klyban skrev 2024-09-01 17:42:13 följande:
Förbannad på en person som man även kastar ut, det krävs inget för göra dig arg inser jag.
En sak vore om de vägrade sparka dom, du vet som SD och befordrar dom istället 
Varför ska vi prata om ett SD som aldrig kommer finnas under vår levnad för?
Det är ingen tillfällighet att alla dessa finns kvar i SD sen de var nazister, och pga den frodas i SD.
Och listan är miltals lång, men om en enda gör dig så arg på V.
Vad gör deras alla då, du måste ju spotta fragma i jämförelsen och av ilska och speciellt de de vägrar sparka ut.
Annars är det rätt komiskt när man tänker på det, en i V som de kommer hantera gör dig arg.
Men massor ur SD gör dig inte arg(Eller?)
För om det är så, så berättar du att något gått sönder.
Och nej, man kan inte lasta V för detta så mycket, och speciellt inte när det adresseras och är en enskild.
Anonym (Kalle) skrev 2024-09-01 12:52:29 följande:
Precis! Och detta borde vara tillräckligt för att inget av dessa partier släpps in i någon regering, vare sig av Ulf eller Magdalena.
Haha, du är rolig, och varför, jo, pga att du började prata om annat istället 
JO, man kan lasta V för jäkligt mycket, när de själva påstår sig vara antirasistiska och för alla människors värde. Eller borde inte antirasismen få inkludera judarna? Varför slåss V inte lika mycket mot antisemitism?
Jag har röstat på S och V genom alla tider, och anser mig därför ha rätt att vara mer besviken på dem än SD och M som jag aldrig röstat på.
Jag förväntar mig att V och S är antirasistiska och för människors lika värde, medan jag skiter i hur SD hanterar sånt. Jag har knappast samma förväntningar på ett rasistiskt parti, hur mycket de än försöker dölja det ( så vet man). Det har alltså ingen betydelse hur mycket du tjafsar om SD, eller någon övrig whataboutism. Det är V och S jag är besviken och arg på!
Det är f.öv inte bara något enstaka tillfälle med V. Det framkommer hela tiden en massa nytt skit.