erikaABC skrev 2019-06-05 14:53:05 följande:
För att lyckas? Så att gå ner i vikt är lika med att lyckas för dig? Jag tycker du ska fundera lite över det.
Om jag ändå får delge dig mina tankar: En sund vardag är det bästa för att inte vara fet. Stress är en viktig faktor i fetmaekvationen. Dålig och lite sömn kan ge övervikt. Du kan hjälpa till genom att göra hälften av jobbet på nätterna. Då ökar hennes chans till mer sömn. Kvinnor blir stressade av hushållsarbete. Här kan du göra en insats, gör hälften av hushållssysslorna. Du kan planera för sunda måltider och laga dem. Avstå från att handla hem onyttigheter som ligger i skåpen och frestar.
Det är alltså ett ganska komplext problem när det gäller övervikt.
En kvinnokropp som har fött barn är förändrad. Förvänta dig inte att hon ska se ut som hon gjorde innan graviditet och förlossning.
Om min flickvän vill gå ner i vikt för att nå sin idealvikt så är målet att lyckas göra det!
Du borde nog själv fundera lite över vad du skriver.
Hade min fråga istället varit "Tips och råd för att hjälpa tjejen gaina 10-kilon", så hade du med största sannolikhet inte kommenterat så, men jag hade fortfarande skrivit att "Jag vill hjälpa henne lyckas", om det istället varit hennes mål!