• Mima93

Vi som försökt bli med barn i minst 8 månader

Pepsin skrev 2019-07-28 09:46:39 följande:

Vi kommer nog vänta några försök till för har ändå en positiv känsla! Har inga problem i släkten, jag har regelbunden mens och äl så det borde gå inbillar jag mig! Men ena dagen känner jag så och andra typ: det här kommer aldrig gå!!! Vi har väldigt mycket att stå i under hösten med nytt hus som vi ska renovera så därför känns det bättre att vänta ett tag till med utredning. :)

Har BIM imorgon. Har en positiv känsla denna gång vilket jag inte haft innan. Hoppas hoppas

Håller tummarna för att din positiva känsla stämmer!
  • Mima93
    Tessi1 skrev 2019-07-27 23:31:51 följande:

Jag och min pojkvän har försökt i ett år nu... Det är så himla jobbigt. Fem st av mina närmsta vänner har fått sitt första barn detta året . Tre av mina närmsta. Jag känner mig mest som ett bihang när vi hänger. De har ju allt att prata med varandra om bebisar. Värsta drömmen att få barn samtidigt som sina vänner.. de lever drömmen typ... Jag kan inte få ur mig orden att vi har försökt i ett år.. Jag vet att jag borde berätta men det går inte..Är rädd för att vår vänskap ska ändras. Det gick på deras första och andra försök för alla fem... Jag känner mig så ensam i detta. Och otroligt rädd . Nu efter semestern ska jag ringa för att få påbörja en utredning. Ett helt jävla år har gått utan att någonting har hänt. Så himla kul är det inte med sex längre.. min pojkvän har svårt att förstå också. Han tycker att jag bara klagar och att jag kanske ska va nyttigare.. Ja men tack för att du lägger all skuld på mig..

Men fy för din pojkväns elaka kommentarer :( Kan du prata med honom för att få honom mer förstående? Felet kan ju lika gärna ligga hos honom...

Det måste vara SKITTUFFT för dig när dina kompisar nyligen har fått bebisar. Tack och lov har jag inga vänner med så små barn, tror inte jag hade klarat av det. Förstår att det är svårt för dig att våga berätta och prata om det. Jag känner samma sak. Vill inte heller att alla ska veta att vi försöker. Vi får ganska mycket påtryckningar och hintar om barn från vänner och familj. Senast igår när vi var på fest pratade jag med svärmor o några till om att vi ska ha valpar på våran hund och jag vet inte exakt när för jag måste ju kunna vara hemma med dem. Då säger svärmor att du får se till att ha en bebis och vara mammaledig samtidigt. Om hon bara visste att det var exakt vår plan men den ser ut att spricka nu :(
  • Mima93
    Tessi1 skrev 2019-07-28 12:25:28 följande:

Ja man känner sig väldigt ensam många gånger..alltså de lever verkligen drömmen..mammalediga tillsammans. Barnen lika gamla och alla har fått tjejer också. Jag börjar bli knäpp och tänker snart att det är bättre jag väntar in tills de ska då sitt andra barn så jag slipper va hemma själv men så kan man ju inte tänka. Jag ska ju leva mitt liv och inte deras men om de bara visste hur tufft det är ..många gånger har jag haft ångest innan vi ska ses för jag vet att jag bara kommer sitta där typ och de har fullt upp vilket är helt förståeligt såklart med små bebisar!! Hemskt att det ska ha blivit så när man ska träffa sina bästa vänner... Så jobbigt att alla vänner får samtidigt med..

Usch vad jobbigt. Pressen från alla är det jobbigaste. Man kan tyvärr inte styra sin kropp:( kram till dig

Det låter verkligen som att de lever drömmen ja, förstår att det är otroligt jobbigt för dig! Eftersom du har det så med bebisar så nära inpå tycker jag att du ska berätta om era planer för dina kompisar. Det blir säkert lättare för dig då. Lycka till med bebisverkstan <3
  • Mima93

Får ändå upp hoppet lite nu. Har BIM imorgon och brukar alltid få lite rosa på pappret när jag torkar mig (ursäkta infon) dagarna innan mens. Men har inte fått någonting alls nu. Livrädd varje gång jag kissar, vilket i mitt fall är ofta, haha! Kära gode gud låt mig vara gravid!!

