Vi som försökt bli med barn i minst 8 månader
Vi har lite liknande situation att vi inte alltid lyckas pricka äl men nu när vi sökte utredning sa de bara att 2 ggr/vecka ska räcka liksom. Om allt är normalt bör spermierna överleva 4-5 dagar. SÅÅ jag hade nog sökt hjälp beroende på hur länge ni försökt. Lycka till! <3
Sitter här på morgonkvisten och känner mig så fruktansvärt ledsen. Mannen sover fortfarande, jag sitter uppe. Igår hade jag ägglossning - och min sambo jobbade precis hela dagen. Från förmiddag till sen kväll. Han var hemma 23, dödstrött. Jag hade försökt att få till sex tidigare på morgonen men han var för slut. Och nu börjar väl ägget försvinna om det inte redan gjort det. 24 timmar passerat.
Vi lyckas aldrig tajma in ägglossningsdagen pga hans jobb. Kommer alltid nåt emellan. Oftast är han för trött eller inte hemma. Själv bör jag bara mer frustrerad, stressad och ledsen. Känner hur klockan tickar; är 34 och rädd att det är för svårt för att lyckas.
Vi hade sex tidigt, tidigt torsdags morse. Det är det enda försök som blev denna ÄL-period. En enda liten chans. Men vi har ju haft sex dagen innan ÄL i flera månader nu och ingenting har hänt, så varför skulle det göra det nu? Har helt tappat hoppet och bara inväntar mensen. Och den kommer ju, månad efter månad.
Kram från en ledsen pessimist ??