KillBill skrev 2019-11-23 15:15:48 följande:
Navid Modiri hade inte precis hindrat det fria ordet om han valt att inte bjuda in en förintelseförnekare till sin podd på minnesdagen av förintelsen.
Som jag ser det har alla rätt till det fria ordet men jag förstår inte nyttan med/är kritisk mot folk som bjuder på utrymme åt icke-demokratiska ideologier /ideologier som sprider hat, hot eller våld omkring sig såsom nazister, fascister, främlingsfientliga, kommunister, islamister och kristna fundamentalister o.s.v. men där tycker vi tydligen olika..
Nej, men hans podd har som SYFTE att ta de jobbiga samtalen som skaver och utmanar men lite olika beroende på foten man står på i samhället (om så utmaningen snarare utmanar magen än intellektet). Så varför inte i den kanalen?
Tror du att jag hade lätt att lyssna på Elin Sundin (S)? Nej, verkligen inte... inte Navid Modiri heller... men både jag och han lärde sig något och även om man har svårare att säga det samma om Ingrid Carlqvist så hör hon likväl hemma i kanalen FÖR ATT hon skaver.
Bara i förbigången så ställdes jag mentalt mot väggen av den här frågan som Elin Sundin ställde, angående patriarkatets existens och på sätt och vis magnituden på det samma (parafras): >>När vi [kvinnor] kämpar för jämställdhet [sexuella övergrepp och dylikt hade också nämnts samt mycket mer] hur kan vi då redan ha jämställdhet?<<
Alla fungerar olika men den - kusligt uppenbara! - frågan fick mig att verkligen tänka och lyfta en hel del på foten som jag annars har satt i backen om saken (som har kritiserat radikalfeminism en hel del). Det kan hända så mycket när det skaver och skaver rätt... om man lyssnar och låter andra prata. Långsamt. Varsamt. Men bollar mot ett planket sp det aldrig slutar skava i samtalet.
Sedan så sänds inte dessa avsnitt live så han bjöd inte vederbörande till sin studio den dagen utan avsnittet lades ut den aktuella dagen. Navid Modiri har även svarat på kritiken med ett medhåll om att det hade begåtts ett stort misstag - sedan vet varken du eller jag vem som tog beslutet i fråga, men Navid Modiri tog smällen vilket som.
Hur många gatlopp ska Navid Modiri springa för det här misstaget anser du?