• Anonym (omoderlig)

Jag har blivit med mansbebis

Jag har blivit med mansbebis

Hur blir man av med en sådan?
    Uppfostrar? Adoption?

Känns inte som jag är redo att skaffa mansbebis
    Vet att det är många som verkar födda för det, dom får det att se så naturligt ut.. men jag tror faktiskt inte att jag vill ha en mansbebis.

Vad är era bästa råd?

• Svar på tråden Jag har blivit med mansbebis
  • Anonym (Xx)
    Anonym (Grannen under) skrev 2019-07-14 09:37:32 följande:

Ja, jag härmade ditt sätt att förhålla sig till andra. De allra flesta i den här tråden har klarat av att hålla sig på en generell nivå.Det skulle kunna vara nyttigt för dig att få hjälp att förstå varför du tillhör undantagen med dina insinuationer att ts antingen måste leva på sin man eller också på skattebetalarna.

Notera gärna att du på tre minuter lyckas byta ståndpunkt fullständigt

Jag bytte inte någon ståndpunkt, det var en seriös fundering hur personen i fråga skulle klara sig. Tolkar du det som att byta ståndpunkt så får du förstås tycka så.
  • Anonym (Haha)

Hahaha roligaste tråden jag läst på länge! Älskar när det blir lite humor på sajten också och inte bara de gamla uttjatade ämnena om samma saker

• Anonym (Mansgris)

Allt kan bero på att ni kvinnor ställer för höga krav. Ni uppfattar dem som mansbebisar bara för att ni vill ha rent och fint hemma. Om ni sänker era krav, låter bli att städa och sätter er i soffan så hittar ni kanske varandra? :)

• Mentat
    Anonym (Es) skrev 2019-07-13 23:04:30 följande:
    Exakt. Kvinnor har tagit ett stort steg ut i arbetslivet, har männen tagit motsvarande kliv in i familjelivet? Om svaret är nej, vem är det då som jobbar dubbelt?
    Svaret är "Ja". De som jobbar mest är män, se SCB:s undersökning på www.scb.se/contentassets/9f22be8ea73a493a9fbe1c5f7a152970/4_-jamn_fordelning_av_det_obetalda_hem_och_omsorgsarbetet_publ_190611.xls där den senaste undersökningen gjordes 2010/11. Nästa lär komma 2020/21.

Kvinnor jobbade 9h03min (betalt+obetalt) en vanlig vardag, männen 9h31min.
  • Ignoramus

Ouff, det låter som att den här tråden träffade rätt i solar plexus på en mansbebis! Bara en mansbebis är helt oförstående kring just hur stökigt det blir om en familj låter bli att städa i 2-3 dagar. Jag är *verkligen* inget städningsfreak själv utan både jag och min sambo gör ungefär så lite som vi kommer undan med, men det betyder fortfarande en hel del städande varje dag.

Anonym (Mansgris) skrev 2019-07-14 10:12:52 följande:

Allt kan bero på att ni kvinnor ställer för höga krav. Ni uppfattar dem som mansbebisar bara för att ni vill ha rent och fint hemma. Om ni sänker era krav, låter bli att städa och sätter er i soffan så hittar ni kanske varandra? :)

• Rudbeckius

Ursäkts om jag inte hunnit läsa alla inlägg i tråden.

Det är faktiskt inte riktigt snyggt att använda sådana skällsord som mansbebis. Det tyder på nån sorts förakt och könsfördom. Ska vi killar börja svänga oss med likadana uttryck? Vi fåt ett rätt ruskigt debattklimat då.

Orsakerna till problemet kan vara många och komplicerade. Missbruk, beroenden, nedstämdhet, kärlekslöshet i relationen etc kan finnas med i bilden.

Respekt behöver visas för varandra för att komma vidare och kanske lösa situationen.

• Anonym (MANSBEBISAR)
    Rudbeckius skrev 2019-07-14 12:55:18 följande:

Ursäkts om jag inte hunnit läsa alla inlägg i tråden.

Det är faktiskt inte riktigt snyggt att använda sådana skällsord som mansbebis. Det tyder på nån sorts förakt och könsfördom. Ska vi killar börja svänga oss med likadana uttryck? Vi fåt ett rätt ruskigt debattklimat då.

Orsakerna till problemet kan vara många och komplicerade. Missbruk, beroenden, nedstämdhet, kärlekslöshet i relationen etc kan finnas med i bilden.

Respekt behöver visas för varandra för att komma vidare och kanske lösa situationen.

Vem försöker du lura?
    Kärring, huskors, madrass, feminazi, hora osv, jag skulle kunna fportsätta i evigheter - hur i all världen har du kunnat missa att vi redan har ett ruskigt debattklimat, för att inte nämna vad invandrare får höra.

Så det finns gott om hatiska trådar på familjeliv där du alltså kan be män visa respekt för både kvinnor, invandrare mm - men det är alltså i en tråd om mansbebisar som gör dig mest upprörd

Sen gör du som många mansbebisar dvs kommer med ursäkter, det är konstigt att dessa män klarar av att jobba, hänge med polare, träna, syssla med hobbies men när det kommer till städa, byta blöja, tvätta osv då minsann kan man inte/är sjuk/mår dåligt/eller så beror det på att man inte får ligga

I den här tråden skojar vi om mansbebisar, ja skojar för ibland måste man skoja om det för att orka, sen att bästa lösningen är att dumpa dessa patetiska mansbebisar är en sak, men denna tråd är alltså om fenomenet mansbebisar, viskrattar, gråter, klagar mm och du och andra mansbebisar kan inte göra ett dugg åt det
  • Anonym (MANSBEBISAR)
    Anonym (Haha) skrev 2019-07-14 10:11:57 följande:

Hahaha roligaste tråden jag läst på länge! Älskar när det blir lite humor på sajten också och inte bara de gamla uttjatade ämnena om samma saker

Håller med, plus att mansbebisarna blir så upprörda att dom spottar ut nappen Skrattande
  • Ignoramus

Jaaaaaa

Anonym (MANSBEBISAR) skrev 2019-07-14 14:12:57 följande:

Vem försöker du lura?

Kärring, huskors, madrass, feminazi, hora osv, jag skulle kunna fportsätta i evigheter - hur i all världen har du kunnat missa att vi redan har ett ruskigt debattklimat, för att inte nämna vad invandrare får höra.

Så det finns gott om hatiska trådar på familjeliv där du alltså kan be män visa respekt för både kvinnor, invandrare mm - men det är alltså i en tråd om mansbebisar som gör dig mest upprörd

Sen gör du som många mansbebisar dvs kommer med ursäkter, det är konstigt att dessa män klarar av att jobba, hänge med polare, träna, syssla med hobbies men när det kommer till städa, byta blöja, tvätta osv då minsann kan man inte/är sjuk/mår dåligt/eller så beror det på att man inte får ligga

I den här tråden skojar vi om mansbebisar, ja skojar för ibland måste man skoja om det för att orka, sen att bästa lösningen är att dumpa dessa patetiska mansbebisar är en sak, men denna tråd är alltså om fenomenet mansbebisar, viskrattar, gråter, klagar mm och du och andra mansbebisar kan inte göra ett dugg åt det

• Anonym (stark)

Vem är det svagare könet egentligen
Svar på tråden Jag har blivit med mansbebis