Antisemitismen inom vänstern, varför?
Att socialdemokraterna tappar väljare beror främst på att de numera ligger på kyrkogården. Den äldre generationens socialdemokrater röstade på socialdemokraterna för att de då var riktiga socialdemokrater.
Löntagares pensionärers sjukas arbetslösas problem i vardagen togs på allvar med respekt och djup förståelse. demokrati och inflytande var viktiga frågor. Människor märkte en förbättring varje valperiod.
Idag är det ingen skillnad på hur man röstar. Dagens arbetare röstar inte på sossarna. Några få kvarvarande sossar finns. De röstar alltid på s oavsett vad s för för politik. Höjd pensionsålder höjda skatter jajamän det blir sossarna ändå.
Det som trots allt höjer deras siffror är invandrarnas röster. I miljonprogramsområdena runt om i Sverige röstar 70-80 % på sossarna.
Bidrag bidrag bidrag. Sen är sossarna där och hjälper invandrarna att rösta. Ha ha ha ha!!!!!
Själv ser jag ljust på invandringen i allmänhet och har full hänsyn med att det tar tid att etablera sig i ett nytt land och att det ibland kan krävas en generation eller till och med två i sinna fall - man ska dock inte gapa efter mer än man kan svälja, vilket i min mening är det fundamentala problemet i den onödiga soppan som vi nu sitter i. Det, slarv och direkt dåliga idéer har inte tjänat Sverige väl.
Medan invandring är just ett sådant område där man bör satsa på kvalité (på vårt mottagande) snarare än på (och av någon förunderlig anledning) kvantiteter som börjar utmana vad man faktiskt har täckning för. Visst är det bra med stora hjärtan men ett för stort hjärta gör ingen kropp gott... och ska man vara en förebild - visa andra nationer att det faktiskt inte är några problem att hjälpa till på detta vis - så ska man verkligen satsa på det långa loppet och vara extremt noggrann med vart enda steg man tar. Full kontroll är en FÖRUTSÄTTNING - INTE ett mål... och är man inte 100% med på den självklara saken så kan man lika gärna gå och lägga sig igen, i min mening. Det här är inte på något vis en jävla lek, om folk ursäktar min franska.
Haha, du tänker på massutskick av sms och dylikt? Det är inte lätt när det är svårt. Väntar med förundran på vad de ska hitta på vid nästa val.
Men, men, låt oss fokusera på tråden och det högaktuella ämnet.