• Ok1020

BIM maj

Har nu fått mens igen och startar därför den här tråden. Blir vårt 9e försök.

BIM

5/5 ok1020

• Svar på tråden BIM maj
  • Luktärtan
    Smlan skrev 2019-05-03 09:21:57 följande:

Jag plussade imorse! Är helt i chock men såklart överlycklig!

Jag fick MA i december i vecka 11 så jag tar veeeeerkligen inte ut något i förskott men jag är hellre gravid och orolig än icke-gravid och bitter som jag har varit den senaste tiden. Mitt tidigare BF var 3/7 och mitt mål efter missfallet var att jag minsann ändå skulle ha en BF 2019-bebis. Sen krossades det målet och då blev nästa mål att i alla fall bli gravid innan mitt förra BF. Jag kände att det började krypa sig närmare och närmare så nu är jag så lycklig att det äntligen tog sig!

Jag har inte haft några som helst symptom mellan ÄL och BIM ifall det kan trösta någon som inte känner av något. Ingen trötthet, ingen molvärk, inget illamående, yrsel, etc. Igår kände jag mig uppblåst i magen men det kan jag vara inför mens också så jag tänkte inte på det. Jag har BIM imorgon men är något av en testoman så kunde inte hålla mig idag. Tog även ett test i förrigår som var negativt. Nu fick jag svagt på en sån billig sticka och tog därefter ett test med Clearblue digital och fick "Gravid 1-2" veckor.

Grattis :)
  • brallison
    hallonsaft24 skrev 2019-05-03 07:46:44 följande:

Fick missfall för ca 3,5 vecka sedan. Fick sedan typiska ÄL flytningar för ca 10 dagar sedan. Om Flo appen har rätt så är mensen beräknad till måndag.

Undrar just vad som kommer hända. Jag har inte haft några känningar alls denna månad, men jag har dock inte heller känt efter alls eftersom det känd så osäkert nu när det är första cykeln efter MF.

Vi lyckade få till det två gånger i alla fall så kanske kanske!!

Bim 6/5 eventuellt.

Sitter som du. Fick MF 23/3 och sedan ÄL-flyttningar 11/11. Vi har försökt att inte pricka - bättre för kroppen att vila, men har inte skyddat oss vid några tillfälle. Enl Flo om den räknar från ÄL, så skulle BIM vara förra lördag. Om man ska tro på BM som gjort VUL den 3/4, skulle ÄL komma om 2-3 veckor. Då, om vi räknar 3 veckor efter "hennes" ÄL-tid, ska BIM vara imorgon. Jag har gjort gravtest i onsdags - "Icke gravid". Men jag känner absolut ingenting. Brukar få ömma bröst en vecka innan BIM, men absolut ingenting nu. Jag är helt förvirrad
  • legenden123

STORT GRATTIS TILL ALLA SOM PLUSSAT :)

Jag tog ju ett test bim-4 som visade ?ej gravid? på förmiddagen efter att ha hållit mig i 3h.

Tog även ett test från billigatester på bim -3, på eftermiddagen som visade negativt.

Idag är jag på bim-2 men inte testat någon idag, har tappt hoppet och tror att mensen kommer på söndag.

Trodde att jag skulle vara gravid denna månad trots lite mys, fick jätte ömma bröstvårtor en dag och lite molvärk, men är säkert bara mensen som kommer..

Kommer testa imorgon bitti igen bara för att, men som sagt - tror mensen är päväg TYVÄRR!

Hur går de för er andra som inte plussat än? Har ni testat något?

Har bim den 5.

• t123

Tror jag har BIM på söndag (plus minus någon dag), men nu är jag ganska säker på att mensen ändå kommer, för tempen har sjunkit helt imorse! Och det brukar aldrig betyda annat än mens! Men för mig känns det helt okej, är bara första försöket än plus att jag har två vilda barn redan så det känns inte som någon stress om tredje inte kommer DIREKT (även om vi såklart hoppas, eftersom vi aktivt försöker :)). Har inte fått mens än dock men den kommer säkert imorgon!

• Butembobaby

Jag blir knäpp på min cykel.. trodde jag skulle ha BIM idag, men istället så har jag äggviteflytningar de lux, och negativa gravtest. Tempkurvan går heller inte att läsa av.. Tror att min mellanblödning CD 12 nog var en mensblödning och i så fall så borde jag ha ÄL typ nu och ny BIM den 16/5. Blir till att försätta gravtesta typ varannan dag tills dess ????

Uppdaterar listan med nytt datum.

BIM-lista 

1/5 elenoresara, Maya 889, 88Sandy 

2/5 Trettitvå, Rollan92 

3/5 sommartjejen888, Emphz, skrollan94,

4/5 smlan, luktärtan, höstmamma, susanned, råttiz 

5/5 ok1020, Evi82, Irene122, legenden123, t123, Grossess 

6/5 Bebbelover, Rebecka93, Hannabananas, hallonsaft24 

7/5 jejja93, nervösanonym 

8/5 Emmissss, Lyra78, Pixpoxy, Pikai 

9/5 Babycakes79, Cheneyney, pepsi20, Gabriela11 

11/5 Espresso, Gummsan83, Jsv17, liebespuppe 

12/5 Pahm, Lunne 

13/5 Lonelygirl92, Desiree223 

14/5 fjompp91, Tjoppa12 

15/5 Sweetheart2017 

16/5 Tessi1, LittleAngelbeat, butembobaby

18/5 Sirest01 

19/5 babytjejen 

20/5 Emuya

21/5 CH90, Enniie 

22/5 Pennie22, luthia 

23/5 Lovalia 

24/5 brallison 

25/5 Zyprexa 

27/5 Nicciz 

28/5 Mela88, Skrollan94 

30/5 Kakan32 

31/5 MammaVici

Pluslista; 

25/4 Trettitvå -7 

29/4 emphz -4, 88Sandy

3/5 Sussaned -1, smlan -1

• Rollan92

Nu kom mensen :( Varför känns det som om hela ens värld rasar samman varje månad när den kommer?

• Solsken86

Hade BIM igår, altså 2/5. Har haft mensvärk till och från sen ÄL vilket jag aldrig brukar ha, känner mig sjukt trött vilket jag också var i början av förra graviditeten. Tog ett test idag vilket var negativt så vi får väl se om kroppen spelar mig ett spratt eller om det är bebis på g :) tycker att jag borde plussat om jag nu va gravid men de kanske är för tidigt?!

• Enniie

Hur var det nu med ÄL test? Vankas ägglossning 24 timmar efter positivt test?

• Cheneyney
    Enniie skrev 2019-05-03 19:39:19 följande:

Hur var det nu med ÄL test? Vankas ägglossning 24 timmar efter positivt test?

Det svaret fick jag iallafall. Eller ja, 12-48 timmar efter positivt test sa någon :)
Svar på tråden BIM maj