• Miluci

Följas åt till plus! 2020

Tänkte vi kunde ha en liten grupp med folk som kan följas åt fram till pluss! Om de är flera än jag som känner att de kan vara skönt att få skriva av sig hur man känner, jämföra med andra som är ungefär på samma dag och få längta och drömma tillsammans!

Jag är 26 år och mamma till en 2018 bebis och nu planerar vi syskon till henne och hoppas innerligt att få en liten 2020 bebis :)

Välkomna! <3

• Svar på tråden Följas åt till plus! 2020
  • mallalala

Hoppar också in här om jag får. Är 35 år och försöker få ett tredje barn. Fick positivt på cb äl-test i torsdags och hoppas det har tagit sig. Tänker testa på måndag. Är så nervös att min ålder kommer sätta käppar i hjulet.

• Lustablong

Är 38 år och väntar tredje barnet. Var på VUL idag och är i v 8+2 väntar på att få göra NIPT-testet.

• yasmir
    Michibell skrev 2019-08-07 16:42:38 följande:

Hur många här äter folsyra tabletter? Eller andra kosttillskott? : )

Jag :) har dock bytt till vanliga En kvinna tabletterna eftersom folsyra finns även där. Och för att kroppen ska motta folsyra behöver du även vitamin B12. Enligt min bm som jag hade innan mitt missfall så räcker de tabletterna (en kvinna) när man planerar graviditet).
  • lilagrodautanben
    Michibell skrev 2019-08-07 16:42:38 följande:

Hur många här äter folsyra tabletter? Eller andra kosttillskott? : )

Jag! Samt zink, D-vitamin, E-vitamin, C-vitamin, kalcium och jättenattljusolja. Även Letrozol för att boosta ägglossning och ibland spruta för att ägget ska lossna. Efter äl äter jag alla dom ovanför plus trombyl och progesteron :)
  • Michibell

Någon annan som ?droppat? på toan? Jag kände att det droppade och sen när jag kollade i toan såg jag rosa. Men ingenting på pappret. BIM om 6 dagar.. och ÄL+9. Någon som vet vad det kan vara eller varit med om liknande?

• lilagrodautanben

Nidblödning kanske? Bara haft en sån på mina 11 missfall men då va det så :)

Michibell skrev 2019-08-09 15:09:29 följande:

Någon annan som ?droppat? på toan? Jag kände att det droppade och sen när jag kollade i toan såg jag rosa. Men ingenting på pappret. BIM om 6 dagar.. och ÄL+9. Någon som vet vad det kan vara eller varit med om liknande?

• Michibell

Det kan ju vara så. Tror du det är för tidigt att testa mig imorgon bitti? Detta hände igår på kvällen : )

lilagrodautanben skrev 2019-08-09 15:13:29 följande:

Nidblödning kanske? Bara haft en sån på mina 11 missfall men då va det så :)

• lilagrodautanben
    Michibell skrev 2019-08-09 15:27:45 följande:

Det kan ju vara så. Tror du det är för tidigt att testa mig imorgon bitti? Detta hände igår på kvällen : )

När ägget fäster så kan man få utslag på test pga hormonerna. Jag skulle testat men haft is i magen då det är jäkligt tidigt! Om typ 2-3 dagar så kanske man kan få upp hoppet om det är nåt :) men jag skulle aldrig palla vänta. Jag är en sån som testar från dag 7 typ haha!
  • Michibell

Har ett test så ska nog testa imorgon hehe. Är likadan, man vill så gärna veta! : )

lilagrodautanben skrev 2019-08-09 15:49:58 följande:

När ägget fäster så kan man få utslag på test pga hormonerna. Jag skulle testat men haft is i magen då det är jäkligt tidigt! Om typ 2-3 dagar så kanske man kan få upp hoppet om det är nåt :) men jag skulle aldrig palla vänta. Jag är en sån som testar från dag 7 typ haha!

Svar på tråden Följas åt till plus! 2020