• Flemmsiss

Planerar bebis till 2020?

En som håller på i bebisverkstaden och går och väntar på det där plusset, någon som vill följas åt?

Kanske kan göra en privat Facebook grupp och stötta varandra ????

• Svar på tråden Planerar bebis till 2020?
  • Nextchapter

[quote=79810159][quote-nick]yasmir skrev 2019-08-06 10:45:45 följande:[/quote-nick]Min första gravididet fick jag symptom först 10 dagar efter ägglossning.

Min andra gravididet fick jag ömma bröstvårtor redan två dagar efter ägglossning, vilket är konstigt. Så fort jag fick missfallet dagarna efter bim så försvann även värken i brösten. Om du hade ägglossning 31/7 så är det 6 dagar efter ägglossning och ägget kan absolut ha fäst om det blivit befruktat och man kan uppleva symptom. Du kan också ha haft ägglossning tidigare än vad du tror, appen kan ha ganska fel ibland också! Använder du ÄL stickor?[/

Okej, ja det kan säkert va så att appen har fel, har ju bara loggat mensen de senaste och inte så mot symtom el liknande heller, men om jag skall analysera flytningarna som jag nyss lärde mig att man kunde göra så stämde dom hyfsat med ÄL tror jag iallafall.

Vi lyckades ju inte pricka in att mysa så tätt inpå den beräknade ÄL pga av semester heller, därför blev jag så förvånad att jag ens får några symptom, för var så inställt på att det va kört denna månaden. Brukar inte ha så mkt känningar heller inför mens, bara lite lite molande ett par dagar innan i samband spotting/bruna flygningar.

Nä, det är vårt första försök så jag bara kört efter appen och inga ÄL-tester eller nått sånt.

Spännande, får se om jag kan hålla mig till BIM den 14/8 för att testa eller om jag fuskar lite o testar på ev söndag :P

• Tikka1986
    yasmir skrev 2019-08-06 10:43:15 följande:

Jag skulle säga att du har ökade LH hormoner och att det är positivt. 

Oki tack för svar ???? anledningen varför jag undrar är för att jag inte borde ha äl nu då jag är på BIM- 3 (va på -5 när testet togs). Tog testet mest på skoj eftersom jag inte har använt Babyplans test förut. Blev så förvånad att det var så starkt.
  • yasmir
    Tikka1986 skrev 2019-08-06 13:01:02 följande:
    Oki tack för svar ???? anledningen varför jag undrar är för att jag inte borde ha äl nu då jag är på BIM- 3 (va på -5 när testet togs). Tog testet mest på skoj eftersom jag inte har använt Babyplans test förut. Blev så förvånad att det var så starkt.
    Jaha! Men ta ett gravtest istället. Ett ÄL test kan inte känna av skillnaden mellan LH och HCG. Den kan mycket väl vara så att du kan vara gravid, men ta ett gravtest på bim dagen. Håller tummarna för dig :)
  • Tikka1986
    yasmir skrev 2019-08-06 13:20:58 följande:

Jaha! Men ta ett gravtest istället. Ett ÄL test kan inte känna av skillnaden mellan LH och HCG. Den kan mycket väl vara så att du kan vara gravid, men ta ett gravtest på bim dagen. Håller tummarna för dig :)

Ahaa kan det va så pass alltså :D ja då ska jag testa det om inte mensen får för sig att dyka upp :) tack och håller tummarna för att det går vägen för dig med :)
  • Fladdriga svansen

De dumma med äl test är ju att de ger utslag även om mensen är på g. : ( så väldigt opålitliga.

Hej föresten. Planerar också bebis 2020. Första försöket denna månad med bim 14/8 men tvivlar att de tog sig faktiskt. Testade dessutom negativt imorse med äl+8. Men var beredd på de. En majbebis är ju inte fel ändå trots allt.

• Idas123

Hej! Jag tog ut min hormonspiral 31/7 och fick min mens 4/8. Den tog slut igår så nu ska jag och min sambo sätta igång med vårat första försök. Har Äl runt den 19e :)

• Enn1

Hej! Hoppar också in här :)

Slutade med p-ring nyligen (skulle satt in en ny 2/8), fick en lite blödning på morgonen den 8/8 och haft mensliknande värk och ont i brösten i ca en vecka. Antar att det är kroppen som ställer om. Hoppas att det kommer igång snabbt så vi enkelt kan räkna ut äl o börja försöka med första barnet :)

• hippogriff

Hej!

Jag tog ut min p- stav 1/2 sen körde vi med kondom ett par månader innan vi började försöka. Fick min mens i mars. Så nu hoppas jag på ett plus om några veckor.... Har äl på måndag 12/8 enligt äl appen. Kör med äl-stickor o de var tydligare idag än igår.

• pappersdocka

Hej!

Hoppas också in i denna tråd. :)

Jag slutade med mina p-piller i mitten på juli och tror att jag hade ägglossning för några dagar sedan. Hade grymt ont i bröstvårtorna samt klistriga flytningar. Såklart var ju min partner bortrest så får vänta till nästa gång. :(

Dock så betyder det att min cykel denna gång är på ca 35 dagar vilket betyder att jag får vänta länge innan jag kan försöka igen...

Svar på tråden Planerar bebis till 2020?