• Anonym (undrar)

Vad tycker ni om vuxna som har på sig adidaskläder till tex jobbet?

Vad tycker ni om det? Själv tycker jag att det är lite barnsligt och lågklassbeteende.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-05-18 11:53
    underklass* ska det stå. Inte lågklassbeteende.

• Svar på tråden Vad tycker ni om vuxna som har på sig adidaskläder till tex jobbet?
  • Anonym (HR)
    Anonym (undrar) skrev 2019-05-18 11:50:14 följande:

Vad tycker ni om det? Själv tycker jag att det är lite barnsligt och lågklassbeteende.

Att först skriva "lågklassbeteende" för att sen ändra i en tilläggskommentar gör att iaf jag anar vilken "klass" ts själv tillhör.

Ts, det är inte fel att vara arbetarklass, alla behövs för att helheten ska fungera förstår du.
    Och det är helt ok att du har Adidaskläder på jobbet om ni inte har arbetskläder med logga eller speciell klädkod.

Sen är det skillnad på jobb och jobb. Du kan absolut stå vid bandet klädd i Adidaskläder, du kanske inte ska hålla i möten och representera företaget i dessa kläder. Sånt förstår man utan att skriva löjliga trådar på FL.
  • Anonym (underklass?)

Är så less på detta klassförakt som helt plötsligt verkar ha blossat upp. Jag tycker att det är riktigt lågklass att ständigt se ner på andra människor. 

Är det för att många människor med utländsk bakgrund bär addidas, som du anser att det är lågklass? Jag har nämligen aldrig hört någon annan påstå det.

• molly50
    Anonym (undrar) skrev 2019-05-18 11:50:14 följande:

Jag kunde inte bry mig mindre om hur andra klär sig.
    Jag ser inte ner på folk som går klädda i Adidaskläder och gör det själv ibland.
    Det kan ju finnas många skäl till att man klär sig på ett visst sätt.
    Och det behöver inte alls betyda att man är av någon lägre klass.
  • Tutelitut
    Tutelitut skrev 2019-05-19 11:33:20 följande:

Dom är hip hoppare.

Kan va med i maffian också.
  • Tom Araya

Jag tänker att Adidas faktiskt är ett stort märke inom idrottskläder, långt ifrån det billigaste man kan köpa.

Således bör idrottskläder av märket Adidas vara av högre klass än idrottskläder av något mindre känt och billigare märke.

När jag växte upp fick man ofta nöja sig med billigare sportartiklar än de från Adidas, Nike e.t.c. trots heltidsarbetande föräldrar, boende i villa o.s.v.

• Tom Araya
    Tutelitut skrev 2019-05-19 12:18:06 följande:
    Kan va med i maffian också.
    Hip hop-maffian...gangsters...
  • gbgumman

Ser inte det som en klassindikator utan tänker mer att den personen har enligt mig dålig smak. Det finns bekväma mjuka kläder som är betydlig snyggare. Men alla gör väl som de vill. Själv skulle jag adligt ha Adidas annat än på skor på gymmet.

• Tutelitut
    gbgumman skrev 2019-05-19 14:58:05 följande:

Ser inte det som en klassindikator utan tänker mer att den personen har enligt mig dålig smak. Det finns bekväma mjuka kläder som är betydlig snyggare. Men alla gör väl som de vill. Själv skulle jag adligt ha Adidas annat än på skor på gymmet.

Adidas är glada över att folk har sämre smak än dig Skrattande
  • lövet2

Om det inte är krav på speciella jobbkläder, så ser jag inget konstigt med det. Självklart klär man sig bekvämt om man har chansen!

• Hararochkaniner

Jag tänker att jag har ett eget liv och har bättre saker för mig än att bry mig om hur mina kollegor klär sig.

Svar på tråden Vad tycker ni om vuxna som har på sig adidaskläder till tex jobbet?