• eeat

Alla med BF JANUARI/FEBRUARI 2020!

Hej!

Hoppas på att hitta fler med BF JANUARI/FEBRUARI 2020! Hur går det med era graviditeter? Symptom? Svårigheter?

Välkomna!

• Svar på tråden Alla med BF JANUARI/FEBRUARI 2020!
  • Millie8401
    Ärdetminturnu skrev 2019-08-05 21:23:19 följande:

Kan nog vara skönt att träffa en tandläkare och få lite svar.

Tror jag kommer jobba fram till jul, eventuellt jobbar jag lite hemifrån därefter. Har BF 24/1

Jaså ? Då har du BF på min födelsedag :)

Jag har BF 26/1 så får se om jag hinner fylla eller inte .

Kommer garanterat får vänta även denna gång ,

Fler omföderskor ? När kom era barn innan ?

Mina har alltid varit sena

1:an 14 dagar efter BF

2:an 12 dagar efter BF

3:an 18 dagar efter BF med igångsättning :)

Så jag får nog till 99% ett februari barn

Jag har en konstig känsla , jobbig och lite smärtsam men vet inte vad det är för jag vet inte riktigt vad som är just foglossning?

Kändes att man började jobba idag
  • Ina8401

Barn 1: 1 dag efter bf

2: 4 dagar efter bf

3e 4 dagar efter bf

4e blev igångsatt pga havandeskapsförgiftning så han kom 3 dagar innan bf

• Millie8401
    Ina8401 skrev 2019-08-05 23:17:20 följande:

Barn 1: 1 dag efter bf

2: 4 dagar efter bf

3e 4 dagar efter bf

4e blev igångsatt pga havandeskapsförgiftning så han kom 3 dagar innan bf

Några dagar efter då iaf , vad har du för nåt nu innan? Jag har två pojkar och en flicka !! Vet inte om jag sagt , minns ju inte vad man skrivit när man skriver lite då och då !!!

Någon som har en känsla av vad man tror sig ha för kön på bebis i magen!?
    Ina8401 skrev 2019-08-05 19:52:27 följande:

Hehe ja smaken är som baken:). Bonnie är väldigt fint.

Kollade lite på kläder förut o kliar i fingrarna men tycker inte de finns så mkt neutrala kläder så blir roligt efter rul :)

Jag har köpt lite kläder redan , och så köpte jag från Elodie details en filt med matchande napp och mössa och vantar . Sjukt sött .... men nu har jag inte köpt nåt på länge eftersom vi bestämt att ta reda på kön :)

Blir såklart mycket roligare efter det !!
  • Ina8401
    Millie8401 skrev 2019-08-05 23:26:22 följande:

Några dagar efter då iaf , vad har du för nåt nu innan? Jag har två pojkar och en flicka !! Vet inte om jag sagt , minns ju inte vad man skrivit när man skriver lite då och då !!!

Någon som har en känsla av vad man tror sig ha för kön på bebis i magen!?Jag har köpt lite kläder redan , och så köpte jag från Elodie details en filt med matchande napp och mössa och vantar . Sjukt sött .... men nu har jag inte köpt nåt på länge eftersom vi bestämt att ta reda på kön :)

Blir såklart mycket roligare efter det !!

Haha nej precis är så mkt som skrivs så man hänger inte helt med :).

Jag har pojke pojke flicka pojke :).

I början när vi plussade o ettag tänkte jag pojke men sen blev jag helt att de var en flicka fram till ettagsedan nu så är de enastunden pojke o enastunden flicka haha . Ska bli spännande den 2e sept. Dock funderar vi på att kolla nu när vi åker till Rumänien.

Vad tror du/ni att de blir ngn känsla?

