• Ang82

IVF hösten 2019

Hej! Är gärna med i gruppen!

Mensen kom igår så om 3v börjar jag med långa protokollet. Blir vårat 1:a försök ( Sahlgrenska), så det har varit mycket känslor och tankar nu i sommar. Från att, men detta kommer gå bra till katastrof tankar.

När vi planerade starten med nässprayet så gick hon utifrån att cykeln blir på 27 dagar, för det mesta är det 26-27 dagar. Så starten skulle bli 14/8 och dom öppnar igen den 12:e. Bara för det blev det nu 2st med 25 dagar så start den 10:e. Blev lite orolig nu när jag läste en av er måste vänta till nästa mens då dom inte har öppnat. Det var inget hon nämde när vi var där. Frågan är om jag ska börja eller avvakta??

• Ang82
    Hedblomster skrev 2019-07-22 17:14:59 följande:

Om du vet att du ska starta och hur du börjar kanske det inte gör något att det blir 10e? Jag ska ringa in och anmäla mens osv för att få starta så det är därför det inte går förrän vid cykeln efter för mig tyvärr.

Okej, då är jag med. Det viktiga var att jag började på cd 21 så jag gör det.
  • Ang82
    LLW skrev 2019-08-06 19:38:11 följande:

Är det någon av er som gjort långa protokollet? I så fall vilken cykeldag började ni spraya? :)

Jag ska börja med långa protokollet nu på lördag, är då på cd 21.
  • Ang82
    LLW skrev 2019-08-07 15:21:55 följande:

Tack tjejer! Då verkar det vara standard med dag 21 :)

Ang82 vilka mediciner ska du ta?

Jag ska ha suprecur först, sen blir det Gonal-f 150e och Menopur 300e. Läkaren sa att det är en hög dos, är 1:a försöket så är inte riktigt insatt om det är det.

Själv då?
  • Ang82
    LLW skrev 2019-08-07 15:30:54 följande:

Nu behöver jag massor hållna tummar!!

Pratade precis med läkaren på RMC där vi gjort våra tre landstingsförsök. Trodde att det var slut nu men tydligen räknar de inte bara äggplock, utan utvärderar alla försöken tillsammans och beslutar om man får fler. Och läkaren sa att vi med stor sannolikhet kommer få göra en fjärde behandling hos dom!! Ååh vilken lättnad isåfall! Dels 7 timmar mindre bilväg än till Falun (som vi valt att gå vidare med privat) och dels typ 70.000 kronor mindre!

Hoppas så innerligt att vi får göra ivf där en gång till! Nästa vecka skulle de ha konferens och gå igenom vårt fall, så efter det får vi svar. Kommer bli långa dagar..

Håller tummarna hårt här med!!
  • Ang82
    misu80 skrev 2019-08-07 15:31:28 följande:

Jag är osäker, men jag vill minnas att läkaren sa att man ska börja spraya 7 dagar före beräknad mens. Så för min del är det dag 19 eftersom min cykel är 26 dagar.

Jag har ofta mellan 26-27 dagar, barnmorskan som la upp min beh,plan räknade bara på 27 dagar och sen sa att på cd 21 skulle jag börja. Fast jag sa att det är lika ofta 26.. Skulle jag gå på 7 dagar innan så borde starten vara cd 20 eller som du. Blir inte klok på det och dom har semester stängt tills på måndag. Jag kör på vad hon sa eller vad tycker du?
  • Ang82
    misu80 skrev 2019-08-08 07:41:32 följande:

Svårt att säga, men kör på vad barnmorskan sa för att vara på den säkra sidan.

Lite dålig service att inte ha en person som kan svara på frågor under semestertid, kan man ju tycka. Leder ju till onödig stress när man behöver svar i tid men inte har någon att fråga...

Jag provade att ringa imorse och kom fram. Ska börja som planerat, imorgon bitti

Tycker det har varit lite rörigt med informationen från dom. Den barnmorskan vi träffade var väldigt noga med att berätta att dom har semester stängt v 28-32 så om jag hade frågor så fick jag ringa innan dom gick eller v33. Nu gick det så bara glad över det. Slipper jag känna mig osäker om starten.
  • Ang82
    Limarie skrev 2019-08-08 08:16:13 följande:

På min klinik hade de ett mejl som man kunde skriva till vid mer akuta frågor och då skulle någon svara.

Tycker också att de borde ha 1 person som gör detta.                

Provade imorse och det fanns en där för rådgivning men det var inget hon nämde när vi var där utan då var det öppet från å med måndag igen. Skönt med svar så jag slipper stressa om starten
  • Ang82

Någon som har koll på hur det är med Diclofenac, kan man ta det under nedregleringen?? Vet att det är okej med Alvedon och Panodil, undvika Treo och Ipren m.m.

Mensen hoppade igång med full kraft idag. Brukar ta både Alvedon och Diclofenac i vanliga fall, det tar bort de värsta värken så att jag kan vara uppe åtminstone. Trodde att det kanske skulle vara lite mindre värk nu med sprayen men inte.

• Ang82
    misu80 skrev 2019-08-26 11:36:20 följande:

Jag har noterat att alla ni tar ca 100-200 "enheter av sprutorna" och tänker att mina 412 enheter Menopur låter som en vansinnigt hög dos! Tycker ni det?

(Jag kör långa protokollet, om det spelar roll).

Jag ska köra långa protokollet, börjar med sprutorna på onsdag. Ska ta Menopur 300 och Gonal-f 150. Har också reagerat lite över det
Svar på tråden IVF hösten 2019