• Johnnyorange

Greta Thunberg är överskattad

Är så jävla trött på att höra allt tjat om henne. Jag har inget emot henne personligen. Men att strejka varje fredag med etablissemangets välsignelse är ingen stor bragd. Hon har blivit som någon sorts helig ko. "Hur kan man attackera ett barn" Var det någon kolumnist på Aftonbladet som skrev.

Men man måste ju få ha rätt att kritisera även det barn och ungdomar gör. Så länge man håller sig saklig. Nej kan inte se varför hon förtjänar så här mycket uppmärksamhet.

• Svar på tråden Greta Thunberg är överskattad
  • Anonym (12345)
    Anonym (Sant?) skrev 2019-08-25 14:33:22 följande:
    Förbereda båten skulle man göra ändå. Med eller utan Greta. Och Grete tog tåget till båten. Båten ska inte hämtas.
    Jo det flygs ned en besättning som ska segla den tillbaka.
  • klyban
    Anonym (12345) skrev 2019-08-25 16:05:28 följande:
    Nej jag är inte sur för att greta tog båten, du verkar mest sur för att folk diskuterar, rikigt bitter måste jag säga.

Hur diskuterar man om co2 och när Greta tagit en båt som skulle åka över Atlanten ändå och med vindens hjälp.
    Förklara dig
    Greta har smätt er alla på näsan genom INTE ta flyget, och ni blir så arga över en så briljant sak.

Saken är även om Greta hade tagit flyget, så ändrar sig inte en enda punkt i det hon säger och det hon har stöd i forskningen(vilket är ~93-95% av forskningen som stödjer Gretas opinionsbildning).

Sur har jag extremt svårt och bli, och du har inte den förmågan att klar av att göra mig sur.

Och enbart för den bristande saklighet som du har, och ibland inbillar man sig om man säger en saklighet, så blir alt annat sakligt.
    Men ledsen, saklighet är saklighet, där kan aldrig en saklighet göra om 10 felaktigheter.

Greta är en förebild, det går inte undkomma utan skygglappar.
    Men hon kommer garanterat göra nått som är mindre miljövänligt, men i kontrast till högerextrema ärenden för fossilindustrin.
    Så kommer nog det bli helt omöjligt, dock får tiden utvisa det.

hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Anonym (12345)
    klyban skrev 2019-08-25 17:25:21 följande:

Hur diskuterar man om co2 och när Greta tagit en båt som skulle åka över Atlanten ändå och med vindens hjälp.
    Förklara dig
    Greta har smätt er alla på näsan genom INTE ta flyget, och ni blir så arga över en så briljant sak.

Saken är även om Greta hade tagit flyget, så ändrar sig inte en enda punkt i det hon säger och det hon har stöd i forskningen(vilket är ~93-95% av forskningen som stödjer Gretas opinionsbildning).

Sur har jag extremt svårt och bli, och du har inte den förmågan att klar av att göra mig sur.

Och enbart för den bristande saklighet som du har, och ibland inbillar man sig om man säger en saklighet, så blir alt annat sakligt.
    Men ledsen, saklighet är saklighet, där kan aldrig en saklighet göra om 10 felaktigheter.

Greta är en förebild, det går inte undkomma utan skygglappar.
    Men hon kommer garanterat göra nått som är mindre miljövänligt, men i kontrast till högerextrema ärenden för fossilindustrin.
    Så kommer nog det bli helt omöjligt, dock får tiden utvisa det.

Personligen bryr jag mig inte så mycket hon får gärna fortsätta det hon gör om hon nu trivs med det.
  • klyban
    Anonym (12345) skrev 2019-08-25 19:09:42 följande:
    Personligen bryr jag mig inte så mycket hon får gärna fortsätta det hon gör om hon nu trivs med det.

Dock så gör hon den nästan allra mest miljövänliga resan över Atlanten.
    Så vad inbillar man sig ens säga emot?

Greta har verkligen lyft miljöfrågan till en ny nivå, och en nödvändig nivå.

• Anonym (12345)
    klyban skrev 2019-08-25 19:18:32 följande:

Så hur ska vi få fler att segla över atlanten eller ta båten till spanien för en veckas semester?
  • Anton Chigurh
    klyban skrev 2019-08-25 19:18:32 följande:

Ett containerfartyg, som ändå, skulle till Staterna. Det, klyban, hade varit hyfsat försvarbart.

Ett segelbåt som är sponsrad av bla BMW, och det där besättningen flyger, ISTÄLLET för Greta. Ja......vilket som är mest miljövänligt. Det ska ingen jävel våga INBILLA SIG något om. Typ....
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anonym (ångermanlänning)
    Anton Chigurh skrev 2019-08-25 19:50:19 följande:
    Ett containerfartyg, som ändå, skulle till Staterna. Det, klyban, hade varit hyfsat försvarbart.

Ett segelbåt som är sponsrad av bla BMW, och det där besättningen flyger, ISTÄLLET för Greta. Ja......vilket som är mest miljövänligt. Det ska ingen jävel våga INBILLA SIG något om. Typ....
    Likväl ändrar det inte fakta vi måste flyga mindre och släppa ut mindre. Bara för att ni blir galna för att ni äntligen hittat något att klaga på ändrar inte fakta att Greta har rätt om klimatet.
  • Anton Chigurh
    Anonym (ångermanlänning) skrev 2019-08-25 23:36:02 följande:

Likväl ändrar det inte fakta vi måste flyga mindre och släppa ut mindre. Bara för att ni blir galna för att ni äntligen hittat något att klaga på ändrar inte fakta att Greta har rätt om klimatet.

Så, hur ska vi få folk att skippa Spanienresan och cykla Svea Rike runt på sin semester istället ???
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • KillBill

Lägger du ofta tid på att klandra engagerade barn eller gör du så här bara för att det handlar om en 16-årig tjej som råkar vara engagerad i miljöfrågor? 

Att du anser att hon ska ta ansvar för att båten används för reklamuppdrag när hon inte reser med båten eller ta ansvar för hur andra människor tar sig till USA när hon seglar känns långsökt. Att hon valt segelbåt har skapat mycket uppmärksamhet för miljöfrågan vilket säkert är ett av syftena med valet av färdmedel.   
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • klyban
    Anonym (12345) skrev 2019-08-25 19:44:42 följande:
    Så hur ska vi få fler att segla över atlanten eller ta båten till spanien för en veckas semester?

Jag tar flyget(många många år sedan nu), men nu pratar vi om Greta.
    Och saken är att det är helt omöjligt att ta sig över Atlanten inom rimlig tid på annat och bättre sätt.
    Men Anton har en bra poäng med containerfartyg, men den ändrar dock inget om segelbåten.

Har du en bild med Greta på segelbåten och BMW reklam?
    Undrar då det står "unite behind The sciences" på båten och "global Climate", och ebn del till emd kliamtet och göra.
    Dock kan jag inte hitta en enda BMW logga.

Svar på tråden Greta Thunberg är överskattad