Najo skrev 2019-06-03 09:51:17 följande:
Jag känner en glädje och hopp första ruvningsv. Vecka 2 är ett helvete! Ofta rinner det ju till av lutinusen och man blir helt panikslagen, rusar på toaletten o kollar. Vidrig period. Svårt att fatta om man inte varit där. Det värsta är ju från 12 dgr efter ägglossningen då mensen kan komma... eller inte.
Ja den här veckan förväntar jag mig inte att något ska hända, nästa vecka blir nog rätt jobbig. Ska på barnkalas på lördagen nästa vecka, blir 16 dagar efter plocket. "Måste" gå och är så rädd att jag kommer att sitta där bland alla barn och föräldrar med mens.
Jag har en fix idé att jag absolut inte vill testa en vardag. Är det positivt vill jag kunna fira och är det negativt vill jag kunna sörja. Så varje cykel kollar jag när det blir bra att testa. Bara att det aldrig har hänt eftersom mensen alltid har kommit. Nu har jag som sagt testdag en måndag så jag kommer att testa en dag tidigare. Blir lite väl att vänta fyra dagar till fredagen! Men mitt halvtomma glas säger mig dock att mensen kommer att hinna dyka upp innan det blir aktuellt ens.