• Ölandstoka

IVF maj 2019

Najo skrev 2019-06-10 17:39:31 följande:

Hej alla, min ordentliga maratonmensvärk avtog ju vid 16 igår efter 20h ihållande värk. Samtidigt avtog den ömhet jag hade i brösten. I morse när jag vaknade kändes allt nollställt/dött, inte ens vattnig flytning jag brukar ha på morgonen. Nu har jag fått tillbaka diffusa symptom vid lunch. Känns precis som svag träningsvärk i livmodern och tänker att det är en effekt av min 20h långa kramp/mensvärk. Lite diffust i brösten, lite diffust generellt. Typ superlite illamående. Blir helt galen av detta. I morse kändes utgången klar att det var kört. Nu har jag en gnutta hopp igen...

Ja det går verkligen upp och ner de här dagarna!

Jag har haft hemsk huvudvärk sedan efter lunch idag men jag skyller nog på jobbet ;) Molandet/ilandet i magen har fortsatt idag med men mina bröst har nästan slutat ömma helt även om de fortfarande är svullna, det känns som ett dåligt tecken. Har kissat sisådär 10-20 gånger idag :P Känns jobbigt att jag redan har börjat ganska efter spottings, det vore inte konstigt om de inte kommer förrän torsdag och med lutinus kan det ju bli ännu senare antar jag. Ska ge mig på lite terapi imorgon och gå på toa utan att titta efter, det kommer att bli en utmaning!
  • Ölandstoka
    cutepoison skrev 2019-06-11 05:58:22 följande:

Godmorgon!

Det verkar som att jag kan få känna mig lite gladare! Hjärtat höll på att hoppa ur medan jag väntade på resultatet. Tänk att min son ska bli storebror!

Vad härligt :) Grattis!!!
  • Ölandstoka

För min egen del har jag ordentlig huvudvärk sedan lunch igår, har mensvärk till och från och brösten har slutat ömma helt. Gissar att det inte är så bra tecken men inga spottings än iaf.

• Ölandstoka
    LLW skrev 2019-06-11 08:31:17 följande:

När har du BIM?

Jag fick en ordentlig blödning igår.. tog lutinus typ 5 timmar försent och då började det. Så känns verkligen som att lutinus är det enda som håller mensen borta. Den skulle kommit för 2 dagar sen. Nu när jag tagit dom som jag ska har det typ slutat..

Ringde till Livio Falun idag och sa att vi vill börja behandling där. Ska få hem mina journaler först sen blir det startmöte. De stänger för sommaren nästa vecka men har vi tur och RMC är snabba med att skicka kanske vi hinner innan dess.

Känns så sjukt att vi nu planerar för vår fjärde ivfbehandling... :(

Nej, vad jobbigt! Har du tagit något test? Kan knappt föreställa mig hur jobbigt det måste kännas, så vansinnigt mycket respekt för styrkan det måste krävas. Det ska vara en bra klinik, hoppas att de hittar det som är rätt för er!

Jag är så oregelbunden i min cykel, bim varierar mellan 12-16 dagar efter äl, så mens senast lördag enligt en vanlig cykel. Får jag spottings testar jag nog på fredag, om jag inte får något vet jag inte om jag vågar testa redan på söndag.
  • Ölandstoka
    Najo skrev 2019-06-11 10:19:38 följande:

Jsg har alltid trott jag har 16 dagars lutealfas. Men i april när blaston inte klarade tining och jag hade tagit ovitrelle kom mensen 12 dagar efter ägglossning. Jsg har inte sovit i natt, vet inte vad det är. Går bara inte. Nu är det så att jag känner mig gravid det kan kag inte sticka under stol med. Det slog till iigår. Kommer väl få äta upp det när jag testat negativt.

Förra veckan to fre kände jag inget hur mkt jag än försökte. Men nu känner jag det mesta (vilket jag inte brukar så här tidigt). Sedan är det också så att jag blev gravid i mars men fick MA i v 7. Så oavsett när jag testar så spelar ingen roll OM jag skulle vara gravid för jag vet att det skulle vara lika jobbigt stt vänta på första VUL: et som den väntan jag befinner mig i nu. Så just nu njuter jag faktiskt bara av känslan att jag KÄNNER mig gravid. Jag vågar inte testa än. Njuter hellre av känslan nu än att ta ett negativt besked.

Mysigt att få känna sig lite gravid, låter bra att bara njuta i det :)
  • Ölandstoka

Jag har en fråga.. Är det fler än vi som har gjort en privat ivf i väntan på landstinget?

Har ett mardrömsscenario i huvudet att vi berättar det för landstinget och de då säger att vi inte längre är berättigade gratis försök. Någon som vet? Står inget om det men jag blir så osäker. Eller ska man bara spela dum och inte säga något?

