Anonym (döh) skrev 2019-07-31 12:48:16 följande:
Du tycker att andra ska ta större ansvar för sina medmänniskor. Särskilt fokuserad verkar du vara på gravida kvinnors ansvar. Varför inte börja med att titta på dig själv och ditt ansvar för dina medmänniskor? Varför inte bege dig ut och bidra mer? Det finns säkert någon uteliggare som behöver din hjälp. Kanske någon psykiskt sjuk som behöver ditt sällskap. Kanske någon pensionär som behöver hjälp med handlingen.
Det blir så fel om du kräver att andra ska ta ansvar men inte gör någonting själv.
Varför skall andra ta större ansvar ? Var har jag skrivit det ? Jag har noga betonat att både män och kvinnor har ansvar, samt värderingar långt innan det överhuvud taget finns någon graviditet och något foster. Du vet inget om hur mycket jag bidrar. Jag har engagerat mig en hel del ideellt för både människor och djur, och det vet du inget om. Jag har engagerat mig vad gäller hemlösa också. Jag har till och med varit barnvakt åt ett barn som inte var planerat. Ditt påstående om att jag inte gör något själv faller då platt till marken. Men just denna tråden råkar beröra aborter.