Inlägg från: Anonym (Bra fråga) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bra fråga)

Varför ska staten finansiera aborter till stor del(borträknat våldtäkter och minderåriga) då sex inte är en rättighet?

Anonym (döh) skrev 2019-07-31 12:32:24 följande:
    Men det är väl inte du heller?
    Om jag utan anledning gjorde det vore jag att jämföra med en sjukdom, men m jag gjorde det för att jag var i livsfara och utan att riskera ditt liv vore det en annan sak.
  • Anonym (Bra fråga)
    klyban skrev 2019-07-29 15:16:01 följande:

Det handlar mycket om att projicera att det INTE är foster, utan projicera att det fullt levande människor.
    Som man sen inte heller bryr sig om när de blivit människor, det är det som blir så satans komiskt allt detta.

Även foster har väl liv ? Sedan: Exakt vem bryr sig inte om födda ? Vad vet du om det ?
  • Anonym (Bra fråga)
    oanonym skrev 2019-07-29 18:41:17 följande:
    Jag håller med. Min invändning var att man själv är skyldig till varför någon klamrar sig fast.

Om man förstår sex och biologi, vill säga.

Du är alltså ok med abort i åttonde månaden?
    jag svarade  till fel person innan. Det skulle varit till A och inte till dig.
  • Anonym (Bra fråga)
    Anonym (A) skrev 2019-07-29 13:16:28 följande:
    Håller med
    Klyban förstår inte mina inlägg. För det första är det väl bättre att arbeta för sådana grundvärderingar hos både män o kvinnor från början at det inte finns några aborter att känna någon skuld för. För det andra är det inte automatiskt fel att känna skuld för något. Här smygs inte et dugg.  Det står jag till 100% för. OM jag var den manliga orsaken till en abort tycker jag att jag med rätta skulle känna skuld för det. Att känna skuld kan vara en del av en självinsikt och i längden gynna en. Jag har absolut sådant jag känner skuld för i mitt eget liv. Ingen är ju perfekt, absolut ingen på jorden.
  • Anonym (Bra fråga)
    Anonym (döh) skrev 2019-07-31 12:40:20 följande:
    Enligt dig jag. Inte enligt mig.
    Om jag klänger mig fast vid dig är det inget du själv har orsakat, och - undantaget extremfall - om du knuffar bort mig dödas varken jag eller någon annan. Det är några skillnader.
  • Anonym (Bra fråga)
    klyban skrev 2019-07-31 14:35:22 följande:
    Du har massa idéer som innebär folk får rätta sig efter dig, det msåte du väl fatta inte funkar?
    Var har jag skrivit att någon måste rätta sig efter mig ? Varifrån skulle jag ha fått den makten ? Det är skillnad på att allmänt diskutera en fråga och att ge order.
  • Anonym (Bra fråga)
    Anonym (döh) skrev 2019-07-31 12:48:16 följande:
    Du tycker att andra ska ta större ansvar för sina medmänniskor. Särskilt fokuserad verkar du vara på gravida kvinnors ansvar. Varför inte börja med att titta på dig själv och ditt ansvar för dina medmänniskor? Varför inte bege dig ut och bidra mer? Det finns säkert någon uteliggare som behöver din hjälp. Kanske någon psykiskt sjuk som behöver ditt sällskap. Kanske någon pensionär som behöver hjälp med handlingen.

Det blir så fel om du kräver att andra ska ta ansvar men inte gör någonting själv.
    Varför skall andra ta större ansvar ? Var har jag skrivit det ? Jag har noga betonat att både män och kvinnor har ansvar, samt värderingar långt innan det överhuvud taget finns någon graviditet och något foster. Du vet inget om hur mycket jag bidrar. Jag  har engagerat mig en hel del ideellt för både människor och djur, och det vet du inget om. Jag har engagerat mig vad gäller hemlösa också. Jag har till och med varit barnvakt åt ett barn som inte var planerat. Ditt påstående om att jag inte gör något själv faller då platt till marken. Men just denna tråden råkar beröra aborter.
  • Anonym (Bra fråga)
    Anonym (döh) skrev 2019-08-07 22:21:52 följande:
    Du kanske klänger på mig vid ett skeppsbrott.
    Det är inräknat i extremfall jag nämnde.  
  • Anonym (Bra fråga)
    Anonym (döh) skrev 2019-08-07 22:22:53 följande:
    Och en graviditet är inte nödvändigtvis självförvållat.
    Jo.Om man inte blir våldtagen väljer man själv att ha sex vid just det tillfället.
  • Anonym (Bra fråga)
    Anonym (anonym) skrev 2019-07-31 13:19:49 följande:
    Kanske ett antal av de psykiskt sjuka tillhör de som föddes oönskade och blivit psykiskt sjuka av detta
    Döh uttalade sig i inlägget du svarade på om vad jag gör och inte gör utan att ha en aning om vad jag gör eller inte.
Svar på tråden Varför ska staten finansiera aborter till stor del(borträknat våldtäkter och minderåriga) då sex inte är en rättighet?