Ska folk få BE på arbetstid?
Eller annat som har med religion att göra.
Vad tycker ni? Ska andra som inte är religiösa få den tiden till godo på annat sätt.
Rökning är ju t ex helt förbjudet.
Eller annat som har med religion att göra.
Vad tycker ni? Ska andra som inte är religiösa få den tiden till godo på annat sätt.
Rökning är ju t ex helt förbjudet.
Sen firar dom flesta svenskar inte jul för att dom är kristna. Jul firades innan kristendomen kom hit. Dom flesta svenskar är inte kristna nuförtiden utan deras firande kan nog mer liknas med det traditionella dvs man firar att det vänder mot ljusare tider. Dessutom får man egentligen inte ens äta gris om man är bokstavstroende kristen.
Om man har ett flexibelt arbete som mig är det inga problem, för egentligen blir det inte arbetstid för man skulle tidsredovisa det man arbetar och se resten (som tex bön och rökning) som fritid.
Problemet är om man arbetar där man är beroende av andra. Tex när jag jobbade som köksbiträde (heter det fortfarande så?) var det en tjej som rökte. Hon tog aldrig rökpaus när det var stressigt utan gick alltid när det inte var några kunder där. Jag tror inte att hon ens var medveten om att när hon stod ute och rökte så blev det mystiskt städat, påfyllt mm av oss andra två som inte rökte.
Jag att rökning och bön på arbetstid på samma sätt. Passar det med arbetet är det bara att ta en paus, men då får man jobba in det på annat sätt. Hoppa över fikapaus, börja tidigare eller sluta senare.