Padirac skrev 2023-06-03 23:16:23 följande:
Ok, du är lite ovarsam med dina formuleringar.
Det finns fler politiker som frotterat sig med grå vargarna, fascister, nazister, kommunister ,leninister, stalinister och säkert terrorister också.
Jag kan inte garantera någonting av det du begär. Men igen så spekulerar du.. och använder dessa spekulationer som argument för vad någon vill eller inte vill. Det enda dessa spekulativa argumenten visar är vad du vill att andra ska anse..
Spekulativa argument är inte samma sak som att vara ovarsam med formuleringar eller ordval, oavsett du försöker uttrycka dina tankar, åsikter eller författa ett juridiska dokument.
Detta spekulerande är du inte ensam om, det finns någon etnonationalist här i trådarna som försöker använda spekulativa argument för att skuldbelägga de ideologier som inte stödjer etnonationalismen.
Spekulationerna gränsar till och omfattar tanken att ingenting är sant och allt är möjligt... det som är den postsovjetiska typen av desinformation som omfamnats av alt right, SD och andra som går ärenden åt de som vill destabilisera demokratier eller själva vill destabilisera demokratier.
Jag inser att du gav mig falska förhoppningar. 😔
Det finns inga spekulationer i kritiken och formuleringen var inte ovarsam på något vis. Jag kan som sagt jonglera med språk, alltså utan att tappa bollarna, vilket du märker när jag gör om kritiken till en fråga genom att enbart skifta två ord med varandra:
Kritiken:
S anser att vi ska ha individer i den svenska politiken som frotterar sig med ledargestalter som har kopplingar till terroristorganisationer.
Frågan:
Anser S att vi ska ha individer i den svenska politiken som frotterar sig med ledargestalter som har kopplingar till terroristorganisationer?
Svaret är: Ja, för annars hade Jamal El-Haj inte fått arbeta kvar i riksdagen som ett riksdagsledamot för S.
Du kommer inte kunna svara nej på den frågan så länge som Jamal El-Haj arbetar kvar i riksdagen som ett riksdagsledamot för S - helt oavsett vad du tycker och tänker eller gestikulerar om formuleringen - taskigt läge, inte sant?
Visst finns det det och jag anser att samtliga (som inte har ett demokratiskt invalt parti med samma åsikter som dessa reflekterar) ska ut ur svensk politik men det verkar varken du eller S tycka (men det kanske beror på innehållet i föregående parentes, för att faktiskt spekulera).
Aja, orka. Utslagningsfråga:
Anser du att vi ska ha individer i den svenska politiken som frotterar sig med ledargestalter som har kopplingar till terroristorganisationer?