• Johnnyorange

Greta Thunberg är överskattad

Är så jävla trött på att höra allt tjat om henne. Jag har inget emot henne personligen. Men att strejka varje fredag med etablissemangets välsignelse är ingen stor bragd. Hon har blivit som någon sorts helig ko. "Hur kan man attackera ett barn" Var det någon kolumnist på Aftonbladet som skrev.

Men man måste ju få ha rätt att kritisera även det barn och ungdomar gör. Så länge man håller sig saklig. Nej kan inte se varför hon förtjänar så här mycket uppmärksamhet.

• Svar på tråden Greta Thunberg är överskattad
  • klyban
    Robert 832 skrev 2019-07-31 15:49:26 följande:
    Man kan vara oroad för en individ även om man är helt emot deras ståndpunkt. Vet att det är ett främmande koncept för vänstern. Med det sagt skulle Greta vara säkrare i ett flyg än en segelbåt.

Abledningen till att ta upp det faktum att hon får stöd, och inte av vilka som helst heller, är kort och gott att påvisa att det här inte är en fråga om ideologi men kapital, något som ju vänstern nekat till hela tiden. Saken är den att det finns alterbativ till illa beprövade energikällor, kärnkraft och bränsleåtervinning. Det senare är på gång efter en australiensisk innocation. Grejen med gröna källor är att de påstår inte släppa ut co2 men de gör inget åt det co2 som redan finns i atmosfären. Min ståndpunkt är att menade man allvar med att värna om miljön skulle man invester i bräbsleåtervinning och rensa överflödet. Det är enda riktiga sättet att på riktigt reparera skadan.

Men din ståndpunkt inget med miljön behöver vi bry oss om?
    För någonstans måste vi börja, och varför börjar man med ad hominem mot Greta och falsk empati?
    Varför inte börja med saklighet?
    För det är nått som detta ämne sakar av en sida, och fatalt också.

hur många meter var det?
  • Anonym (Xx)
    klyban skrev 2019-07-31 16:25:04 följande:

Ett helt inlägg utan saklighet och bara ad hominem.

Det är så man vet någon inte har nått och säga längre.

Det är ju du själv nu som bara skriver inlägg utan saklighet. Jag har länge sett att du bara rapar om samma ord hur man än försöker skriva seriösa argument.
  • klyban
    Anonym (Xx) skrev 2019-07-31 16:31:19 följande:
    Det är ju du själv nu som bara skriver inlägg utan saklighet. Jag har länge sett att du bara rapar om samma ord hur man än försöker skriva seriösa argument.

Ett helt inlägg TILL, och utan saklighet och bara ad hominem.

Antar att du förstått Greta är en opinionsbildare, elelr är det en fantasi att du vet vad det är nu?

hur många meter var det?
  • Anonym (Xx)
    klyban skrev 2019-07-31 16:36:51 följande:

Ett helt inlägg TILL, och utan saklighet och bara ad hominem.

Antar att du förstått Greta är en opinionsbildare, elelr är det en fantasi att du vet vad det är nu?

Jag har förstått att Greta är ännu en i raden av tomma ord och att du nu bara sitter och gör dig rent dum emot mig i inlägg efter inlägg. Du verkar må lite dåligt av detta.
  • Man343

En betydligt viktigare fråga är hur många gånger på ett dygn samma person kan skriva ad hominem på ett forum... Börjar bli Bosse Ringholm nivå på trådarna om fröken Thunberg nu...

• Robert 832
    klyban skrev 2019-07-31 16:27:12 följande:

Men din ståndpunkt inget med miljön behöver vi bry oss om?

För någonstans måste vi börja, och varför börjar man med ad hominem mot Greta och falsk empati?

Varför inte börja med saklighet?

För det är nått som detta ämne sakar av en sida, och fatalt också.

Frågan jag ställer mig är om du är läskunnig. Jag har tvärtom föreslagit en lösning som inte bara minskar utsläppen utan kan städa upp den skadliga koldioxin. Det vore passande om du kunde sluta stoppa ord i folks munar och tala om för dom vad deras ståndpunkt är.

Lösningen jag förslår kräver inte att hela världen ska skuldsättas i mångmiljardbelopp för att hushållen ska ha en särskild bil som väldigt många aldrig kommer att ha råd med och som tredje världen får lida för att tillverka.

Sen är det oerhört dumt av dig också att anklaga mig för falsk empati, vem är det som gärna skickar en 16-åring över atlanten för sin politiska övertygelse? Kan man inte få jobbet gjort själv så skicka ett barn right!?
  • Anonym
    Man343 skrev 2019-07-31 16:55:44 följande:

En betydligt viktigare fråga är hur många gånger på ett dygn samma person kan skriva ad hominem på ett forum... Börjar bli Bosse Ringholm nivå på trådarna om fröken Thunberg nu...

Och "opinionsbildare" inte att förglömmas.
  • Man343
    Anonym skrev 2019-07-31 17:10:49 följande:

Och "opinionsbildare" inte att förglömmas.

Missade den. Tror det ligger upp på bet 365 nu faktiskt.
  • Man343
    Anonym (Kent 14 år) skrev 2019-07-07 00:08:22 följande:

Greta är den perfekta PR skapelsen. Ett tomt kärl att fyllas på substans av alltifrån opportunistiska politiker till aktörer inom klimatindustrin, till hennes egen författarinna till mamma. Kritiserar du hennes påståenden, hennes alarmistiska uttalanden som saknar vetenskapliga belägg. Ja då kritiserar du inte bara ett barn utan ett barn med en mental nedsättning, du borde skämmas.

Alla vet att något måste göras åt klimatet. Högre skatter, mer makt/resurser åt staten och subsidierade el-cyklar är dock inte lösningen. Varken i det korta eller långa loppet.

Greta är en PR-kupp rakt igenom. Artificiellt skapad av det mediala och politiska etablissemanget, och alla ni som är för blåögda för att se det (det senaste klimatdrevet har såklart inget med att vänsterliggande miljöpartier sett en nedgång det senaste och således hotade ställningen hos de flesta vänsterblock/regeringar i EU).

Ja frågan är om ni hade varit lika blåögda och förstående om det istället var gulliga lilla Kent 14 år med asperger som reste land och rike runt för att varna om ohämmad migration och dess katastrofala konsekvenser.

FÖÖ-ÖÖÖ-ÖÖÖ - rmodligen inte...

Bland det bästa jag läst på detta forum tror jag!
  • Anonym (Xx)
    Man343 skrev 2019-07-31 16:55:44 följande:

Ja verkligen. Det blir så tråkigt.

Det är synd om människorna som Strindberg sa.
Svar på tråden Greta Thunberg är överskattad