Inlägg från: Visomvet1978 |Visa alla inlägg
  • Visomvet1978

Antisemitismen inom vänstern, varför?

KillBill skrev 2019-11-23 13:22:08 följande:

Högerextremister som Ingrid Carlqvist. Dan Park, Katerina Janouch, En arg blatte, Daniel Lampinen (Den öppna rasisten) etc. spelar i en egen liga och kan inte jämföras med etablerade politiker och journalister. 

Jag noterar dessutom att Navid har ett projekt ihop med Henrik Jönsson, och Aron Flam och du ifrågasätter om han är höger? Hehe

Jag vet om att det här är främmande för dig, men jag ger det ett försök:

Man kan samtala med personer man inte håller med!
  • Visomvet1978
    KillBill skrev 2019-11-23 15:15:48 följande:

Navid Modiri hade inte precis hindrat det fria ordet om han valt att inte bjuda in en förintelseförnekare till sin podd på minnesdagen av förintelsen.

Som jag ser det har alla rätt till det fria ordet men jag förstår inte nyttan med/är kritisk mot folk som bjuder på utrymme åt icke-demokratiska ideologier /ideologier som sprider hat, hot eller våld omkring sig såsom nazister, fascister, främlingsfientliga, kommunister,  islamister och kristna fundamentalister o.s.v. men där tycker vi tydligen olika..

Men exakt hur gör det honom till höger? Du påstår en sak och du har bevisbördan!
  • Visomvet1978
    KillBill skrev 2019-11-23 15:56:27 följande:

Visst kan man prata men jag tycker att det är fel att hjälpa en känd antisemit som Ingrid Carlqvist att sprida sina idéer. Tycker inte du det?

skma.se/blogg/2017/02/ingrid-carlqvist-de-som-gatt-i-braschen-for-sveriges-grymma-forvandling-till-absurdistan-ar-judar/

skma.se/blogg/2013/12/judarnas-svek-hogerpopulisternas-attacker-pa-judar-som-kritiserar-muslimhatet/

På vilket sätt sprider han hennes idéer?
  • Visomvet1978
    KillBill skrev 2019-11-23 16:00:50 följande:

Navid Modiri har på direkt fråga klargjort att han inte är vänster och han samarbetar med konservativa och libertarianer dvs personer som ligger mycket långt ut på högerkanten. Vad får dig att tveka?

Du har aldrig klargjort att du är emot mord. Ska jag tolka det som att du är för mord?
  • Visomvet1978
    KillBill skrev 2019-11-23 16:10:18 följande:

Har du kollat mina länkar utan att förstått att Navigio hjälpt till att sprida Carlqvists idéer?

Jag har kollat. Du citerade ju mitt svar så vad är det du inte förstår? Berätta nu exakt hur han sprider hennes ideer genom att ha med henne!
  • Visomvet1978
    KillBill skrev 2019-11-23 16:10:18 följande:

Har du kollat mina länkar utan att förstått att Navigio hjälpt till att sprida Carlqvists idéer?

Och
    KillBill skrev 2019-11-23 16:16:07 följande:

Det var ett synneligen infantilt inlägg.

Lika infantilt som att inte kunna svara på frågor själv utan låter vinklade tidningsartiklar svara åt en?
  • Visomvet1978
    KillBill skrev 2019-11-23 16:36:07 följande:

Ca 41,30 in i videon så börjar hon prata om den Judiska komplotten som är orsaken till den svernska mångkulturen..

Och på vilket sätt menar du att Navid höll med henne?
  • Visomvet1978
    KillBill skrev 2019-11-23 17:12:58 följande:

Jag har inte påstått att Navid höll med henne. Jag är kritisk mot att Navid gav utrymme åt en känd antisemit i sin podd.

Nej, det du sa var att han är HÖGER eftersom att han bjöd in dem. Detta argument spricker direkt. I synnerhet eftersom att han i andra avsnitt bjudit in vänsterfolk.
  • Visomvet1978
    KillBill skrev 2019-11-25 20:45:46 följande:

Jag har påpekat att GPs ledarsida kategoriserar Navid som  höger (liberal), att Navid själv nekar till att vara vänster och att Navid har ett projekt ihop med Henrik Jönsson, och Aron Flam  som båda två ligger mkt långt ut på högerkanten. Varför tvekar du på var han står politiskt? 

OCH du använder hans gäster som ett argument för dina teorier, vilket är ett extremt dåligt "argument". Vi kan för all del gå in på dina andra "argument".

1. GP:s ledarsida säger det. Då måste det vara sant eller vad?

2. Om han inte är vänster, vilket kan betyda i princip allt från att han inte är vänsterpartist till att han är tomtepartist, måste han alltså direkt vara höger enligt dig? Har du hört talas om kontraster?

3. Enligt dig är det alltså helt otänkbart att tre personer med olika åsikter startar projekt tillsammans? Vad säger det om dig tror du?

Har du ens lyssnat på hans podd? Senast i avsnittet med Katarina Blom uttryckte han kritik mot kapitalismen. I hela avsnittet med Katarina Graffman ondgör han sig om kapitalismen och köphetsen. I avsnittet med A Swedish Elephant kritiserar han att de hade för få vänsterpersoner i dokumentären.

Så säg mig, exakt hur är han höger?
  • Visomvet1978
    KillBill skrev 2019-11-25 21:31:41 följande:

Någon som är vänster skulle aldrig vara så okritisk och naiv  i en intervju med högerextremister, nazister och rasister. Det bara är så

1. Hur vet du det? Känner du alla människor som är vänster eller? Känner du till Joe Rogan?

2. Du har ju aldrig lyssnat på honom. Hur kan du så extremt säkert säga hur han samtalar då?

3. Om man inte är vänster måste man alltså enligt dig vara höger? Centern existerar inte längre för att du säger det nu eller?
  • Visomvet1978
    KillBill skrev 2019-11-25 21:53:36 följande:

Nu har Navid själv förklarat att han inte är vänster så att..

Centerpartiet har alltid varit ett parti till höger. 

Så om man inte är vänster är man per automatik höger? Det finns ingenting däremellan? Och sen, du vet inte att mitten av höger-vänster skalan heter centern?
  • Visomvet1978
    KillBill skrev 2019-11-26 06:22:24 följande:

Nu vet jag inte vad försöker säga men en sak är säker, namnet på Annie Lööfs parti innebär inte att partiet inte är ett högerparti.

Du fattar alltså inte att jag INTE syftade på Annie Lööfs parti, utan på centern i begreppet mitten av den politiska skalan?

Du har ljugit om att du vet vad Navid Modiri tycker. Stå för det istället!
  • Visomvet1978
    KillBill skrev 2019-11-25 21:31:41 följande:

Någon som är vänster skulle aldrig vara så okritisk och naiv  i en intervju med högerextremister, nazister och rasister. Det bara är så

Hurru KillBill, här hör du Navid Modiri säga vad han tycker om högerextremism.
Svar på tråden Antisemitismen inom vänstern, varför?