Inlägg från: PellePännan |Visa alla inlägg
  • PellePännan

Våldtäkter - en halv procent av alla brott

FruW85 skrev 2019-05-29 12:31:56 följande:
    De flesta männen får någon gång en partner, både de som är bra på att visa och diskutera känslor och de som inte är det. Eller menar du att männen som inte kan diskutera känslor blir valda och de som kan det inte blir det? För det stämmer då inte. Min man och väldigt många män i min närhet är väldigt bra på just det.

Det är ju annars ofta en egenskap som kanske inte syns direkt och något som är svårt att välja bort någon för när han är väldigt bra i övrigt.
    På samma sätt som att man kanske inte väljer bort en i övrigt bra kille som efter 2 år slänger sina kläder bredvid sängen istället för i tvättkorgen. Att det däremot oftare blir problem och separation i förhållanden där inte båda kan prata om saker är ju en annan sak.

Det är i alla fall ingen som aktivt väljer en sådan man så där har du helt fel i ditt påstående, den egenskapen finns inte med på önskelistan.

Men igen, vad har detta med något i den här tråden att göra, och framförallt påståendet som jag först kommenterade från dig?
    Din närmaste omgivning är ointressant.
  • PellePännan
    FruW85 skrev 2019-05-29 13:49:00 följande:
    Det jag menade var att på honom så lät det som att "kvinnor väljer sådana män. punkt." Vilket ju inte stämmer. Ja, min omgivning säger så klart inget om hur "alla" kvinnor väljer, men det säger ju också att han har fel i det han skrev.

Sedan kan man ju välja vad man tar med sig från ett inlägg. Jag skrev också:
    "De flesta männen får någon gång en partner, både de som är bra på att visa och diskutera känslor och de som inte är det."

Men igen - vad har det här med det han skrev om att "kvinnor påstår att dom blivit våldtagna" att göra?
    Men skit samma. Är inte intresserad av en diskussion som inte rör ämnet.
    Det är ju bara ett påstående tills det blivit bevisat.
  • PellePännan
    Bjoer skrev 2019-05-29 14:07:28 följande:
    Precis som antalet inlägg om våldtäkt på forumet är ointressant.
    Jaså, jag tycker det är av intresse att forumet är överrepresenterat då det styrker min uppfattning att forumet inte är representativt för riket i stort.
  • PellePännan
    CarinaL26 skrev 2019-05-29 14:45:55 följande:
    Och varför skulle det vara ekvivalent med att våldtäkt är ett av de vanligaste brotten?
    Jag säger tvärtom att när man läser på forumet har varannan kvinna blivit våldtagen men det avspeglar sig knappast i statistiken.
  • PellePännan
    Bjoer skrev 2019-05-29 15:39:39 följande:
    Är det? Kan man få se sammanställningen över forumets användare och jämförelsen med våldtäkter (faktiska, inte bara anmälda) i riket i stort?
    Det vore intressant.
  • PellePännan
    Bjoer skrev 2019-05-29 15:57:20 följande:
    Men det är ju du som säger att det är så, så du borde redan ha sammanställningen.

Eller, kan det möjligtvis vara så, kanske, att du egentligen inte har en aning om vad du pratar om och drar fakta ur röven? Förvånad
    Jag noterar bara att jag inte är den enda man som reagerat över hur många kvinnor det är som påstår sig ha blivit våldtagna på forumet. Forumet tycks iofs vara en samlingsplats för manshat och kvinnligt missnöje.
  • PellePännan
    Bjoer skrev 2019-05-29 16:01:50 följande:
    Vilket inte säger något om andelen kvinnor som blivit våldtagna. Det kan lika gärna säga något om er som män. Men men...

Jag är lika ointresserad av kvinnors problem i samhället som du av mäns.

• PellePännan
    eraldahl skrev 2019-05-29 16:07:07 följande:
    Haha! Petar du på en feminist har du våldtagit henne i dagens klimat. 

Dagens feminism är inget annat än rasism mot vita medelålders män.

Svar på tråden Våldtäkter - en halv procent av alla brott