Inlägg från: Butembobaby |Visa alla inlägg
  • Butembobaby

BIM maj

Hoppar in här jag också!

Har precis börjat försöka igen efter ett MF i november samt några månaders uppehåll pga nytt jobb och flyttbestyr.

Har haft en intressant månad. Brukar vara väldigt regelbunden med 28 dagars cyklar och ÄL runt dag 12. Denna månaden så fick jag dock en mensliknande blödning på dag 11 som fortsatte till och med dag 13. När jag kikar på min tempkurva så tänker jag spontant att detta faktiskt var en mensblödning då tempen sjönk iom blödningen.

SÅ! Ifall mellanblödningen var just mellanblödning borde jag ha BIM den 3/5 ifall det var en tidig/sen mens så borde BIM bli den 16/5.

Lägger in en bild på min kurva för den som är intresserad.

• Butembobaby

BIM-lista 

1/5 elenoresara, Maya 889, 88Sandy 

2/5 Trettitvå, Rollan92 

3/5 sommartjejen888, Emphz, skrollan94, butembobaby

4/5 smlan, luktärtan, höstmamma, susanned, råttiz

5/5 ok1020, Evi82, Irene122, legenden123, t123, Grossess 

6/5 Bebbelover, Rebecka93 

7/5 jejja93, nervösanonym 

8/5 Emmissss, Lyra78, Pixpoxy 

9/5 Babycakes79, Cheneyney, pepsi20, Gabriela11

11/5 Espresso, Gummsan83, Jsv17, liebespuppe 

12/5 Pahm, Lunne 

13/5 Lonelygirl92, Desiree223

14/5 fjompp91 

15/5 Sweetheart2017 

16/5 Tessi1, LittleAngelbeat 

18/5 Sirest01 

19/5 babytjejen 

21/5 CH90, Enniie 

22/5 Pennie22, luthia

23/5 Lovalia 

24/5 brallison 

25/5 Zyprexa

27/5 Nicciz 

28/5 Mela88

Pluslista; 

25/4 Trettitvå -7

29/4 emphz -4

• Butembobaby

Åh, orkar typ inte vänta längre... Vill nästan att mensen ska komma så man iaf kan sätta igång och planera igen.. de här nedrans 2 veckorna är alltid sååååå långa!

• Butembobaby

Jag blir knäpp på min cykel.. trodde jag skulle ha BIM idag, men istället så har jag äggviteflytningar de lux, och negativa gravtest. Tempkurvan går heller inte att läsa av.. Tror att min mellanblödning CD 12 nog var en mensblödning och i så fall så borde jag ha ÄL typ nu och ny BIM den 16/5. Blir till att försätta gravtesta typ varannan dag tills dess ????

Uppdaterar listan med nytt datum.

BIM-lista 

1/5 elenoresara, Maya 889, 88Sandy 

2/5 Trettitvå, Rollan92 

3/5 sommartjejen888, Emphz, skrollan94,

4/5 smlan, luktärtan, höstmamma, susanned, råttiz 

5/5 ok1020, Evi82, Irene122, legenden123, t123, Grossess 

6/5 Bebbelover, Rebecka93, Hannabananas, hallonsaft24 

7/5 jejja93, nervösanonym 

8/5 Emmissss, Lyra78, Pixpoxy, Pikai 

9/5 Babycakes79, Cheneyney, pepsi20, Gabriela11 

11/5 Espresso, Gummsan83, Jsv17, liebespuppe 

12/5 Pahm, Lunne 

13/5 Lonelygirl92, Desiree223 

14/5 fjompp91, Tjoppa12 

15/5 Sweetheart2017 

16/5 Tessi1, LittleAngelbeat, butembobaby

18/5 Sirest01 

19/5 babytjejen 

20/5 Emuya

21/5 CH90, Enniie 

22/5 Pennie22, luthia 

23/5 Lovalia 

24/5 brallison 

25/5 Zyprexa 

27/5 Nicciz 

28/5 Mela88, Skrollan94 

30/5 Kakan32 

31/5 MammaVici

Pluslista; 

25/4 Trettitvå -7 

29/4 emphz -4, 88Sandy

3/5 Sussaned -1, smlan -1

• Butembobaby

Jag har investerat i ett clearblue advanced äl-kit till nästa cykel om denna inte går vägen. Nu har jag iaf det att se fram emot nästa månad om inget annat.

Jag skulle haft BF 3/6 Men fick MF i v.10, så skulle vara underbart att lyckas bli gravid innan dess.

• Butembobaby

Denna cykel fortsätter att förvåna. Hade positivt ÄL-test för 5 dagar sedan, men inte för än i morse steg tempen. Så ja.. BIM denna månad känns lite som ett frågetecken just nu. Suck..

