Varför ska staten finansiera aborter till stor del(borträknat våldtäkter och minderåriga) då sex inte är en rättighet?
Inget du har med och göra,v arken diabetesvården eller dessa aborter.
Trodde du skulle förstå detta, men inte ens det självklara verkar vara självklart.
Men verkar vilja diskutera allt annat än DÖDA FOSTER nu, och den stigmatisering, förnedring och skambeläggning.
Då du upprepat den alldeles för många ggr för att lyckas "pudla" bort den.
Det finns trådar att diskutera vegetarianism, inget du kommer få svar på här.
Förstår du inte att det är precis samma sak om jag talar för att "inte döda djur" som om jag talar för att i"nte döda foster." ? I det ena fallet anser du det stigmatiserande, i samband med aborter. Anser du då att även formuleringen "döda djur" är för stigmatiserande för köttätare. Förstår du inte analogin. Det är din inställning jag frågar efter.
Sedan behöver det i o för sig inte vara fel med skambeläggning, eller som du kallar det, stigmatisering, Det är väl bra om nån t.ex "stigmatiserar" mig när jag gör fel
Men jag är trött på att diskutera 2 ord i en formulering, som jag inte använt på länge. Det är sakfrågan som är viktig.
Självfallet får man diskutera vad som helst på ett forum så långe reglerna följs. Sedan var det inte ens jag som startade tråden.