• eeat

Alla med BF JANUARI/FEBRUARI 2020!

Hej!

Hoppas på att hitta fler med BF JANUARI/FEBRUARI 2020! Hur går det med era graviditeter? Symptom? Svårigheter?

Välkomna!

• Svar på tråden Alla med BF JANUARI/FEBRUARI 2020!
  • Millie8401

Är alla me i den där Facebook gruppen eller ? Så man sitter här och alla andra där :)

• Mela88
    Millie8401 skrev 2019-08-08 19:43:10 följande:

Är alla me i den där Facebook gruppen eller ? Så man sitter här och alla andra där :)

Bara några få har fått med hittills. Tror inte intresset är så stort såhär tidigt hos många
  • liebespuppe
    Millie8401 skrev 2019-08-08 19:42:35 följande:

Jag har inget badkar !!

På nåt sätt känner jag något ibland men ganska långt in liksom det kan ju vara bebis ... den är ju inte så stor ännu och det är ju i v 26 man ska börja känna nåt varje dag annars kanske fundera på att blir lite orolig.

Pratade med min Bm hon tyckte absolut inte jag skulle oroa mig då de finns så mkt plats och att den förmodligen lagt sej på annat sätt så den sparka inåt mot ryggen tex .

Ja, just det. Man tänker ju inte på hur mycket den egentligen sparkar inåt. Säkerligen lika mycket som utåt och så tror man den är helt stilla ;) Men jag är precis som dig och blev inte glad att höra att jag har moderkakan i framvägg (=kommer att känna mindre/senare).

Men RUL snart. Så hoppas där finns något kvar.
  • josefiina

Jag har känt bebbe tydligt är nu i vecka 18 och kände första fladdret i vecka 15. Förra gången hade jag moderkakan i framvägg så kände inte lika mycket men den här gången gissar jag på att den ligger nån annanstans. I sämsta fall längre ner då jag haft strimlor av blod nån gång och har läst att det kan bero på att moderkakan ligger där. Snart får jag veta då ul närmar sig

• Millie8401

Hur kommer det sig att ni fått reda på hur er moderkaka ligger? Eller är det nåt dom säger om den ligger i framvägg?

Aldrig hört om vart min ligger , och detta är fjärde graviditeten :)

• liebespuppe
    Millie8401 skrev 2019-08-09 14:50:06 följande:

Hur kommer det sig att ni fått reda på hur er moderkaka ligger? Eller är det nåt dom säger om den ligger i framvägg?

De berättade det för mig vid KUB.

Tror bara de meddelar om den ligger i framvägg då de måste kolla vid RUL att den inte vandrat ner (risk för planerar kejsarsnitt då) plus hon informerade om just att man känner bebis mindre och ska ej bli orolig samt att man kan blöda.
  • josefiina
    Millie8401 skrev 2019-08-09 14:50:06 följande:

Det berättades för mig vid ul förra gången. Hon visade navelsträngen och vart min kissblåsa var m.m det var väldigt tydligt med information då iallafall.
  • Millie8401
    liebespuppe skrev 2019-08-09 21:01:05 följande:

De berättade det för mig vid KUB.

Tror bara de meddelar om den ligger i framvägg då de måste kolla vid RUL att den inte vandrat ner (risk för planerar kejsarsnitt då) plus hon informerade om just att man känner bebis mindre och ska ej bli orolig samt att man kan blöda.

Okej okej !!!

Känns som allt mitt lagt sig någon annanstans ..
  • LillaEm

Hej alla !

Jag har BF 20 januari och det är vårt 3e barn.

Har två döttrar sedan innan som är 7,5 och 6 år gammal.

Bor i Småland, Vetlanda .... någon i närhete ? ????

Gick in i V.18 idag ... känner inte bebis jättemycket ännu, lite fladder långt där inne de gånger ja känner något, hoppas på mer snart ????

För övrigt känner jag mig väldigt ogravid just nu ????

• Kandelaber
    josefiina skrev 2019-08-09 11:09:58 följande:

Jag har känt bebbe tydligt är nu i vecka 18 och kände första fladdret i vecka 15. Förra gången hade jag moderkakan i framvägg så kände inte lika mycket men den här gången gissar jag på att den ligger nån annanstans. I sämsta fall längre ner då jag haft strimlor av blod nån gång och har läst att det kan bero på att moderkakan ligger där. Snart får jag veta då ul närmar sig

Jag hade tydligen den lite framåt på det tidiga ultraljudet. Känner ingenting, v18 nu! Trist om det tar jättelänge. Ska på rul nästnästa vecka iaf så längtar gärnet till det.
Svar på tråden Alla med BF JANUARI/FEBRUARI 2020!