Killar - feminist som tjej?
Krav/inte krav?
Krav/inte krav?
Antar att du även hävdar att härskartekniken är ett feministiskt påfund.
Jag tycker att hela dagens feminism lider av en enorm bias, även om radikalfeminismen inte är så stora procentuellt så verkar de inte direkt motarbetas eller motsägas av övriga feminister.
Hur ska du ha det? I ett tidigare inlägg hänvisade du till feminismen som en samling heterogena ideologier. Här målar du ut den som en väldigt homogen ism.
Vill se källa på att det är en minoritet av kvinnorna som ät feminister i västvärlden. I länder med starkt kvinnoförtryck är det mindre konstigt då det av naturliga skäl ej kan syns på samma sätt och där kvinnan riskerar piskning och tortyr om hon försöker frigöra sig.
Är det något som feminismen INTE står för är det att förtrycka männen även om alt right högern gör sitt bästa för att få det att se ut på det sättet.
Då misstolkade du min kommentar. Jag sade att jag inte tycker okunskap är attraktivt. Vad han avsåg med sin kommentar vet jag inte, eftersom han drog alla feminister över en kam, och varför vill man göra det, om man vill framstå som seriös i en debatt?
Också intressant att det i verkliga livet går att prata och resonera lugnt och sakligt i jämställdhetsfrågor, medan det här på FL blir ilska och tjuvnyp hela tiden.
Varför klarar du inte av att ge exempel på områden där kvinnan förtrycker mannen?
Du adresserade inte Hannas väl ställda och välmotiverade fråga utan börjar svamla om feminismen.
Varför svarar du inte på frågan? Är det bara kvinnor som öppet ska ta avstånd från idiotfeminismen medan männen inte öppet ska behöva ta avstånd från de som begår övergrepp mot kvinnor? Är det jämlikt anser du?
Definiera feminism, så kan jag säga om det är ett krav, eller inte-
Varifrån har du fått att män (antar att du menar män generellt) inte tar avstånd ifrån de som begår övergrepp?
Helt rätt, mitt fel.