Jag är van att ha 26-28 dagars cykel med ÄL på typ dag 12-14. Denna cykel är alltså hittills 35 dagar med Äl någonstans mellan dag 30-34.

• Butembobaby

ÄL +5 idag. Har mått illa och känt mig andfådd och varm. är väldigt redo att denna cykel ska ta slut. eftersom ägglossningen kom typ 3 veckor sent denna månad så känns det som en evig väntan på BIM...

• Butembobaby

ÄL +5 idag. Har mått illa och känt mig andfådd och varm. är väldigt redo att denna cykel ska ta slut. eftersom ägglossningen kom typ 3 veckor sent denna månad så känns det som en evig väntan på BIM...

• Butembobaby

• Butembobaby
    Sobioor skrev 2019-05-13 20:52:43 följande:

Enda symptom jag har för tillfället är öm livmodertapp och lite finnar i pannan (som jag aldrig brukar ha men de kan ha andra anledningar, tex stress kanske? Vattniga flytningar så de lixom blir lite fuktigt i trosan (ursäkta mycket info) men inte så de direkt rinner *s*.

Jag är nyfiken på:

*Vilka symptom har ni?
    *Vet ni på vilken dag efter ÄL ni är nu i skrivande stund?
    *Ni som har plussat vilken ÄL+ dag har ni testat på?
    *Ni som inte har testat än, vilken dag tänker ni börja testa?

Många frågor hihi men BIM säger inte så mycket då vi tjejer har rätt olika cykler så vilken dag man har plussat (tex BIM-4) säger inte så mkt igentligen :P

Kram <3 

* Illamående, Gasig, har ingen aptit, metallsmak i munnen, nedstämdhet,mycket flytningar
    *Är på ÄL+7 idag har pinpointat ÄL med hjälp av tester samt temp, så känner mig rätt säker :) 
    * Har testat negativt idag med testlagrets sticka.
  • Butembobaby
    Sobioor skrev 2019-05-14 07:42:07 följande:
    Men ÄL+7 är ju rätt tidigt så tycker du ska testa igen om 2 dagar :D du har ju flera symptom. Tycker de låter lovande, håller tummarna!!
    Tjoppa12 skrev 2019-05-13 23:24:45 följande:
    Min pms,ömma bröst och humör osv verkar lysa med sin frånvaro. Mycket flytningar, en del smärtor i "tjejmagen" ..blir väldigt lätt för varm och svettig.

Jag är nog på ÄL+13 enligt min app som bruuukar ha rätt

Tänkte testa på bim+1 om mensen inte kommit, det blir alltså på onsdag

Tack Sobioor :) Testar mest för att jag tycker det är för spännande för att vänta haha, förväntar mig inte pluss såhär tidigt. Har köpt testlagrets 20pack stickor, så har så det räckerFlört  

Idag har jag mått illa hela dagen, haft hallsbränna och varit galet trött, så jag hoppas att det är min månad!
  • Butembobaby

Äl+9 idag :)

Inte lika mycket illamående idag, och nedstämdheten har gått över i något slags lyckorus. Hormonell much? Hahaha

Har även kvar metalsmaken i munnen och har varit JÄTTE hungrig hela dagen!

Ska testa ikväll när jag kommer hem tänker jag :)

• Butembobaby
    Sobioor skrev 2019-05-15 18:06:17 följande:

Åh va spännande! Samma som mig (äl+9) när har du BIM?

Vilket test ska du använda dig av?

Håll oss uppdaterade <3

Åh! Roligt att synca! Räknar jag med min vanliga lutealfas på 13 dagar har jag BIM den 19/5 :)

Hade sen ÄL denna månad, så är inne på dag 29 i cykeln redan
  • Butembobaby
    Sobioor skrev 2019-05-15 18:34:57 följande:

Verkligen! Jag är inne på dag 24 hade äl tidigare än vad ja brukar ha. Håller tummarna att de visar positivt för dig <3

Spännande! Jag fick negativt igår med testlagrets stickor, men det säger ju inte så mycket såhär tidigt, så är fortfarande hoppfull :)
  • Butembobaby
    Sobioor skrev 2019-05-16 08:29:04 följande:

Äsch då, nä men precis <3 när ska du testa nästa gång? Du kommer säkert plussa snart, jag har de på känn ;)

Jag ska till apoteket idag och köpa lite olika tester xD. Kanske testar i morgon bitti :O

Åh vad kul! Håller verkligen tummarna!

Jag har haft en blödning idag, men bara väldigt liten. Brukar alltid ha väldigt mycket mens är den väl kommer, så håller alla tummar att detta är en nidblödning!
  • Butembobaby

Hej gänget!

Nu har tempen droppat, så min blödning är med största sannolikhet mensen. Kul månad med jättesen ÄL och sen för kort lutealfas.... Aja! Jag hoppar över i Junitråden och hoppas att jag slipper se er där!

Svar på tråden BIM maj