-
-
Svar på tråden Våldtäkter - en halv procent av alla brott
-
FruW85 skrev 2019-05-29 11:17:09 följande:Menar du att kvinnor skulle sitta här och ljuga om det? Av vilken orsak då?
Sedan är ju våldtäkt ett sådant brott som man ofta kan ha mer behov av att prata av sig kring, även flera år efter att det har hänt, om man jämför med att tex bli av med sin väska. Plus att man måste ta hänsyn till var man hittar sin källa.. Här hittar du många kvinnor + att det här forumet är en naturlig plats att hamna på när man behöver prata av sig. Det betyder inte att någon påstått att våldtäkter skulle vara det vanligaste brottet som begås. Vad nu det har med något att göra, hur det ser ut i förhållande till andra brott tar ju inte bort det jobbiga med att bli utsatt eller att det är många som faktiskt är utsatta.
Dessutom så är ju inte aktivitetsnivån på det här forumet så hög att det på något sätt skulle vara ett orimligt antal....Män som utsätts för misshandel förväntas vara "riktiga" män.
Varför förväntas inte kvinnor som blivit våldtagna vara "riktiga" kvinnor om det nu är jämställdhet vi strävar efter?
Så länge män ända från barnsben ser att ett visst beteende lönar sig kommer det fortsätta. Kvinnor är LIKA medskyldiga till att upprätthålla de könsroller vi har.
-
Den här typen av kommentar är en stor anledning till att mörkertalet är stort gällande våldtäkter och även exempelvis misshandel mot män av kvinnor. Folk som har varit med om något traumatiskt vill helst inte bli ifrågasatta det första som händer. När har du någonsin skrivit ett liknande inlägg om att någon fått sin TV snodd exempelvis? Det och skammen i brottet.Rapparen skrev 2019-05-29 09:19:04 följande:
Det finns gott om inlägg och trådar där kvinnor påstår att de blivit våldtagna.
Vad har detta överhuvudtaget med ämnet att göra?Rapparen skrev 2019-05-29 11:31:08 följande:Män som utsätts för misshandel förväntas vara "riktiga" män.
Varför förväntas inte kvinnor som blivit våldtagna vara "riktiga" kvinnor om det nu är jämställdhet vi strävar efter?
Så länge män ända från barnsben ser att ett visst beteende lönar sig kommer det fortsätta. Kvinnor är LIKA medskyldiga till att upprätthålla de könsroller vi har.
-
Vem förutsätter att män ska vara riktiga män? Inte jag. Vill de (ni?) prata om det, gråta, bearbeta, sörja så är det bara att göra det. Men skamma inte kvinnor som behöver bearbeta en våldtäkt mmRapparen skrev 2019-05-29 11:31:08 följande:
Män som utsätts för misshandel förväntas vara "riktiga" män.
-
Du har fel.annabellelee skrev 2019-05-29 11:49:00 följande:Vem förutsätter att män ska vara riktiga män? Inte jag. Vill de (ni?) prata om det, gråta, bearbeta, sörja så är det bara att göra det. Men skamma inte kvinnor som behöver bearbeta en våldtäkt mm
-
Nu vet jag inte alls vad du pratar om och vad det har med saken att göra? (att ni inte "får" prata om känslor innebär att du misstänker att kvinnor ljuger om våldtäkt?) Att ni inte kan prata om känslor innebär ju inte att vi kvinnor inte ska prata om våra känslor. Det är ju ingen som förespråkar att det ska gå åt det håller. Tvärt om. Vi kvinnor pratar ju ofta om hur jobbigt det är med män som just har svårt med det. Den där "hårda matchoytan" är ju faktiskt en sak som pratas om som ett problem, inte något vi varken förväntar oss av er eller vill att kvinnor ska ta efter.Rapparen skrev 2019-05-29 11:31:08 följande:
Män som utsätts för misshandel förväntas vara "riktiga" män.
