• ExhibitA

Ni som skickar arga lappar till grannarna

Hur tänker ni egentligen? Uppriktigt alltså! Jag har varit med om grannar som skickar eller sätter upp lappar ungefär tre gånger. Alla gångerna har jag gått raka vägen och ringt på och oj oj vad läskigt det var tydligen! En vägrade öppna dörren, en bad om ursäkt på sekunden, en tredje blev så rädd att han måste ha börjat kika genom kikhålet innan han vågade sig ut för honom såg jag aldrig mer mer än när han skyndade sig genom porten för att slippa möta mig om han såg mig på avstånd. 

Min teori är att lappar sätts upp av extremt konflikträdda men samtidigt lättkränkta personer som räknar med att grannen är precis lika konflikträdd.

Så ni som skickar och sätter upp lappar till grannen (när ni vet vilken granne det är som stör/ni är sur på) varför kan ni inte bara ringa på och prata? Är det som jag tror att ni är konfliktärdda och lättkränkta? Är det inte bättre att faktiskt bara gilla läget då än riskera att grannen knackar på? 

Supernyfiken på svar! Solig

• Svar på tråden Ni som skickar arga lappar till grannarna
  • viseversa

Vad har du gjort som grannarna stör sig på då? Stor skillnad liksom på vad du gjort enligt mig.

• Fritidsmamman

Jag har ALDRIG fått någon lapp av någon granne, så frågan är ju; vad har DU gjort för att få arga lappar?

• Lånehajen

Har det funnits grund för lapparna då?

Naturligtvis är det oftast bäst att prata om saker mellan fyra ögon men det beror ju också på situationen. Rör det sig t ex om en missbrukare har jag all förståelse för att man som granne inte gärna går och ringer på. Då kanske en arg lapp är att föredra framför att grannen ringer störningsjouren eller klagar till hyresvärden direkt.

• Anonym (...)

Har aldrig fått klagomål eller lappar i brevlådan.

Så frågan är vad du gjort för att förtjäna det?

• Sandraberg

Hur kommer det sig att man har skrivit 3 lappar till just dig?
    Och hur vet du vem som skrev lappen?

Det normala är att man sätter upp lappar om man inte vet vem det är som stör eller är konflikträdd.

Och vågar inte lappskrivaren ens öppna dörren så kanske det finns fog för att vara försöka vara anonym?

• Anonym (-)

Jag hade också blivit livrädd för dig. Du känns som ett sånt där psyko som söker konflikter.

Hur lyckas man annars få TRE arga lappar av grannar, oberoende av varandra?

Sök hjälp och lämna dina stackars medmänniskor ifred.

• ExhibitA
    viseversa skrev 2019-07-18 12:36:38 följande:

Vad har du gjort som grannarna stör sig på då? Stor skillnad liksom på vad du gjort enligt mig.

Lämnat innerdörren till porten öppen medan jag tar ut grejer samt att min hund skällt några gånger (inte om dagen, några gånger) när det ringde på dörren, helt inom ramarna för vad som får anses vara normalt i ett hyreshus Glad
  • ExhibitA
    Lånehajen skrev 2019-07-18 12:55:16 följande:

Har det funnits grund för lapparna då?

Naturligtvis är det oftast bäst att prata om saker mellan fyra ögon men det beror ju också på situationen. Rör det sig t ex om en missbrukare har jag all förståelse för att man som granne inte gärna går och ringer på. Då kanske en arg lapp är att föredra framför att grannen ringer störningsjouren eller klagar till hyresvärden direkt.

Nu rör det sig ju varken om missbruk eller något ens liknande. Om det rör sig om missbruk bör man ju i så fall kontakta hyresvärden direkt om man känner sig osäker. Klarar man inte av att yttra att man är missnöjd över något så får man nog faktiskt låta bli, eller räkna med att den man skickar lappen till vill prata om det. Något annat är faktiskt superkonstigt.
  • ExhibitA
    Anonym (-) skrev 2019-07-18 13:01:49 följande:

Jag hade också blivit livrädd för dig. Du känns som ett sånt där psyko som söker konflikter.

Hur lyckas man annars få TRE arga lappar av grannar, oberoende av varandra?

Sök hjälp och lämna dina stackars medmänniskor ifred.

Psycho som söker konflikter? Sätter du upp en arg lapp alternativt skickar en lapp till din granne så söker man ju uppenbarligen konflikt? Japp, tre lappar på tolv år av tre uppenbart lättkränkta personer. De har alltså inte bott där samtidigt utan alla har bott i samma lägenhet (från vilket ljud från min egentligen knappt borde höras) och ingen av de närmsta grannarna har någonsin klagat utan helt lugnt (precis som jag) sagt till om de tycker att det är för högljutt eller att man glömt sin tvätt etc Glad

Att vilja diskutera när någon skickar en otrevlig, på gränsen till hotfull lapp är verkligen inte ett dugg konstigt, vad är det egentligen med er och att skicka lappar? 

Svar på tråden Ni som skickar arga lappar till grannarna