• Pepsin

Vi som försökt bli med barn i minst 8 månader

Gaahhh... så segt! Hoppades verkligen att någon skulle plussa denna vecka för lite glädjespridning! <3 Verkligen orättvist!!

Ursäkta infon men denna mens är helt out of control, blöder såå mycket! Idag har jag redan blödig igenom två tamponger, brukar aldrig hända?! Funderar på om det är missfall men det kan ju aldrig veta.. hade dock velat veta för isf KAN jag ju bli gravid.

soltroll skrev 2019-07-31 08:27:27 följande:

Idag var även min tur att bli besviken. Mensen kom en dag för tidigt, Helt utan förvarning, brukar alltid få lite bruna flytningar men inte denna gång. Som att kroppen vill säga att jag absolut inte ska tro annat och gav mig störtblödning direkt. Om några timmar ska jag skriva prov så än måste jag försöka koppla bort det. Blää vad jag ogillar att det ska vara så orättvist för en del av oss! :(

• Pepsin

Jag tänkte testa imorgon bara för att se om det eventuellt är ett missfall.. bara så man vet som sagt!

soltroll skrev 2019-07-31 18:45:48 följande:

Oj, Ja det kan kan undra då. Tänkte idag på, eftersom det sägs att man kan få missfall utan att veta om det, utan det blir som en mens. Kanske det händer när man faktiskt känner en massa konstig symtom? Man kanske inte känner helt fel. Det vore bra som du skrev att veta.

Usch, Ja detta är orättvist!

• Pepsin

Jg testade rosenrot denna månad som var och fick äl typ 4 dagar tidigare än väntat! Hoppas det hjälper om du testar! <3

lilagrodautanben skrev 2019-07-31 21:30:00 följande:

Någon som provat rosenrot? Min klinik är stängd över sommaren så får inget Letrozol för ägglossningen så gick på hälsokosten och blev rekommenderad rosenrot.. min äl är sen nu efter den. Ska ha imorgon men inget utslag på ältest.. blir sååå ledsen. Drygt 2 år och 11 missfall.. ville så gärna ägglossa utan letro men nej.. verkar inte hända

• Pepsin

Skönt! <3

lilagrodautanben skrev 2019-07-31 23:25:41 följande:

Jag räknar äl efter Letrozol vilket är en vecka efter avslutad kur. Nu när jag inte hade letro så räknade jag ändå på en vecka och ser i kalendern att äl ska vara (enligt min egna cykel) den 10:e. Så kanske inte börja gråta än! Jag som förmodligen räknat fel då jag brukar ha äl efter en vecka från letro

• Pepsin

Efter otroligt mycket velande fram och tillbaka har vi nu sökt hjälp och kommer redan i veckan få komma för ett första möte. Känns bra med otroligt jobbigt! Har nu berättat för närmaste familjen också. Gråter floder för att jag insett att detta inte kommer att gå på egen hand. Har försökt förneka problemet i ett halvår men nu är det dags.

• Pepsin

Jag svarar båda i samma inlägg :)

Det känns såå skönt! Världens sten lättade! Men är ju samtidigt så ledsen. Förhoppningsvis bara något litet som ställer till det... har inte tagit prov för sköldkörteln. Men det görs väl i veckan för då ska blodprover tas :)

• Pepsin

Absolut! :) blev ?inspirerad? av att det var en till här i gruppen som skulle söka hjälp till veckan. Blev i alla fall tagen på allvar direkt, de ställde inga frågor (vi har ju egentligen inte försökt 1 år än, men snart). Fick tid samma vecka, så detta ska nog bli bra!

• Pepsin

Har du ringt om utredning än? Du inspirerade mig så jag ringde idag. Känns så läskigt. förstår dina blandade känslor...

Tessi1 skrev 2019-08-03 22:06:41 följande:

Idag kom äntligen mensen.. egentligen är väl äntligen fel ord att använda då jag såklart vill ha ett plus. Men mensen blev 10 dagar sen denna cykeln så det har blivit väldigt många negativa test och till slut vill man hellre ha mens än massa tomma blanka test. Väldigt blandade känslor. Nu kommer känslan av att nähä ingenting denna månaden heller och nu har vi försökt i ett år . Så nästa vecka ska jag ringa och be om att få börja göra en utredning. Väldigt mycket känslor nu känner jag.. jah kollade tillbaka i min flo app och såg att det var exakt likadant förra året. Så jag tror det är semestern som ställer till det alltså man går ur sina vanliga rutiner och kroppen blir helt konstig. Så ja...nästa mens enligt appen blir inte ens i augusti men det tror jag för nu kommer det nog inte bli såhär sent igen så någon gång i slutet av månaden blir väl nästa..

• Pepsin

Jag ringde till landstinget till slut, hade tänkt privat men ändrade oss i sista sekund! Det gick jättebra att ringa, hon jag pratade med bokade ju tid samma vecka! :) tror att vi bara kommer ta blodprover och gå igenom ?hälsodeklarationen? som man får hemskickad och ska fylla i. Ring idag och lycka till! <3 kram!

Tessi1 skrev 2019-08-05 22:14:47 följande:

Vad modigt av dig att ringa och skönt att ni ska få en tid redan nu direkt . Vad gör man första gången?pratar igenom allt bara? Ringde du till en privat eller via landstinget? Jag måste ringa men är rädd att de ska säga att jag ska återkomma om någon vecka typ. Man samlar ju ändå ganska mkt mod när man ska ringa. Jag ska våga ringa innan veckan är slut!! Kram till dig

• Pepsin

Ring direkt till sjukhuset/reproduktionscentrum heter det där jag bor. Nej det kostar ingenting förutom vanliga vårdavgifterna :) typ 330kr för läkarbesök och runt 100 för provtagning. Sen får man ju frikort när kostnaderna når en viss summa :)

Tessi1 skrev 2019-08-06 08:38:07 följande:

Ringer man vårdcentralen då och så kopplar de vidare en? Eller en kvinnoklinik? Jag ringde en privat innan semestern men det kanske är bättre via landstinget för då kostar det inte? Tack

Svar på tråden Vi som försökt bli med barn i minst 8 månader