• Anonym (Nätdejting4ever)

Killar - feminist som tjej?

Krav/inte krav?

• Svar på tråden Killar - feminist som tjej?
  • Anonym (benet)
    Anonym (kille) skrev 2019-04-20 23:20:08 följande:
    Metoo har med PÅSTÅDDA övergerpp att göra, om de är eller inte är det på riktigt avgörs i en rättssal.
    Fel, man avgör inte i en rättssal att ett övergrepp inte var på riktigt. Det som avgörs är huruvida det kan bevisas i en juridisk mening.
    Anonym (kille) skrev 2019-04-20 23:24:49 följande:
    Ja det forskas, men vi pratar inte om forskning utan om feminismens syn på vad som bör prioriteras eller hur?

Ja mustaschkampanjen är bra men det är inte ett feministisk initativ. Vad jag vet har ingen feminist någopnsin slagit ett slag för manlig cancer, vilket styrker påståendet att feminismen enbart jobbar för kvinnor och skiter i män och kan alltså inte kallas för en rörelse för jämställdhet för då skulle man kämpa för båda könen.
    Har någon feminist vad du vet sagt att forskning på kvinnlig cancer ska prioriteras före forskning på manlig cancer då?
  • Cnowle
    Anonym (kille) skrev 2019-04-20 18:15:54 följande:

Ja men självklart duger ju aldrig undersökningar när de inte säger det man vill, så är det ju. Nu har du fått iaf min källa, kan du presentera något som styrker att det inte skulle vara så?

För att en undersökning ska vara trovärdig krävs ett slumpmässigt representativt urval av befolkningen, och dessutom ett minsta antal svarande (i Sverige minst 1000 pers). Dessa kriterier uppfyller inte YouGov. Man anmäler sig frivilligt dit, så ingen kan veta vilka som svarat. Dessutom går det lätt att manipulera en sån undersökning genom att flera likasinnade registrerar sig.

Om du t ex frågar runt på Familjeliv hur många som använder dator, surfplatta eller mobiltelefon regelbundet, så blir svaret 100%, eftersom det är en förutsättning för att använda sajten. Men det betyder inte nödvändigtvis att 100% av hela svenska folket gör det, eller hur?

Det finns inte heller någon anledning för någon att ?bevisa att det INTE är som jag påstår?. Den som påstår något har bevisbördan. Om det enda beviset är en undersökning utan trovärdighet så räcker det inte - oavsett om det är sant eller ej.
  • Cnowle
    Anonym (kille) skrev 2019-04-20 18:15:54 följande:

Ja men självklart duger ju aldrig undersökningar när de inte säger det man vill, så är det ju. Nu har du fått iaf min källa, kan du presentera något som styrker att det inte skulle vara så?

För att en undersökning ska vara trovärdig krävs ett slumpmässigt representativt urval av befolkningen, och dessutom ett minsta antal svarande (i Sverige minst 1000 pers). Dessa kriterier uppfyller inte YouGov. Man anmäler sig frivilligt dit, så ingen kan veta vilka som svarat. Dessutom går det lätt att manipulera en sån undersökning genom att flera likasinnade registrerar sig.

Om du t ex frågar runt på Familjeliv hur många som använder dator, surfplatta eller mobiltelefon regelbundet, så blir svaret 100%, eftersom det är en förutsättning för att använda sajten. Men det betyder inte nödvändigtvis att 100% av hela svenska folket gör det, eller hur?

Det finns inte heller någon anledning för någon att ?bevisa att det INTE är som jag påstår?. Den som påstår något har bevisbördan. Om det enda beviset är en undersökning utan trovärdighet så räcker det inte - oavsett om det är sant eller ej.
  • Iarwain
    Anonym (F) skrev 2019-04-19 20:22:12 följande:
    Google it
    Det finns massor med uppfattningar om vad feminism är och inte är.
    Vore det inte bättre att gå till pudelns kärna och definiera de exakta egenskaperna som är önskvärda/icke önskvärda än att ta omvägen kring en "-ism"?
  • Anonym (kille)
    Cnowle skrev 2019-04-21 02:19:24 följande:

Jag tycker mest det låter som jävligt dålig argumentationsteknik att kräva källa som sen bortförklara den som icke trovärdig utan att själv inte kunna producera nogot som motsäger det.

Så tills du kan producera någon egen trovärdig urdersökning som motsäger det jag postat så finns det liksom inget mer att säga och allt du säger är bara rena spekulationer
  • John22

Nej, jag vill ha någon som är för jämställdhet, en egalitarist.

Överste Senap skrev 2019-04-20 22:45:45 följande:

Metoo har att göra med sexuella övergrepp att göra vilket inte har med sex att göra.

Vad har männen förlorat på fri sex? Männen har alltid kunnat bejaka sin sexualitet, nu kan även kvinnan det. Är det ojämställt till mannens nackdel menar du?

