IVF maj 2019
Stort grattis!!!
Stort grattis!!!
Idag kom brevet! Vi hade 4 fina tredagarsembryon varav ett sattes in, ALLA 3 övriga klarade sig vidare och kunde frysas in dag 6! Helt otroligt!! Jag fattar att allt kan vända men är så otroligt glad över att vi kommit såhär långt i första omgången!!
Har bestämt mig för att testa imorgon. Jag klarar inte av den här väntan längre och jag har ju ändå bim på onsdag. Min hjärna är inställd på negativt resultat så om jag inte skriver här imorgon var det nog mest troligt så och jag sörjer.
Vi har fått några negativa besked idag som gör mig ledsen så jag tänker att jag lika bra kan ta beskedet redan imorgon (vill testa med morgonurin) eller bli lite gladare om det trots allt skulle vara positivt.
Godmorgon!
Det verkar som att jag kan få känna mig lite gladare! Hjärtat höll på att hoppa ur medan jag väntade på resultatet. Tänk att min son ska bli storebror!
OJ!! Hurra!!
Jag har en 5 dagars blastocyst och är på ruvardag 7 imorgon. Kanske vågar jag testa på morgonurin.
Usch, sitter och funderar hur jag ska orka jobba. Igår fick vi besked om noll till frysen och någon timme senare kom spottings. Det har blivit mer idag och tillsammans med mensvärken så har jag gett upp helt. Tror att mensen kommer redan idag eventuellt, den ökande mensvärken säger det iaf.
Så nu blir det till att deppa ihop totalt några dagar, till lördag måste jag umgås med en massa barn och några gravida så jag är ändå glad att det hände nu och inte typ fredag.
Hur går det för dig?
Hej alla! Jag får äta upp det, trodde jag var gravid. Men det är jag inte, ett stort fett minus! Lycka till alla!
Kram
Hej alla! Jag får äta upp det, trodde jag var gravid. Men det är jag inte, ett stort fett minus! Lycka till alla!
Kram
[quote=79686081][quote-nick]Najo skrev 2019-06-12 11:11:28 följande:[/quote-nick][/quote]
Finns en chans!!
Hej, Det här är första gången jag skriver i ett sådant här forum, jag är ny på det här, och jag vet inte riktigt vad som menas med ruvar dag och diverse förkortningar. fick i dag ett brev om att de övriga äggen inte gick att frysa in och har stor grinat i oro sedan dess för att jag nu undrar om det betyder att det embrio som jag nu haft i min sedan 6/6, förmodligen inte kommer ta.
Jag har haft kraftig molande verk i ländrygg,
Växlande spänningar i buk, fast det är ryggen som är konstant.
och bröst vårtorna ömmar konstant men det är en skala på "släpp tuttarna fria" till hoppsan det kändes när man känner efter.
Sedan Ägg Insättningen. Om det betyder att jag är påväg att få mens eller inte vet jag ej, för jag har i från början en hormon brist som gör att jag inte har en regelbunden mens.
Undrar om det fins någon där ute som kan ge en kvinna på landet några tröstande ord, för jag har ingen i min närhet som förstår eller som gjort detta
och jag vet inte vart jag skall vända mig då det verkar som att det är något fel på växeln som jag skall ringa till..
<3
Jag fattar inte. Hela kroppen skakar. Händerna funkar knappt.
Jag har tagit test. Fyra stycken. Dom blir positiva direkt. DIREKT. det är två streck där. TVÅ. Jag fattar inte. Det här händer inte. Det går inte. Det händer inte mig. Jag vet inte vart jag ska ta vägen
Ang BIM. Du behöver inte fundera på det datumet, BIM påverkar inte huruvida graviditet fortlöper eller inte. Det hänger på embryot! Försök att inte oroa dig, vet att det är svårt. Embryots öde styrs av huruvida det är genetiskt intakt eller ej (i de flesta fallen).
Tack :D
Alla streck kom fram inom 20 sekunder. Lite olika styrka men helt klart synliga, ingen tvekan.
Jag har haft blödningar till och från sedan ruvardag 8. Ibland mer rosa/röda och ibland mer beiga. Har googlat så mycket om blödningar med lutinus och det verkar så himla vanligt, så jag tänker inte oroa mig om det inte börjar komma mer som mens typ. Jag tar trombyl också så tänker att det kanske bidrar till att det blöder mer.
HUR ska jag överleva denna dag på jobbet?? Kommer inte kunna berätta för mannen förens ikväll! Ringde honom förut och var sååå nära men efter att ha drömt i snart tre år om hur jag ska berätta för honom ville jag inte förstöra haha.
Jag har tyvärr alltid haft 2 väldigt tydliga streck i tid! Plussar inte sent... kört. Men så knäckt som jag var vid missfallet i april kommer jag nog inte bli..jag har ju ändå mina fina 2 barn och äggdonation är ff ett alt. Jag har ett i frysen också.
Det här. Trodde aldrig jag skulle få se detta. Oavsett hur det här går nu så är jag SÅ glad att få ha upplevt detta.
Väntar på att mannen ska komma nu så jag får överraska. Skakar i hela kroppen! Herregud
Wow Grattis!!! Har inte varit inne på länge men kände att jag ville in och se hur det går för alla, och blev så glad när jag såg att du plussat :) Är också 31 och har aldrig varit gravid, längtar så!
Vi har så dålig karaktär här hemma och klarar inte av att vänta. Och vi vågar nog nääästan påstå att jag är lite gravid jag också.
Strecket på teststickan blir starkare. Först (överst i bild) ruvardag 7 och idag ruvardag 10. Officiell testdag är på tisdag.
Håller tummarna! Men nog låter det som att du även kommer att plussa på söndag.
Blöder, något sparsamt men i övrigt mensvärk som vanligt. Måste fortsätta med lutinus och ta ett test om en vecka. Fy fan...
Hej alla lyckosamma IVF:are. Tyvärr kom min mens i morse men det var väntat. Nu har Jag fått uppleva min första misslyckade IVF (blivit gravid på alla tidigare). Det har säkerligen mycket att göra med min ålder (44) och har respekt för det. Nu blir det att vila kroppen under sommaren och testa med blaston i frysen aug/sept. Fungerar inte det blir det väl till att fundera på äggdonation. Lycka till alla lyckliga nyblivna gravida och hoppas att ni andra får se ett plus snart! Har verkligen uppskattat att prata med er under den jobbiga ruvningstiden. Ni är toppen!