• Ölandstoka
    LLW skrev 2019-06-11 14:14:18 följande:

Inte testat, och kommer nog inte göra det. Är så otroligt trött på att se negativa graviditetstest vid det här laget. Väntar in mensen istället. Känner så idag iallafall men imorgon kanske det är annorlunda!

Såg att du skrev om privat och sen landsting, en tjej i en annan grupp jag varit med i länge har gjort precis samma sak och det har inte varit något problem!

Jag förstår, tycker också att negativa test är mycket värre än att vänta in mensen. Hoppas att det känns rätt det du väljer.

Spontant känns det som att det inte vore några problem att ha ett privat ivf i bagaget men man vet liksom aldrig. Tack!
  • Ölandstoka
    cutepoison skrev 2019-06-11 14:34:56 följande:

Beror kanske på vilket landsting men en vän till mig gjorde privat först för att de inte orkade vänta och sedan via landstinget. Har för mig att du får 3 gratis försök så länge du inte har något barn.

Ja det låter ju rimligt tycker jag :)
  • Ölandstoka
    LLW skrev 2019-06-11 18:04:51 följande:

Ja man är så jäkla ärrad av att se dom där :( sitta och stirra och försöka vinkla för att kanske kaaaanske finns det ett supersvagt litet pyttestreck där. Usch. Kan inte ens föreställa mig hur det skulle vara att få plus.

När räknar ni med att kunna göra hos landstinget? Förstår att du blir orolig, man är ju så rädd att något ska gå fel i den här processen. Det FÅR liksom inte gå fel.

Jag ringde och frågade och hon sa att de var fullbokade kommande period men att de har korta perioder. Hon sa tom att vi kanske får en tid redan innan sommarstängningen så det känns jättebra. Skulle vara så skönt att ha recepten så att vi kan köra igång redan i augusti kanske.
  • Ölandstoka
    LLW skrev 2019-06-11 21:39:38 följande:

Wow! Det vore ju fantastiskt isåfall. Det är så mycket lättare att ta misslyckandena om man har en plan för hur man ska fortsätta.

Men du vet ju inte än om du faktiskt måste göra ett till! Hur känner du dig?

Usch, sitter och funderar hur jag ska orka jobba. Igår fick vi besked om noll till frysen och någon timme senare kom spottings. Det har blivit mer idag och tillsammans med mensvärken så har jag gett upp helt. Tror att mensen kommer redan idag eventuellt, den ökande mensvärken säger det iaf.

Så nu blir det till att deppa ihop totalt några dagar, till lördag måste jag umgås med en massa barn och några gravida så jag är ändå glad att det hände nu och inte typ fredag.

Hur går det för dig?
  • Ölandstoka
    Najo skrev 2019-06-12 08:14:01 följande:

Jag hade horribel mensvärk 20h med start lö kväll... sedan i må normal molvärk... aldrig hänt mig under en ruvning. Trodde också det var totalt kört. Kollade mensen var 5e min i 20 h. Var totalt slutkörd efteråt. Ge inte upp än.

Det är kört, mensen kom redan nu. Hoppas det går bättre för dig.
  • Ölandstoka

Tack så mycket för alla fina ord, det värmer! <3

Kommer att vara ledsen ett tag men hoppas att glöden kommer tillbaka snart. Vi kommer att hoppa på nästa behandling så snart vi får, har vi tur blir det redan i augusti.

• Ölandstoka
    LLW skrev 2019-06-13 07:34:54 följande:

Jag fattar inte. Hela kroppen skakar. Händerna funkar knappt.

Jag har tagit test. Fyra stycken. Dom blir positiva direkt. DIREKT. det är två streck där. TVÅ. Jag fattar inte. Det här händer inte. Det går inte. Det händer inte mig. Jag vet inte vart jag ska ta vägen

Men grattis!!!! Det är ju helt fantastiskt! Jättestort grattis :)
  • Ölandstoka

Jag ska på aw imorgon så testade bara för att i morse och det var neg som väntat. Fick ok från kliniken att sluta med lutinus vilket är skönt. Det har varit en jättetrevlig tråd och jag hoppas att det finns någon liknande i augusti när det blir dags igen. Hoppas så klart att det inte är fler som får anledning att söka sig till liknande tråd, tycker vi bestämmer att vi ses i en bf-tråd inom kort ;) Önskar er alla jättelycka till och tack för pepp och tröst!

• Ölandstoka
    Najo skrev 2019-06-13 13:10:17 följande:

När har du BIM? Ringde min klinik i morse o de vill att jag tar lutinus till testdag dvs sö.

Bim är typ nu. Hon frågade hur mycket jag blödde och när jag sa att jag hade som vanlig mens, vanlig mensvärk och testade negativt så sa hon att det var ok att sluta. Det går ju knappt att använda lutinus ändå, den rinner ut med mensen.. Hon ville ändå att jag skulle testa igen och ringa på måndag men jag vet att det är kört, vill bara gå vidare nu.
Svar på tråden IVF maj 2019