Söderlund skrev 2019-05-31 14:43:40 följande:
Har tyvärr inget tips men ville bara skriva och säga att du är inte ensam om att tänka så. Jag tror på vetenskapen och den statistik som finns kring IVF, jag vill och jag önskar inget annat i hela mitt liv att det här ska fungera för oss och att vi ska lyckas, men jag tror inte heller att det kommer att gå... Jag har haft den känslan under hela barnlösheten (vi började försöka september -17) och jag kan inte förklara den, men så känns det.
Vad skönt att plocket gick bra! Hoppas att det blir många befruktade :) Vet du när det blir insättning?
Visst är det konstigt att tänka så, att det aldrig kommer att funka. Kanske en försvarsmekanism. Blir lite konstigt här hemma då mannen är helt säker på att det kommer att gå vägen medan jag redan nu planerar och förbereder mig på mens. Ska på barnkalas om två veckor och har ångest redan nu inför att ha mens efter en misslyckad ivf då..
Vi får rycka upp oss och försöka njuta av att ruva när det kommer! Så nära har jag nog aldrig varit förr, det ska bli mysigt :)