Inlägg från: Digestive |Visa alla inlägg
  • Digestive

Antisemitismen inom vänstern, varför?

gabi1969 skrev 2019-08-04 19:25:44 följande:

Att socialdemokraterna tappar väljare beror främst på att de numera ligger på kyrkogården. Den äldre generationens socialdemokrater röstade på socialdemokraterna för att de då var riktiga socialdemokrater.

Löntagares pensionärers sjukas arbetslösas problem i vardagen togs på allvar med respekt och djup förståelse. demokrati och inflytande var viktiga frågor. Människor märkte en förbättring varje valperiod.

Idag är det ingen skillnad på hur man röstar. Dagens arbetare röstar inte på sossarna. Några få kvarvarande sossar finns. De röstar alltid på s oavsett vad s för för politik. Höjd pensionsålder höjda skatter jajamän det blir sossarna ändå.

Det som trots allt höjer deras siffror är invandrarnas röster. I miljonprogramsområdena runt om i Sverige röstar 70-80 % på sossarna.

Bidrag bidrag bidrag. Sen är sossarna där och hjälper invandrarna att rösta. Ha ha ha ha!!!!!

Ja, det är också en del av förklaringen.

Själv ser jag ljust på invandringen i allmänhet och har full hänsyn med att det tar tid att etablera sig i ett nytt land och att det ibland kan krävas en generation eller till och med två i sinna fall - man ska dock inte gapa efter mer än man kan svälja, vilket i min mening är det fundamentala problemet i den onödiga soppan som vi nu sitter i. Det, slarv och direkt dåliga idéer har inte tjänat Sverige väl.

Medan invandring är just ett sådant område där man bör satsa på kvalité (på vårt mottagande) snarare än på (och av någon förunderlig anledning) kvantiteter som börjar utmana vad man faktiskt har täckning för. Visst är det bra med stora hjärtan men ett för stort hjärta gör ingen kropp gott... och ska man vara en förebild - visa andra nationer att det faktiskt inte är några problem att hjälpa till på detta vis - så ska man verkligen satsa på det långa loppet och vara extremt noggrann med vart enda steg man tar. Full kontroll är en FÖRUTSÄTTNING - INTE ett mål... och är man inte 100% med på den självklara saken så kan man lika gärna gå och lägga sig igen, i min mening. Det här är inte på något vis en jävla lek, om folk ursäktar min franska.

Haha, du tänker på massutskick av sms och dylikt? Det är inte lätt när det är svårt. Väntar med förundran på vad de ska hitta på vid nästa val.

Men, men, låt oss fokusera på tråden och det högaktuella ämnet.
    Besvarar inte ökända provokatörer.
  • Digestive

Och hela Familjeliv noterar med penna och block när vänsterns talesman snackar om sin hund och andra vardagsbryderier.

Ett problematiskt revirmarkeringsbeteende menar han att sin hund har utvecklat. Jojo, jaja...

...intressant.

• Digestive
    FDFMGA skrev 2019-08-05 11:17:47 följande:

Nja, jag tror att du har en navelskådande attityd till såväl din som min betydelse för Familjeliv.Om du försöker höja blicken en gnutta så kanske du inser att de flesta här på forumet inte ens känner till våra nick och än mindre bryr sig om din kamp mot det du uppfattar som censur och förtryck av etablissemangskritiker här och på Youtube.

Digestive
    Visa endast
    Och biter inte bashing så är det censur och åsiktskontroll som gäller. Man kör hellre med folkkontroll än att oliktänkande - som inte ens behöver vara extremer - får komma till tals.
    Och tänk om citatet av ett av mina inlägg hade berört Familjeliv och/eller Youtube överhuvudtaget...

...då hade det faktiskt funnits en något så när poäng i det hela, för en gångs skull.

Men icke.
  • Digestive

Och när det börjar kännas hemtrevligt för en del så ska det givetvis markeras revir.

Behåll skräpet. Jag trivs inte det minsta i det även om poängen med spegeln var god.

• Digestive

Haha, ja, tolkningen att Familjeliv och Youtube utövar folkkontroll över det svenska folket är fantastiskt rolig.

Tack.

• Digestive

Aron Flam är ingen favorit för min del men han har gjort en hel del material under det här ämnet som kan vara sevärt:

m.youtube.com/results

Har själv inte sett något av materialet men kom på att Aron Flam har grottat ner sig i ämnet och som sagt gett ut en hel del material under det.

• Digestive
    RebeckaZ70 skrev 2019-08-07 07:25:27 följande:

Aron Flam, jag delar inte alla hans åsikter, men serien "En svensk tiger" är klart läsvärd.

Ja, har inte sett mycket av honom än i allmänna sammanhang just för att han är lite svårgillad - men det är såklart bara en smaksak. Vet därför inte allt för mycket hur hans åsikter ser ut mer än att även han inte är så förtjust i Sveriges etablissemang.

Han är dock väldigt flitig och har säkert träffat rätt både här och när han grävt i samt grubblat över sakernas tillstånd. Får se om jag får tiden att kolla in mer av hans material...
  • Digestive
    KillBill skrev 2019-08-07 08:18:57 följande:

Både Human Rights Watch och Amnesty International har misstankar om/kritiserar förekomst av utomrättsliga avrättningar i Venezuela och Filippinerna.

Frågan var väl hur stora gester det har förekommit kring respektive misstankar? Det här med att ha lite olika måttstockar... är i mina ögon punkten som trådskaparen trycker på här.
  • Digestive
    RebeckaZ70 skrev 2019-08-07 09:24:25 följande:

En undersökning som omfattade 600 tillfrågade... ja men det är ju en tillförlitlig undersökning, eller hur? Inte ett ord om svarsfrekvens... Brukar du ta liknande opinionsunderökningar i Sverige på allvar?

"Var och en som stöder föreningens övergripande målsättning och som betraktar sig själv som jude har rätt att bli medlem i föreningen."

Anser du att en förening som leds av vänsterextremister där det räcker att "betrakta sig själv som jude" ska göras som språkrör för alla judar?En person har (med rätta) blivit dömd, ser du det som ett stort problem? I Sverige sköt poliser en förståndshandikappad pojke i ryggen med flera skott, de kommer att få jobba kvar även om de döms. Utomrättsliga avrättningar i Sverige verkar vara OK...

Fy fan, jag har faktiskt aldrig tänkt på det där hemska fallet ur ett sådant perspektiv. Vilken hemblindhet.
Svar på tråden Antisemitismen inom vänstern, varför?