• Mima93
    Pepsin skrev 2019-07-29 18:31:21 följande:

Åh hoppashoppas!!! <3

Jag har BIM idag, hade sån mensvärk imorse men ingen mens. Bruna flytningar?!

Åh spännande! Låter ju lovande! Vet du när du hade ÄL?
  • Mima93
    Pepsin skrev 2019-07-29 19:36:57 följande:

Hade äl för 14 dagar sen! Har haft brun flytning förut samma dag som BIM men då har ju mensen kommit på fm, men inte idag. Får se om den kommer imorgon. Ska iaf hålla mitt löfte och vänta med att testa. :) eller ja... vi får se ????

Håller tummarna för dig! Vänta åtminstone en eller två dagar till om du kan hålla dig :)
  • Mima93
    Pepsin skrev 2019-07-30 11:40:23 följande:

Nu kom mensen ändå! Jaja nya tag nästa månad, vilket blir vårt tolfte försök. Suck!

Åh beklagar verkligen :( Bättre lycka nästa gång <3

Jag har BIM idag och fortfarande inte minsta spår av mensen, men den kommer väl säkert en dag sent då...
  • Mima93

Mensen kom sent igår kväll på BIM :( Bröt ihop totalt men nu har jag samlat mig, bara att ta nya tag. På't igen, hoppas på bättre lycka för oss alla nästa gång!

• Mima93
    Pepsin skrev 2019-07-31 16:28:40 följande:

Gaahhh... så segt! Hoppades verkligen att någon skulle plussa denna vecka för lite glädjespridning! <3 Verkligen orättvist!!

Ursäkta infon men denna mens är helt out of control, blöder såå mycket! Idag har jag redan blödig igenom två tamponger, brukar aldrig hända?! Funderar på om det är missfall men det kan ju aldrig veta.. hade dock velat veta för isf KAN jag ju bli gravid.

Vet inget om missfall eller så. Men skulle vilja tipsa om menskopp! Det är så himla bra, blöder du mycket räcker det att tömma morgon, middag, kväll, kanske en gång till om det äe väldigt mycket. Blöder man normalt (vad nu det är?!) räcker det att tömma morgon och kväll. Bra för miljön, plånboken och snippan ;)
  • Mima93
    Anonym (31) skrev 2019-08-03 23:41:27 följande:

Tråkigt för alla som inte plussat än! Själv går jag och väntar utan en aning hur det gick denna gång, hade ändå sex nästan varje dag (semester) men vill inte hoppas för mycket.

Vi har försökt i ca 9-10 ggr och jag kan inte låta bli att undra om jag försöker för lite eller för mycket. Det finns ju mängder av saker man ska/kan tänka på som gravid eller försöker bli (samtidigt som vissa blir gravida /inget missfall "oavsett" hur de lever sina liv). Behöver lite moraliskt stöd kring mina funderingar för jag vet inte själv vad som är en rimlig ambitionsnivå.

Hur mycket har ni anpassat er Nu när ni försöker? Hur gör ni med alkoholhaltiga drycker, hoppa studsmatta, bada varmt, basta, koffeinintag, kost m.m. under tiden ni försöker?

Hur mycket vågar man "leva som vanligt" medan man försöker när man försökt länge?

Vi har försökt åtta gånger utan framgång. Försöker tänka på att äta bra mat och inte dricka för mycket kaffe. Studsmatta o bastu är inget jag brukar syssla med så heller inget att avstå. Vi har druckit alkohol när det är fest men i rimlig mängd, super ju inte ned oss alldeles men lite lagom lullig. Nu har vi sagt att efter sommaren ska vi avstå alkohol helt. Jag har en fest kvar och han två och sen ska vi hålla oss nyktra. Sen tar vi båda vitaminer som är anpassade efter våra behov via vitamin manager. Vad kan man göra mer?
Svar på tråden Vi som försökt bli med barn i minst 8 månader