RebeckaZ70 skrev 2023-05-06 10:31:54 följande:
Du menar att vi ska slut försvara oss när vi blir anfallna? Det skulle väl passa dig utmärkt. ze final zolusion utan att själv behöva delta?
hamas är ju så klart oskyldiga? De är ju religiös socialdemokrati enligt någon forskare. Har du missat att hamas och islamic jihad skikar raketer mot sin egna inne i Gaza? Och mot muslimer inne i Israel. Och mot helt vanliga israeler oavsett religion.
Jg gillar inte bomber, jag har suttit i skyddsrum i Ashdod medan raketer från Gaza regnat ner, mär vi äntligen kom ut fick vi se räddningspersonal samla ihop resterna av en mamma med barn som inte hann ta skydd.
det är detta och mycket annat som du inte vill att vi ska få försvara oss mot.
vi ska helst bar låta oss mördas, helt enligt hamas och islamic jihads och PLO S önskan, på samma sätt som större delen av världen blundade fram till 1945. De enda judar du och dina gelikar bryr er om är döda judar.
Menar DU att Palestina ska sluta försvara sig när de blir anfallna och annekterade?
Du är inte lite selektiv du, hur uppstår denna nivå av fromleri?
Och ska dom låta sig bli mördade menar du då istället?
Du har liksom inga argument som håller och med rådande läge, bombar Israel skiten ur dom, så kommer det tillbaka fattar du väl?(Eller?)
Så kan du förklara för mig och våra användare på Familjeliv, varför är det okey att mörda Palestinier av Israeler, men inte okey tvärtom?
Och för återgå till SIDA´s arbete, ja, utan Israel så hade de kunnat bygga upp nått.
Och komiskt nog gör Israel väldigt mycket för agitera och stjäla land, men såklart, denna saklighet är inget du vill veta av.
Då det berättar att Israel gör många fel och är direkt ansvarig också för rådande situation.
Men det är bra att du berättar hur du bryr dig om Palestina och att du inbillar dig ingen annan har en skuld här.
Sluta stjäl är en bra början, eller är du av en annan tanke att stjäla är bra och bara om det är Israel som gör det?
Dock den största frågan vi har i tråden, varför ursäktas höger antisemitism så ofta, vad är det om?
Då jag inbillade mig all antisemitism var dåligt, men uppenbarligen inte.
Finner din syn på Palestinier närma sig det rasistiska hållet, kanske till och med det svårt rasistiska hållet.
För vad Israel gör med Palestina är dåliga saker, och bli förvånad över det gör de arga att bli bestulna.
Ja, sånt når en nivå av perplexhet som är svår att greppa, då det innefattar att de anser sig ha rätt att stjäla mark och mörda deras barn och kvinnor och män som är oskyldiga.
Eller trodde du Palestina skulle stå där och säga, ta mer land av oss