• Anonym (undrar)

Vad tycker ni om vuxna som har på sig adidaskläder till tex jobbet?

Vad tycker ni om det? Själv tycker jag att det är lite barnsligt och lågklassbeteende.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-05-18 11:53
    underklass* ska det stå. Inte lågklassbeteende.

• Svar på tråden Vad tycker ni om vuxna som har på sig adidaskläder till tex jobbet?
  • Anonym (.)

Vad gäller relationen "lägre klasser" kontra priset på kläder så är sambandet där inte rakt. De flesta strävar efter kläder de tycker är snygga och särskilt i grupper där många har det knapert ekonomiskt kan det finnas ett värde och en status i att visa att man har råd. Då talar vi inte om de dyraste plaggen - som inte så många känner igen ändå - utan om "dyra jämfört med klädkedjornas märken". Jag har sett ganska många flashiga mobiler (om än kanske på avbetalning/förhöjd månadsavgift) och Canadian Goose-jackor på unga tjejer med mindre stabil ekonomisk bakgrund t ex.

• Anonym (Fjant)

Du är patetisk och behöver en hobby haha

• Embla twopointoh

En av professorerna på mitt universitet kan ena dagen komma till föreläsningen med kostym och slips, för att nästa dag komma i Adidas-träningsoverall, och dagen därpå i vanliga jeans och skjorta. Men så är han ganska excentrisk också.

För att svara på TS, så beror det helt på vilket jobb personen i fråga har, och vad sammanhanget är.

• pulverpåse
    Embla twopointoh skrev 2019-05-18 19:26:57 följande:

Men så är han ganska excentrisk också.

nej, han är bara en idiot.
  • FuckGoggleAskMe

Jobbar man på en sportaffär är det väl perfekt. På mitt kontorsjobb, skulle det se underligt ut. Underlig fråga.

• Embla twopointoh
    pulverpåse skrev 2019-05-18 20:10:46 följande:
    nej, han är bara en idiot.
    Tja, han skriver i alla fall inte oneliners på Familjeliv med det enda syftet att provocera.
  • Anonym (Har ett liv)
    Anonym (undrar) skrev 2019-05-18 11:50:14 följande:

Vad tycker ni om det? Själv tycker jag att det är lite barnsligt och lågklassbeteende.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-05-18 11:53

underklass* ska det stå. Inte lågklassbeteende.

Det där låter som en fundering ifrån en barnlös kvinna som har för mycket tid att irritera sig på skitsaker.

När man får barn har man fullt upp med allt som ska hinnas med, kanske träning är en av de sakerna, eller att känna sig bekväm och kunna leka med barnen omedelbart efter jobbet vissa dagar.
  • pulverpåse
    Embla twopointoh skrev 2019-05-18 20:26:04 följande:
    Tja, han skriver i alla fall inte oneliners på Familjeliv med det enda syftet att provocera.
    det förklarar knappast varför du kallar honom för idiot
  • Embla twopointoh
    pulverpåse skrev 2019-05-18 22:05:48 följande:
    det förklarar knappast varför du kallar honom för idiot
    Vet man inte vad "excentrisk" betyder är man:

a) 4 år gammal

b) illitterat

c) en idiot

d) b) + c)

Oavsett vilket av det ovan som gäller i detta fallet, så är de ingen idé att diskutera vidare med någon som bara vill provocera.
Svar på tråden Vad tycker ni om vuxna som har på sig adidaskläder till tex jobbet?