Hej! Jamen självklart är det okej att hopp in, det är det tråden är till för - att få dela såna här tankar! Fy så jobbigt allt låter. Hoppas verkligen du får bra hjälp i och med utredningen. Om inte annat kanske kan få hjälp så det inte gör ont att ha sex? Vi ska starta utredning i september om det inte tar sig tills dess... Jag ställer hoppet till IVF och all annan teknik som finns idag! Så även om det visar sig att det är något fel så kan det ju få ändå, tappa inte hoppet innan ??
kittiedoll skrev 2019-07-09 20:39:24 följande:
Hej alla!
Hoppas det är okej att jag skriver här. Har försökt med min nuvarande sambo i ett år, har aldrig använt skydd. Har en sjukdom som kan göra det svårare att bli gravid, men inget bekräftat. Han har två barn sen innan så det känns ju som att det är mig det är fel på i sådana fall... och det är tyvärr något jag tänker på ofta. Min mens äroch oregelbunden så har ingen aning när jag har ägglossning. Har köpt fertilitetsmonitor men hann knappt börja använda den innan mensen fuckades upp igen. Ska på utredning i augusti, vilket känns jättejobbigt (men ändå skönt). Är jätteorolig för att de ska säga att jag inte kan få barn överhuvudtaget!! Till råga på allt har jag ont vid sex så kan inte ha sex när som helst eller var som helst även om jag vetat när äl är. Senaste mensen kom 4 maj, men så här har det varit innan så tror knappast att jag är gravid. Drygt att vänta på mensen ändå, ännu drygare nu... vill inte ta ett gravtest, blir så ledsen då.
Ingen som har det som jag?? Känner mig ganska ensam
/Kittie