• Pepsin

Vi som försökt bli med barn i minst 8 månader

Åh hoppashoppas!!! <3

Jag har BIM idag, hade sån mensvärk imorse men ingen mens. Bruna flytningar?!

Mima93 skrev 2019-07-29 18:21:07 följande:

Får ändå upp hoppet lite nu. Har BIM imorgon och brukar alltid få lite rosa på pappret när jag torkar mig (ursäkta infon) dagarna innan mens. Men har inte fått någonting alls nu. Livrädd varje gång jag kissar, vilket i mitt fall är ofta, haha! Kära gode gud låt mig vara gravid!!

• Pepsin

Hade äl för 14 dagar sen! Har haft brun flytning förut samma dag som BIM men då har ju mensen kommit på fm, men inte idag. Får se om den kommer imorgon. Ska iaf hålla mitt löfte och vänta med att testa. :) eller ja... vi får se ????

Mima93 skrev 2019-07-29 19:25:40 följande:

Åh spännande! Låter ju lovande! Vet du när du hade ÄL?

• Pepsin

Åh så jobbigt! :( kan det vara så bara att du kanske är gravid men att hormonerna inte gett utslag än? Om jag förstått det rätt fästet ägget 6-10 dagar efter äl. När ägget fäst sig börjar hormonet produceras. Det borde alltså spela stor roll NÄR ägget fäster sig :) så förhoppningsvis kommer plusset senare i veckan!

Hade dock liknande själv och fick då en cykel på 33 dagar, brukar annars alltid ligga på 28-30. Vet inte vad det berodde på.

Håller tummen för dig!!

Tessi1 skrev 2019-07-29 21:57:59 följande:

Mensen är 4 dagar sen och det är negativt på testen :/ vad händer med kroppen ?

• Pepsin

Fortfarande ingen mens i syne! Och ingen mensvärk heller som jag hade igår. Är på äl+15 BIM+1. Min lutealfas brukar vara 14 dagar så antingen är den längre denna månad eller så kanske jag är gravid trots allt?! Usch så jobbigt detta är... ovisshet

• Pepsin

Nu kom mensen ändå! Jaja nya tag nästa månad, vilket blir vårt tolfte försök. Suck!

• Pepsin

Tack! <3 Vi pratade idag om att avvakta till efter nyår men att berätta för våra närmaste under hösten!

Hoppas hoppas mensen inte dyker upp för dig! <3

soltroll skrev 2019-07-30 14:58:14 följande:

Skickar en stor tröstkram till dig! Vi är många som förstår din känsla idag:( Bättre lycka nästa månad! Har ni tänkt söka hjälp eller vänta eller hur går tankarna efter så många försök?

Själv väntar jag på mensen, är på bim -2, tror jag. Känner inget konstigt som inte brukar finnas innan mensen. Dock har jag fått fruktansvärt dålig hy senaste dagarna, brukar inte uppleva att det blir så dant, annars försöker jag att inte fundera över symtom.

• Pepsin

Taack!! Känner exakt samma! I vårt fall hoppas jag det beror på att vi inte haft sex vid rätt tillfällen alla gånger. Så har beställt hem fler CB äl-test nu:) tycker de är jättebra!

soltroll skrev 2019-07-30 19:14:07 följande:

Håller verkligen tummarna för att du får ett plus innan dess! Det är svårt att veta när man ska be om hjälp tycker jag med tanke på att det för en del tar lång tid så känns det dumt att söka hjälp 'för tidigt' men å andra sidan skulle det kännas skönt att veta om det är något knas eller bara att fortsätta att försöka.

Hoppas verkligen inte det heller, bara ett par dagar kvar innan jag vet ialf. Idag försvann man ömma bröst så nu känner jag ingenting.

• Pepsin

Brukar börja typ någon dag in i den fertila perioden :) sist så blev det glad gubbe direkt så då var ju ÄL 4 dagar tidigare än vad som var beräknat! Och för oss som inte orkar ha sex varje dag året runt så passar det perfekt att få en riktlinje tycker både jag och min man :)

soltroll skrev 2019-07-30 23:18:26 följande:

Ja det ska ju tydligen vara en vanlig orsak.

Hur tidigt börjar du testa innan du ska ha äl?:)

• Pepsin

Men åååh! :( så jäkla tråkigt!! Men någon gång kommer det gå vägen för oss också! <3 det blir lite så att precis vid mensstart är livet bara piss och sen typ dagen efter har man hoppet uppe igen för nästa försök! Haha :) det måste ju ändå visa på ett jäklar anamma :)

Mima93 skrev 2019-07-31 07:35:24 följande:

Mensen kom sent igår kväll på BIM :( Bröt ihop totalt men nu har jag samlat mig, bara att ta nya tag. På't igen, hoppas på bättre lycka för oss alla nästa gång!

Svar på tråden Vi som försökt bli med barn i minst 8 månader