-
Ändå upprätthåller kvinnor den normen genom att välja de männen.FruW85 skrev 2019-05-29 12:07:25 följande:Nu vet jag inte alls vad du pratar om och vad det har med saken att göra? (att ni inte "får" prata om känslor innebär att du misstänker att kvinnor ljuger om våldtäkt?) Att ni inte kan prata om känslor innebär ju inte att vi kvinnor inte ska prata om våra känslor. Det är ju ingen som förespråkar att det ska gå åt det håller. Tvärt om. Vi kvinnor pratar ju ofta om hur jobbigt det är med män som just har svårt med det. Den där "hårda matchoytan" är ju faktiskt en sak som pratas om som ett problem, inte något vi varken förväntar oss av er eller vill att kvinnor ska ta efter.
-
De flesta männen får någon gång en partner, både de som är bra på att visa och diskutera känslor och de som inte är det. Eller menar du att männen som inte kan diskutera känslor blir valda och de som kan det inte blir det? För det stämmer då inte. Min man och väldigt många män i min närhet är väldigt bra på just det.Rapparen skrev 2019-05-29 12:16:45 följande:Ändå upprätthåller kvinnor den normen genom att välja de männen.
Det är ju annars ofta en egenskap som kanske inte syns direkt och något som är svårt att välja bort någon för när han är väldigt bra i övrigt.
På samma sätt som att man kanske inte väljer bort en i övrigt bra kille som efter 2 år slänger sina kläder bredvid sängen istället för i tvättkorgen. Att det däremot oftare blir problem och separation i förhållanden där inte båda kan prata om saker är ju en annan sak.
Det är i alla fall ingen som aktivt väljer en sådan man så där har du helt fel i ditt påstående, den egenskapen finns inte med på önskelistan.
Men igen, vad har detta med något i den här tråden att göra, och framförallt påståendet som jag först kommenterade från dig? -
Din närmaste omgivning är ointressant.FruW85 skrev 2019-05-29 12:31:56 följande:De flesta männen får någon gång en partner, både de som är bra på att visa och diskutera känslor och de som inte är det. Eller menar du att männen som inte kan diskutera känslor blir valda och de som kan det inte blir det? För det stämmer då inte. Min man och väldigt många män i min närhet är väldigt bra på just det.
Det är ju annars ofta en egenskap som kanske inte syns direkt och något som är svårt att välja bort någon för när han är väldigt bra i övrigt.
På samma sätt som att man kanske inte väljer bort en i övrigt bra kille som efter 2 år slänger sina kläder bredvid sängen istället för i tvättkorgen. Att det däremot oftare blir problem och separation i förhållanden där inte båda kan prata om saker är ju en annan sak.
Det är i alla fall ingen som aktivt väljer en sådan man så där har du helt fel i ditt påstående, den egenskapen finns inte med på önskelistan.
Men igen, vad har detta med något i den här tråden att göra, och framförallt påståendet som jag först kommenterade från dig? -
Det jag menade var att på honom så lät det som att "kvinnor väljer sådana män. punkt." Vilket ju inte stämmer. Ja, min omgivning säger så klart inget om hur "alla" kvinnor väljer, men det säger ju också att han har fel i det han skrev.PellePännan skrev 2019-05-29 13:36:10 följande:Din närmaste omgivning är ointressant.
Sedan kan man ju välja vad man tar med sig från ett inlägg. Jag skrev också:
"De flesta männen får någon gång en partner, både de som är bra på att visa och diskutera känslor och de som inte är det."
Men igen - vad har det här med det han skrev om att "kvinnor påstår att dom blivit våldtagna" att göra?
Men skit samma. Är inte intresserad av en diskussion som inte rör ämnet. -
Precis som antalet inlägg om våldtäkt på forumet är ointressant.PellePännan skrev 2019-05-29 13:36:10 följande:Din närmaste omgivning är ointressant.