Åh de har ju så fina grejer. Kollat lite o längtrar. Försöker hitta något med grodor eftersom vi kallar liten för grodan.... men nu när man letar hittar man inget :)
  • josefiina

Vi fick en pojke en vecka tidigare förra gången. Nu hoppas jag innerst, innerst inne på en flicka. Men blir såklart även lycklig om det blir en till pojke. Har nog ställt in mig på pojke för att maxa den lyckan om det blir så. Svårt att förklara men ni förstår nog hur jag menar. Självklart spelar könet ingen roll! Är lycklig att vi får barn då vi har ofrivilligt barnlösa runt oss och själva upplevt rädslan innan vi äntligen blev gravida.

• 89me

Hejhej! Jag lägger in mig i listan, hade först bf 24/12 men efter KUB blev det flyttat till 7/1. Bra tycker jag! Hoppas verkligen att pyret håller sig därinne till 2020 och inte kommer på nyår eller så. Detta är vår första graviditet och längtar så mycket!

BF-listan:

7/1 89me

8/1 Tessimon

12/1 facebookmammajuni15, Sumshineinmylife

14/1 zebrans

16/1 Emmissss, HVL, Kandelaber

17/1 liebespuppe

21/1 CorAst, Ina8401

23/1 JuliaLC, couleours

24/1 Ärdetminturnu

25/1 eeat

26/1 Millie8401

28/1 mammapolly, moalinneas

29/1 Knivskrik

3/2 MiaAhlin, Eklund12321

6/2 solrosbarn

9/2 eveliiine

10/2 Carrie123, Irene122

11/2 LängtarTillFebruari2020

19/2 Littlestar78

• Millie8401

[quote=79809835][quote-nick]Ina8401 skrev 2019-08-06 08:01:12 följande:[/quote-nick]Haha nej precis är så mkt som skrivs så man hänger inte helt med :).

I början när vi plussade o ettag tänkte jag pojke men sen blev jag helt att de var en flicka fram till ettagsedan nu så är de enastunden pojke o enastunden flicka haha . Ska bli spännande den 2e sept. Dock funderar vi på att kolla nu när vi åker till Rumänien.

Åh de har ju så fina grejer. Kollat lite o längtrar. Försöker hitta något med grodor eftersom vi kallar liten för grodan.... men nu när man letar hittar man inget :)[/

Okej vi har tid för UL samma dag ju !! Vi har också den 2 september .. vilken tid har ni???

Hm med grodor , kollat småfolks kollektion? Kan tänka mig dom kan ha grodor ! :)

Jag fick känslan av pojk efter KUB .. sen dess har jag nig sagt det även om jag eg inte vet så känns de mer så .. sambon tror flicka

Jag har ju pojk pojk flicka

Och han har pojk

Så ja vi får se , spännande !!!

Men vi vill om det går som sagt får veta det ihop med iaf barnen så får vi se om resterande släkt vill vara med ... så blir väl med tårta el ballong

• liebespuppe

Jag ska börjat studera nu den 19e augusti på distans så hade inte tänkt ta föräldrapenning mer än någon dag eller två i veckan och sedan koppla på den minst 50% efter examen och då kunna vara lite kräsen och inte stressa med att finna ett jobb ;)

Så jag får snällt "jobba" in i det sista.

Min pojke kom 1 mån för tidigt och jag är vid denna graviditet gastric opererad (var ej det med nr 1) vilket ofta resulterar i små och tidiga barn. Så det kanske blir en 2019-bebis. Kommer denna på samma dag som storebror så blir det mitt på julafton.. hehe.

Jag tror på flicka denna gången och har lite panik. Jag har alltid trott jag ska vara en pojkmamma.. om 20 dagar får vi svart på vitt förhoppningsvis.

• Ärdetminturnu
    Ina8401 skrev 2019-08-06 08:01:12 följande:

Haha nej precis är så mkt som skrivs så man hänger inte helt med :).

Åh de har ju så fina grejer. Kollat lite o längtrar. Försöker hitta något med grodor eftersom vi kallar liten för grodan.... men nu när man letar hittar man inget :)

Vi har också RUL den 2/9 =)

Känner stark att det kommer vara en flicka men har ingen aning om varför!
Svar på tråden Alla med BF JANUARI/FEBRUARI 2020!