Nej, har ingen aning om vad du fick det ifrån. Som vanligt så bygger man upp halmgubbar genom att ställa frågor med inbyggda påståenden. Man har en bild av vad meningsmotståndaren bara *måste* tycka, och argumenterar sedan utifrån det.
    Överste Senap skrev 2019-04-20 22:50:18 följande:

Peka på det inlägg där jag hävdar att feminismen har monopol på jämställdshetsfrågor. Klarar du inte av att argumentera utan att lägga ord i folks mun har du mycket att jobba med.

Det är den allmänna känslan jag och många ex-feminister med mig får, när man hör den feministiska argumentationen.
    Anonym (kille) skrev 2019-04-20 23:18:09 följande:

Jag tycker man beter sig precis som eller värre än det man säger sig kämpa emot och sen drar man på sig offerkoftan och känner sig kränkt så fort man får mothugg

Ja, sådana tendenser har jag också märkt av ibland.
    Anonym (kille) skrev 2019-04-20 23:20:08 följande:

Metoo har med PÅSTÅDDA övergerpp att göra, om de är eller inte är det på riktigt avgörs i en rättssal.

Ja, det är beklagligt att en del feminister förespråkar rättsosäkerhet.
    Anonym (benet) skrev 2019-04-20 23:56:11 följande:

Fel, man avgör inte i en rättssal att ett övergrepp inte var på riktigt. Det som avgörs är huruvida det kan bevisas i en juridisk mening.Har någon feminist vad du vet sagt att forskning på kvinnlig cancer ska prioriteras före forskning på manlig cancer då?

Det var ju det han menade, men använde andra ord.

Det är inte vad som sägs som avgör, utan vad som görs. Och visst är det naturligt att som kvinna fokusera mer på bröstcancer, men för samhället är det viktigt att båda cancerformerna får lika mycket uppmärksamhet.
    Cnowle skrev 2019-04-21 02:19:15 följande:

Kanske därför SD får så starkt stöd i såna undersökningar?

Man kan ju ljuga också.

Däremot kan man spekulera, tycka/tro och tolka efter ens egen syn på saken. Allt behöver inte vara svart/vitt, sant/falskt, fakta/ickefakta osv.
  • Anonym (kille)
    Anonym (benet) skrev 2019-04-20 23:56:11 följande:
    Fel, man avgör inte i en rättssal att ett övergrepp inte var på riktigt. Det som avgörs är huruvida det kan bevisas i en juridisk mening.
    Anonym (kille) skrev 2019-04-20 23:24:49 följande:
    Ja det forskas, men vi pratar inte om forskning utan om feminismens syn på vad som bör prioriteras eller hur?

Ja mustaschkampanjen är bra men det är inte ett feministisk initativ. Vad jag vet har ingen feminist någopnsin slagit ett slag för manlig cancer, vilket styrker påståendet att feminismen enbart jobbar för kvinnor och skiter i män och kan alltså inte kallas för en rörelse för jämställdhet för då skulle man kämpa för båda könen.
    Har någon feminist vad du vet sagt att forskning på kvinnlig cancer ska prioriteras före forskning på manlig cancer då?
    Ja precis, poängen är att det räcker inte med att påstå att att man blivit utsatt för övergrepp, det måste bevisas. Alltså är det inte metoo som avgör om personen är skyldig eller ej utan rättsystemet.

Sagt eller inte sagt är saksamma, att propagera för att samhällets resurser endidigt ska användas för bröstcancer men skita prostatacancer visar ganska tydligt att man inte tänker jämställt för i så fall hade man propagerat för att samhällets resurser används för ALL slags cancer. 
  • Anonym (kille)
    Anonym (Nätdejting4ever) skrev 2019-04-21 23:13:12 följande:
    Det är den allmänna känslan jag och många ex-feminister med mig får, när man hör den feministiska argumentationen.
    Anonym (Nätdejting4ever) skrev 2019-04-21 23:15:04 följande:
    Ja, sådana tendenser har jag också märkt av ibland.
    Det är inga tendenser, det är liksom ganska solklart. Och det märks oxå ganska tydligt i att allt fler män tar avstånd från feminismen. Men det verkar man skita i och kör på med sitt vanliga drev och tror att man kan tvinga folk att svälja feministisk ideologi. Istället för samarbete har man startat ett könskrig som aldrig kommer leda till något annat än polarisering och extremism.
    Anonym (kille) skrev 2019-04-22 17:20:43 följande:

Ja precis, poängen är att det räcker inte med att påstå att att man blivit utsatt för övergrepp, det måste bevisas. Alltså är det inte metoo som avgör om personen är skyldig eller ej utan rättsystemet.

Sagt eller inte sagt är saksamma, att propagera för att samhällets resurser endidigt ska användas för bröstcancer men skita prostatacancer visar ganska tydligt att man inte tänker jämställt för i så fall hade man propagerat för att samhällets resurser används för ALL slags cancer. 

Metoo finns för att uppmärksamma sexuella övergrepp, om sedan en del tar det som fakta för att saker skett innan juridiken sagt sitt, så är det bara tragiskt men gör inte Metoo överflödigt för det.

Ja, framförallt att man sänder signalen att en sorts cancer är *särskilt ömmande* är så fel då sjukdomen är så tragisk oavsett och ofta leder till dödsfall.
Svar på tråden Killar - feminist som tjej?