• Barnlängtan31år

IVF maj 2019

Ölandstoka skrev 2019-05-31 09:32:16 följande:

De ringde nyss. Av sju ägg blev tre befruktade, så återföring imorgon. Tror inte att det hade spelat någon roll hur många som blev befruktade, har ändå varit helt inställd på ett till mig och inget till frysen. Så jag är inte ett dugg besviken men ledsen över att jag liksom inte tror på detta. Har jättesvårt att tro att det skulle kunna leda till en graviditet. Längtar jättemycket efter att få ruva och låtsas lite men räknar med att mensen kommer.

Är det någon som har något tips på hur jag kan vända situationen? Jag skulle så gärna vilja tro på min kropp och de här tre äggen men det går inte..

Jag har läst historier här på familjeliv där det endast var nått eller ett par ägg som klarade befruktning, men det var guldägget de fick tillbaka! Av dessa tre ägg, vad är det som inte säger att något eller några av de skulle leda till barn? :) Jag förstår din oro och känsla av hopplöshet. Men tänk, nu har du tre små embryos på gång!

Stort lycka till!! <3
  • Barnlängtan31år
    Ölandstoka skrev 2019-06-02 19:12:48 följande:

Härligt, en till ruvare imorgon :)

Och ytterligare en! :)

Nu får vi hoppas på våra små embryon! Spännande att följas åt i rivningstiden.
  • Barnlängtan31år
    Loviisa89 skrev 2019-06-01 12:40:56 följande:

Vi hade äggplock förra fredagen med totalfrys. Dom punkterade 27 äggblåsor, fick ut 22 ägg, 16 blev befruktade och fyra blastocyster kunde dom frysa. 1 av dom på dag 5 och tre på dag 6.

Förra gången fick vi också 4 blastocyster (men från 10 ägg), så det känns ju som att det var många med dålig kvalitet denna gången. Hoppas att dom som blev kvar är bra kvalitet iallafall, vi får se i höst när vi börjar med insättningar om nån vill fästa.

4 av 16 som blev blastocyster är ett helt normalt utfall, och skönt att ha några i frysen! :)
  • Barnlängtan31år
    zey skrev 2019-05-31 12:00:11 följande:

Hej tjejer.... är så otroligt ledsen nu. Plussade ju förra veckan och var så himla glad. Men imorse började jag stört blöda och det kom massa klumpar. Blöder fortfarande rött blod och har hemsk mensvärk. Ringde till kliniken som sa att det är nog ett tidigt missfall..

Så ledsen och knäckt, var så glad att det tog sig på första försöket. Nu blir det nya tag i augusti...

Usch vad ledsamt :( Hoppas på guldäggen i augusti!
  • Barnlängtan31år
    Denstarke skrev 2019-05-31 20:38:17 följande:

Hej alla

Känner med er Zey, Mudcake och LLW.

Vi har testdag på söndag, RD 13, blastocyst. Det är också dagen för beräknad normal mens. Vi kommer ta ett RFSU tidigt test imorgon bitti. Så vi är nervösa. Samtidigt har jag känt lite smärtor som liknar menssmärtor och sedan igår har jag lite LITE ljusbruna flytningar. Inte hela tiden, men till och från. Väldigt lite och utblandat med lutinus och flytning....

Får väl se hur det ser ut imorgon. Har inte känt så mycket alls, annat än väldigt hungrig och väldigt kissnödig senaste 5-6 dagarna...

Hur har det gått?
  • Barnlängtan31år
    Najo skrev 2019-06-03 14:59:42 följande:

Jag ringde och kollade ststus på de tre andra embryona som hade toppnotering dag 2 (score 10, 10, 9) och tyvärr gick bara en till frysen idag/blastocyst. Hade hoppats det var 2 iaf framförallt då de såg så perfekta ut. Plötsligt känns det lite mindre positivt. Hade fler gått vidare hade jag haft större hopp om det embryot jag ruvar på.

Hoppas du fått ett perfekt embryo i dig!

Nu är jag ruvare på blastocyst!
  • Barnlängtan31år
    cutepoison skrev 2019-06-02 20:01:35 följande:

Hej, Hoppar in här. Vi fick en son på första IVF försöket 2016 på sahlgrenska. Vi fick ut 6 ägg, 3 blev befruktade, 1 återfördes, inga till frysen. 

I fredag (31/5) gjorde vi en återföring på färskt äggplock på nordic ivf, en 2-dagars eftersom de bara fick ut 5 ägg denna gång. 4 hade befruktats, vilket kändes jätte positivt. 1 återfördes. Är så sjukt nervös nu. Har testdag 16/6. Känns som en evighet till dess. Någon annan som också har testdag senare i juni?

Har också testdag den 16/6 :)
  • Barnlängtan31år
    cutepoison skrev 2019-06-03 20:12:49 följande:

Vad kul! Då är flera stycken i den här gruppen! :D Vi kan stötta varandra oavsett. Är det din första ivf? 

Ja, och första insättningen. Blev totalfrys för två månader sedan, så nu liggen en liten blastocyst i magen :)

Håller tummarna för oss alla!!
  • Barnlängtan31år
    cutepoison skrev 2019-06-06 14:58:42 följande:

Hur mår ni alla? Tycker det är så seg väntan. Mår lite illa men jag inbillar mig säkert.

Känner typ inget, är på RD 3. Möjligtvis svag och molande värk i mage/ljumskar. Inget i brösten. Usch, är så rädd för att jag ska få spottings som jag alltid brukar få några dagar innan mens... Men men, ska försöka tänka positivt!
  • Barnlängtan31år
    Längtar201981 skrev 2019-06-05 20:11:05 följande:

Gjorde första återinförandet idag. Känner mig ganska lugn, skönt att kommit så långt men känns som en lång väntan fram till testdag 21/6

Välkommen :) Ja, tiden går rätt låååångsamt!
Svar på tråden IVF maj 2019