klyban skrev 2023-06-10 13:41:39 följande:
Befordrad vs. konsekvenser och de är nog inte ens klara än.
Och där står vi och hur fromleri formar sig.
Ja, Lars är en del av detta, men insett att bara om de är ifrån en del av politiken, så kan de aldrig göra fel och detta tror dungen ser?
Digestive skrev 2023-06-09 18:43:26 följande:
Jag har aldrig förstått hur hon skulle kunna vara någonting annat än ett sänke för SD men det finns såklart fler sådana här frågetecken i andra partier också.
Det som summerar dem vore väl en slags roll som provokatörer på ett polariserande vis - antingen älskar man eller hatar det.
Frågetecken, ser mer som ett UTROPSTECKEN och hur antisemitism befordras.
Och här gråter du över att denna har konsekvenser och möjligtvis mer konsekvenser kommer.
Är det så enkelt att antisemitism är inte så dåligt och bara om den är i högern?
För sett detta i tråden många ggr redan och hur antisemitism försvarar om den förekommer i högern.
Det mest intressanta är att du inte ger liknande och omfattande kritik som han som åkte på detta möte utan S medgivande.
Och hur en större handling ska förminskas av dig, och den som får konsekvenser är det hemskaste som finns.
Måste säga det finns ingen riktig förståelse varför du är så argt aggressivt över han som åkte utan S medgivande och antisemitism och heilande.
För det berättar varken du vill eller ej och att antisemitism är bara dåligt när det passar dig.
För retoriskt och om jag hade hamnat som i din situation, så hade jag sagt klart och tydligt, ja, denna befordran är MYCKET värre än ett S som ger konsekvenser och troligtvis är inte klar än med den än och att det är på dagordningen.
Så kan du förklara dig varför du inte gör detta, är det för du aldrig vill var fel ute i en diskussion och därmed inte kan nå dit, eller är det av agenda och narrativ?
För något stämmer inte här, för jag trodde ALLA antisemitism var dåligt.
Du har tydligen inte förstått att jag varken vill ha Jamal El-Haj eller Rebecka Fallenkvist i svensk politik - om det var jag som rörde om i grytan.
Några känslomässiga utspel har jag inte gjort i någotdera fall då det inte är så jag kommunicerar politik.
Har du svårt att förstå folks åsikter och hur de positionerar sig om det inte sker i olika grader av känslomässiga utspel så är det ditt problem, inte mitt.
Något behov av att inkludera dig och balansera kommunikation mot dina problem med att förstå, existerar inte.
Mina inlägg är inte anpassade för folk som behöver veta hur långt jag vill kasta någon ur svensk politik utan inläggen är anpassade för folk som förstår att frågan är praktiskt binär och absolut.
Låt mig dock göra ett undantag för din skull:
Jamal El-Haj - liksom övriga som legitimerar kontakter med terroristorganisationer -
ska JÄTTEMYCKET ut ur svensk politik, 219 kilometer bort - då terrorism aldrig, aldrig någonsin har i en demokrati att göra. 🤬
Rebecka Fallenkvist - liksom övriga som flirtar med nazism -
vill jag ha låååååångt bort från svensk politik, 177 kilometer bort - då nazism smakar JÄTTEBLÄ i min mun. 🤢
Jag hoppas att posering och känslograd har registrerats.