• Anonym (-)

Du jobbar på äldreboende och det kommer en ny brukare = det är mannen som våldtagit dig som barn, hur hade du reagerat?

Fick i fredags höra namnet på vår nya brukare. En av männen som sexuellt utnyttjat mig som barn. Han ska inte vara dement heller.

Hur hade ni reagerat på den situationen? Hjälp vad ska jag ta mig till? Tänk om det som hänt kommer fram, kommer bli så skvallrad om. Men samtidigt, ska jag behöva sköta om en sån gris?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-03-23 19:21
    Kan tillägga att det är svårt med ny tjänst som uska. Har fått timvikariera på stället i två år innan jag fick min tjänst här.

• Svar på tråden Du jobbar på äldreboende och det kommer en ny brukare = det är mannen som våldtagit dig som barn, hur hade du reagerat?
  • Tiina87
    Anonym (Skärp dig) skrev 2019-03-25 14:31:42 följande:

Du har visat i tråden att du inte har kunskapen, alternativt har du inte förstått den. TS har skrivit tydligt varför hon inte anmält och jag har skrivit varför du ska skämmas men det är tydligen över ditt förstånd.

Varför ska jag skämmas för att ts aldrig anmält? Finns ingen logik i det öht.
  • Tiina87
    Anonym (X) skrev 2019-03-25 14:32:47 följande:

Blev det för svårt för dig nu?

Man kan bli fälld för förtal, även om det som sägs stämmer med verkligheten. Man kan bli friad från brott, även om man har begått brottet.  

Ett våldtäktsoffer blir inte mindre våldtagen för att en utredning läggs ner

==> Din post om att TS ljuger för att hon oroar sig för förtal är förfärlig. TS skriver i känsliga rummet och du tuffar på som ett ånglok.  

Svårt för mig? Varför skulle det vara svårt för mig?

Nej, man blir inte fällt för förtal om det man säger är sanning.
  • Tiina87
    Bjoer skrev 2019-03-25 14:53:57 följande:

Fast hon har ju inte berättat. Hon har skrivit på ett anonymt forum eftersom hon sattes i en situation där det hela blev relevant igen. Inte för att hon kände att det var dags att berätta.

TS. Det du borde göra, tycker jag, är att försöka få honom att bli placerad någon annanstans. Om han har önskat ert boende så borde det vara sekundärt mot dina behov i den här frågan. Han har satt sig i den här situationen, inte du, och därmed borde han få anpassa sig, inte du.

Jag vet inte i vilken tråd du läser i men i denna tråden har ts berättat.

Att han skulle få byta boende han bli svårt.
  • Tiina87
    Anonym (-) skrev 2019-03-25 15:09:05 följande:

Har nu fått lov att gå hem. Berättade vad som hänt i fullständig gråt och panik. Hon ser surt på mig och säger "du får lov att gå hem"

Vilken korkad chef. Prata med facket och se om de kan hjälpa dig.
  • Aikido
    Tiina87 skrev 2019-03-25 17:28:59 följande:
    Svårt för mig? Varför skulle det vara svårt för mig?

Nej, man blir inte fällt för förtal om det man säger är sanning.
    Får verkligen hoppas att du inte hanterar några juridiska spörsmål i ditt arbete.
  • molly50
    Anonym (-) skrev 2019-03-25 17:18:09 följande:
    Nej det var inte den bästa reaktonen och inga långsiktiga lösningar...
    Jag hoppas i alla fall at din chef hittar en lösning så att du kan jobba kvar.
    Det finns ingen anledning att reagera så som hon gjorde.
    Jag hoppas att du inte är ensam nu.
  • Anonym (-)
    molly50 skrev 2019-03-25 17:51:02 följande:
    Jag hoppas i alla fall at din chef hittar en lösning så att du kan jobba kvar.
    Det finns ingen anledning att reagera så som hon gjorde.
    Jag hoppas att du inte är ensam nu.
    Fram till min man kommer. Att hon inte frågade om suicid eller liknande....
  • molly50
    Anonym (-) skrev 2019-03-25 17:54:21 följande:
    Fram till min man kommer. Att hon inte frågade om suicid eller liknande....
    Ok. Då är du inte ensam hela kvällen i alla fall då. Bra.

Hon borde väl ha frågat dels det och dels om vad de kan göra för dig.
    Inte bli sur. Det finns det ingen anledning till.
  • Tiina87
    Aikido skrev 2019-03-25 17:41:49 följande:

Får verkligen hoppas att du inte hanterar några juridiska spörsmål i ditt arbete.

Vad har det med saken att göra?

Inom personalansvar kommer det endel juridiska frågor.
  • Anonym (-)
    Tiina87 skrev 2019-03-25 18:06:03 följande:
    Vad har det med saken att göra?

Inom personalansvar kommer det endel juridiska frågor.
    Dig hade man ej viljat ha som chef.
Svar på tråden Du jobbar på äldreboende och det kommer en ny brukare = det är mannen som våldtagit dig som barn, hur hade du reagerat?