Ska folk få BE på arbetstid?
Eller annat som har med religion att göra.
Vad tycker ni? Ska andra som inte är religiösa få den tiden till godo på annat sätt.
Rökning är ju t ex helt förbjudet.
Eller annat som har med religion att göra.
Vad tycker ni? Ska andra som inte är religiösa få den tiden till godo på annat sätt.
Rökning är ju t ex helt förbjudet.
Kyrkan var stenhård förr då straffades man hårt om man inte gick på söndagen. Taskigt med tanke på att det bara var söndagen som var ledig då och att då tvingas sitta i kyrkan. Sen var kyrkan stenhård med att man inte fick arbeta på sabbaten. Vet ett fall då dom lätt en stackare dö på grund av det. Dom var några som höll på att gräva en brunn innan sabbaten skulle börja. Då rasade det igen över en av männen. Dom andra började gräva fram honom men när klockan slog över till sabbat då tordes dom inte gräva mer för dom var rädd för prästen. Han som var i brunnen hade en hund som skällde i flera minuter men sen slutade han. Det tragiska var att när sabbaten var slut och dom grävde fram honom visade det sig att dom var nästan framme när dom slutade och hade troligen kunnat få fram honom om dom fortsatt. Troligen var han vid liv så länge som hunden skällde.
När det gäller muslimer och deras bön så kan dom flytta den eller få dispens om det krävs. Tex kan en pilot som måste ha kontroll under en hel flygning få dispens osv. Men som många har skrivit muslimer har inga problem att hålla sig inom sina raster. Då är det värre med alla rökare som i alla tider tagit extra raster för att röka.
Sen firar dom flesta svenskar inte jul för att dom är kristna. Jul firades innan kristendomen kom hit. Dom flesta svenskar är inte kristna nuförtiden utan deras firande kan nog mer liknas med det traditionella dvs man firar att det vänder mot ljusare tider. Dessutom får man egentligen inte ens äta gris om man är bokstavstroende kristen.
Har inga problem med att folk vill be på arbetstid. Seriöst, hur stort "problem" är det egentligen? Personligen stör jag mig mer på kollegor som kollar facebook/aftonbladet/annat på sina smartphones 30% av arbetsdagen. DET är ett resursslöseri!
Ren och skär signalpolitik utan värde av SD. Vad folk får göra på sina arbetstid bestämmer arbetsgivaren. Jag har aldrig hört talas om att detta skulle vara problem på svenska arbetsplatser.
Har inga problem med att folk vill be på arbetstid. Seriöst, hur stort "problem" är det egentligen? Personligen stör jag mig mer på kollegor som kollar facebook/aftonbladet/annat på sina smartphones 30% av arbetsdagen. DET är ett resursslöseri!
Ren och skär signalpolitik utan värde av SD. Vad folk får göra på sina arbetstid bestämmer arbetsgivaren. Jag har aldrig hört talas om att detta skulle vara problem på svenska arbetsplatser.