Ska folk få BE på arbetstid?
Eller annat som har med religion att göra.
Vad tycker ni? Ska andra som inte är religiösa få den tiden till godo på annat sätt.
Rökning är ju t ex helt förbjudet.
Eller annat som har med religion att göra.
Vad tycker ni? Ska andra som inte är religiösa få den tiden till godo på annat sätt.
Rökning är ju t ex helt förbjudet.
Alltså, det är många här som vill förbjuda allt som har med paus att göra på jobbet. Så ni kan alltså koncentrera er på ert jobb 4 + 4 timmar i sträck utan någon paus? Det kan inte jag. Om min arbetsgivare var så strikt som vissa verkar vara här, så skulle jag istället spendera mycket mer tid på toaletten.
att man vill vara avskild beror på att man blir mobbad av allmänheten.
Folk bryr sig inte om en som är full på stan och beter sig allmänt odrägligt eller folk som röker och skadar sin och andras hälsa men skulle en stå och be skulle det bli ett jävla liv! Såna är vi människor till svin!
att man vill vara avskild beror på att man blir mobbad av allmänheten.
Folk bryr sig inte om en som är full på stan och beter sig allmänt odrägligt eller folk som röker och skadar sin och andras hälsa men skulle en stå och be skulle det bli ett jävla liv! Såna är vi människor till svin!
Det är ditt svar? Jag frågade varför man behöver 15 min samt medhavd matta, oavsett om man gör det ostör eller inte, om man nu kan "be i inom sig"?
Bönen ser olika ut inom olika religioner och styrs också av inre övertygelse. En religös jude ber kanske 7 minuter per dag en religös kristen kanske något mindre, det spelar egentligen ingen roll för arbetsgivaren bestämmer hur arbetet ska bedrivas och funkar det inte med bön på arbetsplatsen så är det det som gäller men om bönen inte påverkar arbetet ska bön tillåtas.
Bön under arbetstid är inte ett problem som svenska arbetsgivare har lyft fram och de allra flesta kristna, judar och muslimer hanterar bönen utan att det märks på arbetsplatsen.
Det ör synnerligen märkligt att SD agerat för att förbjuda all bön (såväl kristen, judisk och muslimsk) på kommunala arbetsplatser i Bromölla samtidigt som SD motionerar för att arbetstagare inom vården ska ha rätt att vägra behandla vissa patienter genom att hänvisa till moral/samvete/religion.
Håller du inte med om att det är värre att vägra utföra arbetsuppgifter som man är anställd för än att be en bön (under bönepauser som arbetsgivaren gett tillåtelse till)?
Bönen ser olika ut inom olika religioner och styrs också av inre övertygelse. En religös jude ber kanske 7 minuter per dag en religös kristen kanske något mindre, det spelar egentligen ingen roll för arbetsgivaren bestämmer hur arbetet ska bedrivas och funkar det inte med bön på arbetsplatsen så är det det som gäller men om bönen inte påverkar arbetet ska bön tillåtas.
Bön under arbetstid är inte ett problem som svenska arbetsgivare har lyft fram och de allra flesta kristna, judar och muslimer hanterar bönen utan att det märks på arbetsplatsen.
Det ör synnerligen märkligt att SD agerat för att förbjuda all bön (såväl kristen, judisk och muslimsk) på kommunala arbetsplatser i Bromölla samtidigt som SD motionerar för att arbetstagare inom vården ska ha rätt att vägra behandla vissa patienter genom att hänvisa till moral/samvete/religion.
Håller du inte med om att det är värre att vägra utföra arbetsuppgifter som man är anställd för än att be en bön (under bönepauser som arbetsgivaren gett tillåtelse till)?
Tror du det finns någon anledning att det inte lyfts fram av svenska arbetsgivare? Om det överhuvudtaget existerar ska man väl diskuttera vad som gäller?
Jag fattar inte att det ska behlva diskuteras i oändlighet. Religion är något personligt och ska inte kräva att behandlas speciellt på en arbetsplats! Det är 2019 nu.. Om böner ser olika ut, är det väl ännu viktigare att lämna den utanför arbetet. Ska jag kräva att få ve 45 min var 3e timme
Fortsättning; ska jag kräva att be var 3e timme för att min kalle anka religion säger det? Vem kan förbjuda mig det? Löjligt. Respekterar andra länders arbetarkultur när du kommer som gäst och sluta kräv och bli så förbannad kränkt över allting.
Vilken arbetsgivare accepterar dessa avbrott?
Med att tvätta händer och fötter, byta om, ta fram mattan, gå till bönerummet, be, rulla ihop mattan, byta om, gå tillbaka, så tar bön ca 45 min. minimum.