det hade ju varit helt fantastiskt! Vilken högvinst! Jag håller tummarna för er :)
  • Hoppet19
    zey skrev 2019-08-07 12:11:50 följande:

Hej tjejer! Hoppas det går framåt för er alla! Här kom mensen för en vecka sedan och tog sista tabletterna av letrozolen igår. Ska på ultraljud på måndag, och jag är så spänd på när ägglossningen kommer. Får jag ägglossning på en måndag så får man inte göra den cykeln (insättning söndag = stängt..!).

Detta blir mitt första FET (har 4 blastosar i frysen). Någon annan som har gjort FET eller ska göra det nu :)?

Hej!

Hej! Åh vad spännande med återföring! Jag har gjort 3 FET men med progynon - alltså bara stimulera fram en fin slemhinna och ingen ägglossning. Tyvärr negativa men jag ska prata med läkaren på fredag om jag får prova letrozol inför nästa insättning! ( har 5 kvar i frysen...) Hoppas ägglossningen kommer som den ska så du inte prickar söndagen!
  • Hoppet19

Ägg håller verkligen tummarna för er!! Vore ju så bra!
  • Ivfgotthis

Hej!

Har följt tråden ett tag, men bestämde att det var dags för en presentation :).

Jag och min man är oförklarligt barnlösa och gjorde vår första IVF-behandling i påskas. Då gjorde jag den korta behandlingen, svarade, av oklar anledning, bara på en äggstock. Fick ut 6 ägg, varav 5 var mogna och 4 befruktades. 2 överlevde till dag 5. Första behandlingen resulterade tyvärr inte i någon graviditet och vårt frysta embryo klarade inte upptiningen. Nu ska vi starta andra behandlingen i nästa vecka. Denna gång blir det en lite högre dos Bemfola, så hoppas vi på svar på båda äggstockarna :).

Såg att någon undrade om sprutorna kunde förvaras i rumstemperatur, och i FASS står att de går att förvaras i max 25 grader. Man får dock inte lägga tillbaka dem i kylen efter att ha förvarat dem i rumstemperatur!

• Jooosen

Men åh!! Det låter ju superbra om det blir så!! Jag håller alla tummarna jag har :)
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • Ang82
    LLW skrev 2019-08-07 15:21:55 följande:

Tack tjejer! Då verkar det vara standard med dag 21 :)

Ang82 vilka mediciner ska du ta?

Jag ska ha suprecur först, sen blir det Gonal-f 150e och Menopur 300e. Läkaren sa att det är en hög dos, är 1:a försöket så är inte riktigt insatt om det är det.

Själv då?
  • Ang82

Håller tummarna hårt här med!!
  • Ang82
    misu80 skrev 2019-08-07 15:31:28 följande:

Jag är osäker, men jag vill minnas att läkaren sa att man ska börja spraya 7 dagar före beräknad mens. Så för min del är det dag 19 eftersom min cykel är 26 dagar.

Jag har ofta mellan 26-27 dagar, barnmorskan som la upp min beh,plan räknade bara på 27 dagar och sen sa att på cd 21 skulle jag börja. Fast jag sa att det är lika ofta 26.. Skulle jag gå på 7 dagar innan så borde starten vara cd 20 eller som du. Blir inte klok på det och dom har semester stängt tills på måndag. Jag kör på vad hon sa eller vad tycker du?
Svar på tråden IVF hösten 2019